הגבלות חדשות אושרו לגבי איסור התקהלות, רק 50 איש באירועים ובפאבים

הגבלות חדשות אושרו לגבי איסור התקהלות, רק 50 איש באירועים ובפאבים

הגבלות הקורונה שאושרו בוועדת הקורונה בכנסת אוסרות על התקהלויות. מי שתכנן חתונה בקרוב מוצא את עצמו שוב בבעיה, וענף האירועים והפאבים סופגים מכה קשה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




ועדת הקורונה אישרה היום (ראשון) את ההגבלות החדשות על ההתקהלויות באירועים. ההגבלות מאפשרות מספר משתתפים מירבי של 50 איש בחתונות, בר מצוות וברית מילה באולמות וגני אירועים. גם לברים ופאבים יוכלו להיכנס רק 50 איש.

התקהלות אחרת במקום פתוח – 50 איש, והתקהלות אחרת במקום סגור – 20 איש בלבד. הצו יחול החל ממחר (שני) בשעה שמונה בבוקר.

ההחלטה התקבלה בוועדת הקורונה בעקבות הודעת ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין ביום חמישי על החרפת ההגבלות.

נכון להיום (5.7) יש 11,189 חולים פעילים. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 86, כאשר 29 מתוכם מונשמים.

330 איש נפטרו מקורונה מאז פרוץ המגפה.

הגבלות חדשות – מכה קשה לבעלי האולמות ובעלי הפאבים

ניר שפר, יו"ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים אמר כי להערכתם ההגבלה הנוכחית תימשך זמן רב, "הענף במצב קשה ביותר ונדרש סיוע מיידי, ואנו עלולים להגיע לחדלות-פרעון. אולם אירועים ל-50 איש זה לא מעשי – זה כמו לפתוח מסעדה לאדם בודד".

לדברי סגן שר הבריאות, יואב קיש (ליכוד), אחוז החולים המאומתים רשם עליה חדה מ-0.5% מכלל הבדיקות באמצע מאי ל-5% היום: "הכפלנו את מספר החולים בארץ בעשרה ימים, ויש כמות גדולה יותר של חולים קשים חדשים. אנחנו בתחלואה מתפשטת בכל רחבי הארץ. נוכחנו לדעת כי החתונות הם מוקדי הדבקה המוניים. שלושה מפלסים בחתונה, ובכל מפלס 250 אורחים – זו בדיחה, לא הפרדה. חולה אחד ידביק עשרות משתתפים בחתונה – וזו עובדה".

קבלו עדכונים חמים בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" >

 

לגבי השאלה מדוע אוסרים על חתונות ולא על הצגות למשל, אמר קיש: "חתונה זו לא הצגה ששם שומרים על ההנחיות. כל אחד פה מכיר אירוע של חתונה שגרמה למגה הדבקה. אם רוצים לחתן, משפחה מצומצמת בלבד".

לדבריו, איכוני השב"כ הוכחו כיעילים ביותר: מתוך כ-17 אלף חולים בגל הראשון – 5,000 נחשפו מאיכוני השב"כ.

קיש הבטיח להפסיק את הלימודים במכללות המקצועיות, שאינן כלולות במועצה להשכלה גבוהה – ע"פ פנייתה של ח"כ קטי שטרית (הליכוד), שהדגישה כי שם ממשיכים ללמוד בכיתות צפופות.

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, הזהיר בדיון כי "במגפה צריך לסגור מהר ולשחרר לאט, על בסיס נתונים. החקירות האפידמיולוגיות מלמדות שאירועים חברתיים הם מוקדי הדבקה המוניים. לפי נתוני משרד הבריאות שהוצגו בוועדה יותר אנשים נדבקו באירועים מאשר במקומות עבודה".

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות