שינוי הסדרי ראיה: עו"ד גירושין אסתר שלום עם כל המידע

שינוי הסדרי ראיה: עו"ד גירושין אסתר שלום עם כל המידע

הורים גרושים המעוניינים בשינוי הסדרי ראיה מגלים שזה לא כל כך פשוט. זה המקום להיעזר בסיוע משפטי מקצועי שיביא לקבלת החלטה התואמת את טובת הילדים

שינוי הסדרי ראיה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




שינוי הסדרי ראיה בקרב הורים גרושים נדרש כאשר אחד ההורים צריך לשנות את ההסדרים שהוחלט עליהם, בשל העובדה שמצבו האישי השתנה באופן המשפיע על אפשרות הביקורים והשהות של ילדיו עמו כהורה גרוש.

הסדרי הראייה נקבעים לאחר חוות דעת של עובדת סוציאלית או בהחלטת בית המשפט, בין אם מדובר בהסדרי ראייה זמניים או סופיים. בין הסיבות שיכולות להביא בקשה לשינוי הסדרי ראיה, אפשר למנות שיפור או הרעה במצבו התעסוקתי או הבריאותי של ההורה, מעבר מגורים לעיר מרוחקת מהילדים, שינוי במצב היחסים בין ההורה לילד ועוד.

שינוי הסדרי ראיה נקבע או בהסכמת שני הצדדים או נכפה על צד אחד בנסיבות שונות על ידי בית המשפט. הדבר מצריך דיון מחודש בתיק הגירושים, פתיחתו והגשת בקשה מסודרת אל בית המשפט לדיון נוסף בתיק לקבלת שינוי זה. בית המשפט לא ממהר לבצע שינויים בתיקי גירושים לאחר שאלה נקבעו, פרט למקרים של חישוב מזונות במשמורת משותפת. בעקבות שינוי הפסיקה משנת 2017 הדבר הפך נגיש יותר להורים גרושים המעוניינים לפתוח את הסכם הגירושים למטרת הפחתת דמי המזונות, שינוי הסדרי ראיה ועוד.

יש לכם כבר הסכם גירושים חלוט שהייתם מעוניינים לפתוח? רוצים שינוי הסדרי ראייה, פתיחת תיק גירושים לצורך הפחתת מזונות, יצירת הסכם ממון בין ידועים בציבור וכל תחום משפט אחר המנוהל בבית המשפט לענייני משפחה?
עו"ד אסתר שלום היא עורכת דין המתמחה בניהול כל תחומי המשפט בבית המשפט לענייני משפחה. שלום תשמח לעזור גם לכם להשיג את מטרותיכם המשפטיות ולשפר את התנאים בהם אתם רואים את ילדיכם, לנסות להפחית בדמי המזונות שאתם משלמים עבורם (במידה ויש שינוי כלכלי ביכולת השתכרות שלכם או של הצד השני המצדיק זאת) ועוד.

השאירו פרטים לחזרה ולקביעת פגישת היכרות ולבחינת תיק הגירושים לכם והאפשרות לבצע בו שינויים לשביעות רצונכם כגון שינוי הסדרי ראיה, הפחתת דמי מזונות, שינוי משמורת ועוד.

שינוי הסדרי ראיה – מה חשוב לדעת?

חשוב לדעת: הסדרי הראייה הנקבעים בין הורים גרושים על ילדיהם אינם חייבים להלום את סטטוס המשמורת. כלומר, גם אם הורה נמצא במשמורת בלעדית, אין זה אומר שבאופן אוטומטי הוא יראה יותר את ילדיו בצורה משמעותית. גם אם אין לכם משמורת משותפת על הילדים, אתם יכולים לקבל הסדרי ראייה דומים לזה של הצד השני.

בישראל רוב המשמורות הבלעדיות הן אצל האם כאשר הסדרי הראייה הממוצעים בהסדרי גירושים ממוצעים בין בני זוג, ללא בעיות מיוחדות, קובעים הסדרי ראיה בהם המשמורן, גם אם הוא בלעדי, לרבות האם, שוהה עם ילדיו בכ-60% מהזמן. ההורה שני, על פי רוב האב, רואה את ילדיו בשאר 40% האחוזים. בדרך כלל נקבע שהורה שאינו משמורן אך נמצא ראוי על פי החוק ומצבו האישי, הנפשי, הבריאותי והתעסוקתי מתאים לכך, ייראה את ילדיו ככל הניתן. יחד עם זאת, טובת הילדים היא מעל הכול ובית המשפט קובע את הסדרי הראיה בהתאם להמלצות העובדת הסוציאלית בתיק ובהתאם לשאר הנסיבות.

בדרך כלל הורה גרוש, על אף היותו ללא משמורת ובמצב עניינים בו הוא כשיר לכך, יראה את ילדיו יומיים בשבוע שבהם הם ישנו אצלו וכן בכל סוף שבוע שני לסירוגין בחגים עם ההורה השני. זהו הסדר הראיה נפוץ ביותר. שינוי הסדרי ראיה יכול להיעשות מסיבות שונות, בין אם אישיות, רפואיות, כלכליות וכדומה.

