בורג' חליפה: עובדות מגניבות אודות המגדל ששובר את כל השיאים

בורג' חליפה: עובדות מגניבות אודות המגדל ששובר את כל השיאים

איך מנקים חלון במגדל הגבוה בעולם ובאיזו מהירות עולה המעלית? כמה פרטי טריוויה מעניינים על בורג' חליפה בדובאי

בורג' חליפה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם)

דובאי ידועה בעושר, בזהב ובריזורטים שלה, וכמובן באחד הסממנים הכי בולטים שלה – בורג' חליפה. מדובר בגורד השחקים הבולט על קו הרקיע של העיר, שמתהדר בתואר המדהים "המגדל הגבוה בעולם".

רגע לפני שטיסות לדובאי מתחילות להשתלט על השמיים שלנו וחופשות וטיסות לדובאי הופכות להיות דבר שבשגרה, אספנו לכם כמה עובדות טריוויה מעניינות על גורד השחקים שמסתכל על כולם מלמעלה.

קצת תארים ושיאים

כדי לזכות בתואר "הבניין הגבוה בעולם", המגדל המפואר צריך מן הסתם להזדקר לגובה רב. כמה גבוה הוא? הוא מתנשא לגובה של 828 מטרים שמשקיפים לעבר כל דובאי (לצורך השוואה, הוא כמו שלושה מגדלי אייפל אחד על גבי השני, וכמעט כפול שניים מבניין האמפייר סטייט בניו יורק!).

אבל זה שהוא הכי גבוה זה לא השיא היחיד שהוא שבר. בורג' ח'ליפה מחזיק בעוד לא פחות משישה שיאי עולם. בין השיאים ששבר הבניין: הבניין עם הכי הרבה קומות (160), קומת התצפית החיצונית הגבוהה ביותר בעולם (בקומה 124) וכן המעלית שמטפסת הכי הרבה מרחק בעולם.

פואנטה

ואם כבר הזכרנו מעלית

לעלות כל כך הרבה קומות במעלית זאת חוויה בפני עצמה. מעבר לזה שהבניין מחזיק את המעלית הכי ארוכה בעולם, היא גם נחשבת לאחת המעליות המהירות ביותר בעולם. המעלית של הבורג' חליפה מטפסת עשרה מטרים בשנייה, וכדי להגיע לקומת התצפית בקומה 124 תשהו במעלית דקה אחת בלבד.

לא חייבים להיות בדובאי כדי לצפות בגורד השחקים

הבניין כל כך גבוה, עד כי את הקודקוד שלו אפשר לראות גם ממרחק של 95 קילומטרים(!). גם אם תטיילו במדבר או תשחו במפרץ מרוחק, עדיין תוכלו לצפות בגורד השחקים ולדעת בדיוק איפה נמצאת דובאי.

איך בונים את גורד השחקים הכי גבוה בעולם? כל המספרים

כדי להשלים את בניית המבנה, נדרשו 110,000 טונות של בטון, 55,000 טונות של מתכת ו-22 מיליון שעות עבודה.

העבודה על הבניין התחילה בינואר 2004, ושש שנים אחר כך נפתח המגדל – בינואר 2010. בימי העבודה העמוסים ביותר, לא פחות מ-12,000 עובדים עבדו על בניית המגדל בכל יום.

מבחינת עלות, בניית גורד השחקים מוערכת ב-1.5 ביליון דולר!



Booking.com

מה תמצאו בבורג' חליפה

אז מה עושים עם המגדל הכי גבוה בעולם? לא מעט: במקום תמצאו את המסעדה הכי גבוהה בעולם (בגובה 441 מטרים ובקומה 122, כולל תצפית פנורמית מכל מקום בו תשבו), דירות מגורים, בית מלון, גלריות אמנות, משרדים ואטרקציה תיירותית. וכן, יש אנשים שגרים במגדל הכי גבוה בעולם!

פריט טריוויה לחולי ניקיון

אם אתם חולי ניקיון, אתם בטח שואלים את עצמכם איך מנקים גורד שחקים כזה גבוה.

התשובה בהחלט מורכבת: במגדל למעלה מ-26,000 פנלים מזכוכית המקיפים את הבניין, ונדרש צוות של מנקים להם לוקח כשלושה חודשים לנקות כל חלון! ברגע שהם מסיימים, הם צריכים להתחיל שוב…

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!





     

    1
    נגישות