הכינותי מבעוד מועד - בצקים שאפשר להכין ולהקפיא

הכינותי מבעוד מועד – בצקים שאפשר להכין ולהקפיא

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

הבצק הוא ללא ספק אחד מתענוגות החיים, הוא מאפשר לנו להכין שלל מאפים טעימים ומעוררי תאבון. לעיתים אנו נאלצים לגשת למלאכת הכנת הבצק עוד בטרם הכנת המאפה עצמו, מפאת חוסר זמן. במצב שכזה נצטרך לשמור על הבצק טרי והדרך לעשות זאת היא באמצעות הקפאה. אך חשוב לזכור כי לא כל בצק ניתן להקפאה ויש לדעת כיצד להקפיאו בצורה נכונה. לפניכם כל הטיפים והדרכים להקפיא בצקים שאותם ניתן לשמור בהקפאה.

בצק השמרים הוא אחד מסוגי הבצקים הנפוצים ביותר, שממנו ניתן להכין בצק לפיצה או עוגות שמרים. בצק זה עשוי כמו מרבית הבצקים משילוב של קמח ומים ושמרים המובילים לתפיחת הבצק. חשוב להוסיף לתערובת גם מעט סוכר המעודד את פעולת השמרים הנדרשת להתפחה. את בצק השמרים ניתן להקפיא בהחלט ומומלץ לעשות זאת עוד לפני תפיחתו. כאשר אתם מוכנים להשתמש בבצק, יש להוציאו למקום חמים אשר יסייע בהפשרתו ויוביל לפעולת השמרים הנדרשת להתפחה. ישנה אפשרות להקפיא בצק זה גם לאחר ההתפחה הראשונה, כאשר הוא עטוף בניילון נצמד. חשוב בטרם ההקפאה של בצק תפוח להוציא את האוויר מהבצק. אם אתם רוצים שבצק השמרים יהיה מוכן לעבודה כבר בשעות הבוקר, ניתן לאפשר לו להפשיר ולתפוח במהלך הלילה.

טיפ מצוין שיעזור לכם להכין את בצק השמרים המושלם הוא ללוש אותו זמן רב. פעולה זו מאפשרת את יצירת קשרי הגלוטן התורמים למרקם יציב אך אוורירי.

בצק פריך

הבצק הפריך הידוע גם כבצק חמאה גם הוא ניתן להקפאה והוא משמש בעיקר להכנת עוגיות או בסיסי עוגות. בצק זה כפי ששמו השני מעיד, משלב חמאה בהכנתו אך עבור מאפי פרווה ניתן להשתמש גם במרגרינה. בניגוד מוחלט לבצק השמרים את הבצק הפריך אסור ללוש במשך זמן רב, משום שהפעולה מחממת את החמאה או המרגרינה וגורמת לבצק להתפרק. גם את הבצק הזה ניתן להקפיא ללא בעיה, כאשר ניתן לעשות זאת לאחר רידוד ומיקום בתבנית בהתאם למתכון או לפני רידוד כאשר הוא עטוף בניילון נצמד. אם אתם מתכננים להכין עוגיות מהבצק הפריך, תוכלו לעשות זאת בקלות אם תרדדו את הבצק לצורת מלבן טרם ההקפאה. כך ברגע שהוא מופשר תוכלו לקרוץ את העוגיות בקלילות. אם הבצק נמצא בתבנית ניתן לאפותו כאשר הוא עדיין קפוא, דבר המאפשר שלא להשתמש במשקולות אפייה שנועדו למנוע את התרוממות הבצק במהלך האפייה.

טיפ נהדר להכנה מדויקת של בצק פריך מלבד ההימנעות מלישת יתר, הוא להשתמש במרכיבי ההכנה כאשר הם קרים, כדי להבטיח בצק יציב ואחיד.

בצק עלים

בצק העלים הוא בצק אשר הכנתו דורשת הכנה רבה והיא משלבת מריחות של שכבת שומן בין שכבות הבצק, קיפולו וחוזר חלילה במשך בפעמים רבות. כך נוצר אפקט השכבות או העלים אם תרצו. בצק זה הוא בסיסם של מאפים רבים כמו קרואסונים, בורקסים ועוד. אנשים רבים מעדיפים להימנע מתהליך ההכנה המורכב ולרכוש את הבצק הזה קפוא, אך חובבי אפייה אמתיים ייהנו מהתהליך. את בצק העלים ניתן כמובן להקפיא שכן גם כך הוא מגיע לרוב קפוא. את הבצק יש להקפיא כאשר הוא שטוח ומחולק מראש לקראת ההכנה. יש לעטוף את הבצק בנייר ניילון. את בצק העלים יש להקפיא באיטיות ובקירור בתוך המקרר. הסיבה לכך הן שכבות השומן הנמצאות בבצק, אשר התחממות יתר שלהן עשויה להוביל להתפרקות של הבצק.
טיפ שיסייע לכם להכין בצק עלים מוצלח הוא להשתמש במרכיבים קרים בלבד, בדומה לבצק הפריך המשלב שומן בתוכו גם כן.

בצק רבוך

הבצק הרבוך הוא בצק מיוחד אותו מבשלים בעת ההכנה. בצק זה הוא הבסיס של שלל מאפים אהובים כמו פחזניות או צ'ורוס. את הבצק מכינים בשילוב של קמח וחלב, כאשר מוסיפים גם ביצים כאשר הוא מתחיל להתקרר. באופן מפתיע אולי ניתן להקפיא בצק רבוך עד כחודש שלם אפילו. את הבצק יש להפשיר במקרר אם יש לכם די זמן להמתין או בטמפרטורת החדר אם דרושה לכם הפשרה מהירה יותר. את הבצק יש להקפיא בתוך כלי המכוסה בניילון נצמד.

טיפ חשוב בהכנת בצק רבוך הוא הוספה בהדרגה של הביצים תוך כדי ערבוב, כאשר הבצק כבר התקרר מעט. זאת כדי למנוע בישול של הביצים בעת ההכנה.

נגישות