שינוי הסדרי ראיה במהלך הגירושים – מידע נוסף מאת עו"ד אסתר שלום

יש לשים לב להבדל בין שינוי הסדרי ראיה לפני מתן הסכם הגירושים ולאחריו.

הסדרי הראייה לפני ההסדר הסופי הם זמניים, גמישים וניתנים לשינוי יותר מאלו שלאחר מתן הסכם הגירושים הסופי.

שינוי הסדרי ראיה בתקופה הראשונה לאחר הפרידה, לפני הגעת הצדדים להסכמות והחלטת בית המשפט על הסדרי ראיה קבועים, נקבעים על ידי העובדת הסוציאלית הממונה בתיק בהתאם למצב בין בני הזוג. ההחלטה לוקחת בחשבון שיקולים שונים, כולל כמובן מקרי אלימות וצווי הרחקה העומדים כנגד אחד הצדדים.

במהלך התקופה המיידית שלאחר הפרידה ולפני שהדברים נקבעים באופן סופי, נבחנים הסדרי הראייה לגופו של עניין לפי המצב בין בני הזוג ובין כל הורה לילדיו לאחר בחינה פסיכולוגית ולוגיסטית ובהתאם לטובת הילדים בראש ובראשונה.

חשוב במיוחד לעגן את הסדרי הראייה הטובים ביותר שאפשר, על מנת להגיע לבית המשפט בעמדה טובה לקיבוע הסדרי הראייה הטובים ביותר שאפשר לקבל. לכן, יש חשיבות רבה לייצוג משפטי הולם על ידי עורך או עורכת דין המכירים לא רק את החוק, אלא את כל הדרכים להשיג הסדרי ראיה טובים יותר וכיצד להתמודד מול מקרים של ניסיון הצד השני לחבל בהסדרי הראייה של הורה אחד על ידי ההורה השני.

שינוי הסדרי ראיה יכול להתבצע בגמישות רבה יותר לפני מתן הסכם הגירושים הסופי. הוא קשה יותר לשינוי לאחר מכן, ונדרשת פתיחת התיק והוכחת שינוי המצדיק את שינוי הסדרי הראייה בין הורה לילדיו בהתאם לחוק ובהתאם לעיקרון "טובת הילד מעל הכול" – עיקרון בסיסי בכל תיק בבית המשפט לענייני משפחה.

עמדו על זכותכם לראות את ילדיכם!

כאמור, אם אתם זקוקים לסיוע משפטי למטרת הפחתת חישוב מזונות במשמורת משותפת, שינוי הסדרי ראיה או הסכם ממון בין ידועים בציבור, עו"ד אסתר שלום היא מומחית בניהול כל תיקי המשפחה בבית המשפט לענייני המשפחה. עו"ד שלום תדאג לאינטרסים שלכם במלואם ותוביל להסכם גירושים הוגן, שבמסגרתו תיהנו ממלוא הזכויות שלכם בכל אספקט של ההסכם – לרבות הסדרי הראייה וזמני השהייה, דמי המזונות, חלוקת הרכוש וכל אלמנט אחר הקיים בתיקי הגירושים.

אין ספק שחשיבות המשמורת המשותפת מקבלת משנה תוקף כאשר מדובר בהסדרי הראייה ובחישוב דמי המזונות. הורים במשמורת משותפת יראו את ילדיהם בצורה שוויונית יותר על פי רוב, אך כל מקרה לגופו והסדרי הראייה עומדים בזכות עצמם גם כאשר אין לכם משמורת משותפת.



גם אם לא הצלחתם להגיע למשמורת משותפת, דעו שיש ביכולתכם להגיע להסדרי הראייה הטובים ביותר עבורכם במידה והם יהלמו את טובת הילדים – כפי שיקבע בית המשפט לנוכח המלצות העובדת הסוציאלית המטפלת בתיקכם.

חשוב לעשות את הצעדים הנכונים על מנת להבטיח את הסדרי הראייה הטובים ביותר, ולהימנע מביצוע טעויות שיפגעו בהסדרים אלו. רק על ידי ייעוץ והדרכה של עורך או עורכת דין תוכלו לבצע זאת ולהבטיח את קיום הסדרי הראייה הטובים ביותר שאתם יכולים לקבל בהתאם למצב.

רוצים ייעוץ משפטי הולם עבור כל תיקי המשפחה שלכם? פנו עוד היום אל עורכת הדין אסתר שלום, וקבל את הייעוץ נכון עבורך בהתאם למצב האישי שלכם, במטרה להגיע לתוצאות הטובות ביותר בשטח – בהסדרי הראייה, בתשלום המזונות, בהסכמי הרכוש ובכל דבר אחר המתנהל בבית המשפט לעניי משפחה עבור ועבור ילדיכם.

לקבלת ייעוץ משפטי מלא בתיקכם להבטחת זכויותיכם המלאות מול הצד השני, השאירו פרטים.

פנו אל עורכת הדין אסתר שלום, האמונה על ניהול תיקי משפחה מורכבים ובעלת ניסיון משמעותי בייצוג הסדרי ראיה וקבלו תמיכה וייעוץ מקצועי. טל': 052-970-6731. אתר: https://ester-law.co.il.

יודגש כי המאמר אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי ובכל עניין בנושא מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום.



1
נגישות