צריכים השתלת שיניים? מהי הרמת סינוס והאם היא רלבנטית עבורכם?

צריכים השתלת שיניים? מהי הרמת סינוס והאם היא רלבנטית עבורכם?

מי שזקוק להשתלת שיניים ולהרמת סינוס, מוצא את עצמו מכיר לראשונה עולם מושגים שלם ואולי מעט מרתיע. אין מה להיבהל. קבלו פרטים

שתל דנטלי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

רובנו נזקקים להשתלת שיניים בשלב זה או אחר בחיים, וזהו הפתרון המקצועי הנפוץ והיעיל ביותר כיום בעולם שיקום הפה למי שצריך להחליף שן שנעקרה מסיבה זו או אחרת. במקרים רבים נדרשת הכנה מקדימה להשתלה עצמה, על מנת שזו תעבור בהצלחה ותחזיק מעמד לאורך זמן. אחד מהליכי ההכנה המרכזיים נקרא "הרמת סינוס", וייתכן כי יהיה רלבנטי גם עבורכם.

איזו הכנה מקדימה נדרשת עבור השתלת שיניים מוצלחת ומקצועית? מהי הרמת סינוס ועבור מי היא רלבנטית? וכיצד נבטיח כי אנחנו אכן מאובחנים כראוי ועוברים את הליך ההכנה הנדרש והנכון עבורנו?

הרמת סינוס והכנות מקדימות להשתלות שיניים

במסגרת השתלת שיניים מוחדר שתל דנטלי זעיר אל תוך עצם הלסת, וזו מתאחה סביבו וקולטת אותו. על מנת שהקליטה תהיה יעילה והשתל אכן ייתפס בצורה טובה וחזקה ויישאר כך לאורך שנים קדימה, נדרשת רמה מסוימת של צפיפות עצם וכמות מסוימת מן העצם עצמה במיקום הרלבנטי. בקרב מטופלים רבים, עצם הלסת אינה מספיק עבה וצפופה על מנת שנוכל להיות בטוחים כי היא תקלוט לתוכה בהצלחה את השתל. במקרים אלו, נדרש הליך מקדים במסגרתו מעבים את עצם הלסת, ומכינים אותה לקליטת השתל.

קיימים מספר הליכים מקדימים שונים מסוג זה, אחד המרכזיים שבהם הוא כאמור הרמת סינוס. במסגרת הליך זה מעבים את עצם הלסת באמצעות הוספת עצם מלאכותית, ומביאים את הלסת למצב בו היא יכולה לקלוט בצורה טובה ואפקטיבית את השתל. קיימים הליכים של הרמת סינוס פתוחה או סגורה, כאשר הרמה פתוחה מתאימה יותר למקרים בהם יש מחסור רציני וניכר יחסית בעצם באזור המיועד להשתלה. הרמת סינוס פתוחה מצריכה תקופת התאוששות מעט ארוכה יותר עבור הלסת והפה כולו, אך במקרים בהם היא נדרשת מומלץ ביותר שלא לוותר על ההליך הנכון והמדויק ביותר, אם מעוניינים בהשתלת שיניים מוצלחת אשר תחזיק מעמד לטווח הארוך.

כיצד נבטיח כי אנחנו עוברים את הליך ההכנה המקדים הנכון ביותר עבורנו?

כל מטופל/ת ומערכת השיניים והלסת הייחודיות להם, ועל מנת להבין מהו בדיוק ההליך המקדים הנדרש במקרה ספציפי (אם נדרש בכלל), חשוב להיבדק בצורה יסודית ומקצועית אצל אנשי המקצוע הרלבנטיים. ההמלצה היא לא לפנות לכל מרפאת שיניים ולכל רופא שיניים המכריז כי הוא עושה גם השתלות שיניים, אלא להקפיד להגיע למרפאה של מומחה שיקום הפה. זהו המומחה ובעל המקצוע המתמחה, בין השאר, בהשתלות שיניים ובהליכים מקדימים דוגמת הרמת סינוס ובניית עצם.

מומחה שיקום הפה יבצע ביסודיות את הבדיקות המקדימות הנדרשות (צילומים, הדמיות וכיוצ"ב) ויוכל לתת לכם את חוות הדעת המקצועית והיסודית ביותר בנוגע למצב עצם הלסת ומערכת השיניים שלכם, והצורך (או היעדר הצורך) בהרמת סינוס או הליך הכנה מקדים אחר.

נגישות