כך נלחמים ביוקר המחיה: מוזילים את הלחם ב-20 אגורות ומפרסמים הודעה חגיגית

כך נלחמים ביוקר המחיה: מוזילים את הלחם ב-20 אגורות ומפרסמים הודעה חגיגית

מחיר הלחם המפוקח יירד ממחר בכ-20 אגורות – מדובר בהוזלה של פחות 3.24%, על שלושה מוצרים בלבד

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

20 אגורות לכיכר לחם פרוס לבן בפיקוח – זה היקף ההוזלה שיחושו הצרכנים הישראלים החל ממחר, לאחר שהמחיר יירד מ-6.24 שקלים ל-6.04 שקלים.

מחירו של לחם אחיד יוזל ב-23 אגורות, מ-7.02 ל-6.79 שקלים ומחירה של חלה ב-17 אגורות, מ-5.11 ל-4.96 שקלים.

מדובר בהוזלה של פחות 3.24%, על שלושה מוצרים בלבד, כך שקשה שלא לחוש שההודעה החגיגית על ההוזלה העצומה הזאת היא בבחינת לעג לרש:
הנה למשל מה שאמר על כך ראש הממשלה ושר הכלכלה בנימין נתניהו: "אנחנו מנצלים כל הזדמנות להורדת מחירים, בעיקר את מחירי מוצרי היסוד, ובכך להביא להורדת יוקר המחיה. הורדת מחירי הלחם תאפשר למשפחות רבות בישראל, בעיקר למשפחות נזקקות וקשות יום, לשלם פחות על מצרך יסוד הנצרך בכל בית".

ושר האוצר משה כחלון אמר: "בהמשך לפעולות הרבות שאנו מבצעים להורדת מחירי המזון, דרך הפחתת מכסים, הקלות רגולטרויות ועוד, אנו מורידים גם את מחירי הלחם המפוקח, במטרה להקל על משקי הבית״.

חישוב פשוט מגלה את גודל החיסכון: משפחה שצורכת בכל יום 2 כיכרות לחם שלמות, תהנה כעת מחיסכון של כ-12 שקל בחודש! רוב המשפחות לא צורכות כזאת כמות של לחם ביום, אבל גם עבור אלו שכן, 12 שקל בחודש זה לא בדיוק מה שישפר את מצבן הכלכלי או יאפשר להצליח לקנות סוף סוף את הדירה שנתניהו וכחלון הבטיחו להוזיל אך נכשלו. יש להניח שרוב צרכני הלחם הלבן והאחיד צורכים בין כיכר לשתי כיכרות בשבוע, ההוזלה מבחינתם תהווה חיסכון של 20-40 אגורות בשבוע. כאמור, לעג לרש.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות