DJI Spark: רחפן קטן במחיר סביר ואיכות טובה

DJI Spark: רחפן קטן במחיר סביר ואיכות טובה

DJI spark מאפשר הפעלה באמצעות הידיים ומספק ניידות גבוהה, אך יש לו חסרונות, ביניהם סוללה לא מספיק חזקה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

DJI Spark הוא רחפן קומפקטי במיוחד, המיועד בעיקר לצילומי סלפי והטסות למרחקים קצרים. מחירו נמוך משמעותית מדגמים אחרים של החברה והוא מאפשר ניידות גבוהה.

עיצוב ומידות

מדובר ברחפן המגיע בגודל של פחית שתייה, שממנה יוצאות ארבע זרועות עבור הפרופלורים.

קל מאוד לקחת אותו לכל מקום – לא רק בגלל הגודל, אלא גם בגלל המשקל הקל –  300 גרם. הוא נמכר בכמה צבעים.

תפעול

השליטה בספארק אפשרית באמצעות מחוות הידיים, אפליקציה בסמארטפון או שלט רחוק הנרכש בנפרד (או באריזת הקומבו).

את הדגם הזה אפשר להפעיל גם מהקרקע וגם מכף היד. כל שצריך לעשות בשביל לצלם תמונה או סרטון, הוא להפעיל את הרחפן, להחזיק אותו על כף היד, לאפשר לו לזהות את המשתמש והוא מתחיל לטוס. זאת, בניגוד לרחפנים אחרים של DJI, המסוגלים להמריא מן הקרקע בלבד.
הפעלה באמצעות מחוות הידיים היא חוויה עתידנית, סטייל שליטה של ג'דיי. ברגע שהרחפן זיהה את הפנים שלי, הזזה של כף היד לצד ימין הטיסה אותו ימינה, הרחקת היד הטיסה את הספארק לאחור, הנפת יד אחת באוויר גרמה לו להתרחק ולהתחיל לעקוב אחריי. בצורה דומה אפשר לתת פקודה לרחפן לצלם תמונה.
עבור נחיתה, מחזיקים את היד פתוחה מתחת לספארק והוא נוחת עליה. עד כמה השליטה הזו נוחה? חלקית. הרחפן איבד אותי פעמים רבות והייתי צריך לגרום לו לבצע זיהוי מחדש (יד פתוחה מול מצלמת הרחפן). מדובר בשיטת הטסה שעובדת וצריך להתאמן כדי להצליח לשלוט בה טוב. בכל מקרה, עבור הטסה ספונטנית, אפשר להשתמש בסמארטפון.
השליטה בספארק אפשרית גם באמצעות האפליקציה (הרחבה בהמשך) וחיבור בתקשורת WiFi,  מה שאומר, שמרחק הטיסה עומד על כמה עשרות מטרים בודדים.
גם כאן הרעיון הוא צילום של נופים, מבלי להסתבך בנשיאה של שלט רחוק. השליטה ברחפן בצורה הזו סבירה והיא מאפשרת לבצע את כל האפשרויות שהספארק מציע ללא בעיה. רוכשי חבילת הקומבו יקבלו בערכה את השלט הרחוק, המאפשר שליטה קצת יותר מקצועית, מבלי להשתמש בסמארטפון כשלט. ברגע שהידיים מונחות על הסמארטפון ומשתמשות בו כשלט, קשה לראות את הווידיאו שהרחפן מזרים.
מכיוון שהספארק הוא רחפן קומפקטי, הוא יודע להתמודד עם רוחות קלות ולא מעבר לזה. התראות על רוחות קיבלתי כל הזמן מהאפליקציה והרחפן לא תמיד היה יציב באוויר. הספארק גם מזהה מכשולים והוא לא ייתקע בעץ או בקיר בזמן שהוא טס (באמצעות חיישנים המשולבים בתוכו). בנוסף, יש לו התקן GPS המאפשר לו לחזור בבטחה לנקודת ההמראה (צריך לתת לרחפן לזהות את המיקום לפני שממריאים איתו).
קרו מספר מקרים, שהרחפן התנתק ממני והיה צריך לחזור בכוחות עצמו.
מרחק ההפעלה שלו נמוך לעומת דגמים אחרים של DJI, כאשר ה-GPS מאפשר לרחפן לבצע חזרה אוטומטית.

אפליקציה

האפליקציות ש-DJI מפתחת, לפחות אלו לאנדרואיד, סובלות מבאגים רבים, בעיקר תפריטים שעולים אחד על השני. ניסיתי את האפליקציה על מכשירי אנדרואיד רבים, תמיד אותה בעיה. מה שכן, לפחות האפליקציה כבר לא קורסת כמו בעבר.

צילום

הספארק מאפשר צילום וידיאו ברזולוציית Full HD עם 30 פריימים לשנייה. יש לו גימבל על 2 צירים. מעט רוחות והתמונה לא יציבה.
צילום הווידיאו סביר, אל תצפו לאיכויות שהמאוויק או הפנטום מציעים. התמונה לא מספיק חדה ובלילה האיכות יורדת עוד יותר, אבל בשביל לצלם סרטונים ולהעלות לרשתות החברתיות או להפיק קליפים משפחתיים, זה יותר ממספיק. צילום סטילס מגיע עם חיישן 12 מגה פיקסל וכאן התוצאות יותר טובות. התמונות מפורטות והצבעים מגיעים עם רמת עושר טובה.

קראו עוד כתבות שיעניינו אתכם באתר The Gadgets Reviews:

הספארק כולל מספר מצבי צילום מתוכנתים מראש. מסמנים את האדם דרך האפליקציה והספארק יעשה סיבוב באוויר או עלייה איטית  לגבוה עם התמקדות באדם. הכל בזוויות צילום הוליוודיות. מדובר בפיצ'ר שהופך את חווית הצילום למקצועית יותר.

סוללה

זמן הפעולה של הסוללה לא מרשים במיוחד, בערך 12 דקות. ערכת הקומבו כוללת 2 סוללות וגם משטח הטענה עבור 3 סוללות. דבר שהופך להכרחי בספארק. בתור בונוס, אפשר לטעון את הספארק בדרכים דרך מחבר המיקרו USB שלו.

בשורה התחתונה

הספארק הוא רחפן קומפקטי שלא בא להחליף את הדגמים המקצועיים יותר של DJI, אלא להוות חלופה זולה יותר, הפונה לצרכנים הרוצים בעיקר לצלם תמונות של עצמם מהאוויר וקצת של הנופים בטיולים.

מחיר

2,500 שקל לערכת הבסיס ו-3,500 שקל לערכת הקומבו הכוללת שלט רחוק, 2 סוללות, מטען, תיק צד ו-2 סטים נוספים של פרופלורים (המכשיר נמסר לבדיקה דרך היבואן בנדא מגנטיק).

הסקירה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadgets Reviews של צחי הופמן

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות