הכתבה עודכנה ב-31.7.2018
הרשת היפנית דייסו יפן (DAISO JAPAN) פתחה כבר שלושה סניפים בישראל: באשדוד, בקניון רננים ברעננה ובסינמה סיטי בראשון לציון, והיד עוד נטויה, כאשר יש להניח שגם המיקומים הבאים יהיו מיקומים אסטרטגיים בדומה לסניפים הללו (בסינמה סיטי החנות ממוקמת בקומה התחתונה ממש מול אורבניקה ואיי-דיגיטל, למשל).
עם פתיחת החנות הראשונה של דייסו בראשון לציון השבוע, השתרכו תורים של קונים מחוץ לדלתות החנות, והלקוחות שזכו כבר להיכנס הכניסו לסל הקניות מוצרים מכל הבא ליד.
דייסו יפן – מה מוכרים ברשת?
על מה המהומה? הישראלים – ולא רק הישראלים – אוהבים לקנות בזול, וזה מה שהם מקבלים בדייסו. דייסו היא רשת לאביזרים זולים בסגנון “הכול בדולר”, אשר כל המוצרים בה נמכרים במחיר קבוע של 10 שקלים.
ביפן, אגב, המחיר אינו אחיד – חלק מהמוצרים נמכרים ב-100 ין (כ-3.3 ש”ח), חלק ב-200 ין וחלק ב-300 ין. גם תמהיל המוצרים אינו זהה, משום שביפן נמכרים למשל גם מוצרי מזון.
מדוע ההבדלים במחיר ובתמהיל? ברשת מסבירים זאת בשיקולי שינוי ובעלויות השילוח לארץ.
עם זאת, יש להניח שלא תרגישו במחסור במוצרים… בחנויות הרשת בישראל נמכרים אלפי מוצרים ב-22 קטגוריות, החל ממוצרי עיצוב ואקססוריז לחללים השונים בבית: מטבח, סלון, חדר שינה, חדרי ילדים ואמבטיה דרך אקססוריז אופנתיים, צעצועים, אביזרי עיצוב לימי הולדת, כלי עבודה, כלי כתיבה, מוצרי “עשה זאת בעצמך”, כלי גינון, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרים לרכב, כלי תפירה, אביזרים לבע”ח ועוד.
ביקור ברשת דייסו – הרבה קניות שלא תכננתם מראש
שיטוט בין מדפי החנות מגלה שאין לקוח שיוצא בידיים ריקות. ההפך הוא הנכון, כמו כל רשתות הסטוק, גם דייסו בונה על כך שהצרכנים מבצעים בה קניות אימפולסיביות שכוללות הרבה מוצרים שהם כנראה לא צריכים.
![](https://www.poenta.co.il/wp-content/uploads/2018/07/WhatsApp-Image-2018-07-30-at-10.27.49-300x225.jpeg)
![](https://www.poenta.co.il/wp-content/uploads/2018/07/WhatsApp-Image-2018-07-30-at-10.27.51-300x225.jpeg)
![](https://www.poenta.co.il/wp-content/uploads/2018/07/WhatsApp-Image-2018-07-30-at-10.27.54-300x225.jpeg)
![](https://www.poenta.co.il/wp-content/uploads/2018/07/WhatsApp-Image-2018-07-30-at-10.27.55-300x225.jpeg)
DAISO JAPAN היא אמנם עולה חדשה כאן בארץ, אך מדובר ברשת ותיקה ופופולרית, גם בקרב ישראלים רבים שמכירים אותה מחו”ל. הרשת הוקמה ב-1977 ע”י הירוטאקה יאנו, אשר מכהן כיום כנשיא החברה. ב-2001 השיקה הרשת את החנות הראשונה מעבר לים בטאיוואן, ומאז ממשיכה לצמוח. כיום מפעילה DAISO JAPAN כ-5000 חנויות ב-30 שווקים ברחבי העולם, בהם ארה”ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.
זכיינית הרשת בישראל היא חברת מאץ’ פמילי מקבוצת יוניון, יבואנית טויוטה, לקסוס וזכיינית קבוצת H&M, שנמצאת בבעלות משפחת חורש.
בקרוב: גם רשת מיניסו היפנית
רשת דייסו יפן אינה רשת הסטוק היפנית היחידה שעושה עלייה לישראל.
גם רשת מיניסו (MINISO) פתחה סניף ראשון – והשתיים מתחרות כמובן גם זו עם זו וגם עם רשתות הסטוק המוכרות, כמו מקס סטוק.
מיניסו מתכננת לפתוח עד סוף השנה 7 סניפים בישראל, עד סוף 2019 עוד 20 סניפים ועד סוף 2020 יהיו כאן 50 סניפים. הסניף הראשון ייפתח בקניון עזריאלי בתל אביב, ואחריו ייפתחו סניפים בירושלים ובערים נוספות.
מיניסו, בניגוד לדייסו, לא נוקטת בשיטה של תמחור אחיד, אבל גם היא סוג של רשת סטוק.
70% מהמוצרים שלה יימכרו במחירים של 5-20 שקל, אך יהיו גם מוצרים יקרים יותר שיימכרו ב-100 ואפילו ב-160 שקל, כמו רמקולים ואוזניות.
לרשת יש גם אישור למכור אביזרי מובייל תואמים למוצרי אפל, כמו כבלי הטענה ועוד.
קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:
- מיניסו (Miniso) בישראל: מ-5 עד 150 שקל
- כמה עולה בדיקת קורונה פרטית?
- עצמאים? המדינה נותנת מענק אינטרנט מהיר של 1000 שקל
- המבצעים הכי שווים
- איך לקדם אתר בגוגל? עשו זאת בעצמכם
- מה ההבדל בין דייסון 11 אנימל לאבסולוט ו-Torque?
- סרטים מומלצים בנטפליקס
- גם אתם יכולים לפרסם מאמר אורח שיקדם אתכם