סוחרי שוק הכרמל נגד ביבי: למה השוק סגור כשרשתות ובתי כנסת פתוחים?

סוחרי שוק הכרמל נגד ביבי: למה השוק סגור כשרשתות ובתי כנסת פתוחים?

"נגמרה הסגידה לממשלה", אומרת אחת המוכרות בשוק הכרמל בדיון בוועדת הכלכלה. "לא ייתכן שלק ג'ל מותר ובית כנסת מותר, אבל שוק פתוח – עדיין אסור!"

שוק הכרמל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




"ביבי, מעניין אותו להופיע כל יום בטלוויזיה, לספר שהתקשרו אליו מצרפת והולנד ואפריקה… אבל זה שכאן בשוק הכרמל אנשים צריכים לקבל הלוואות בשוק האפור – לא מעניין אותו", כך זעק היום אחד הסוחרים בשוק הכרמל בישיבה דחופה של ועדת הכלכלה בדרישה של סוחרי השווקים הפתוחים לפתוח את השווקים באופן מיידי.

כזכור, החל מ-1.11.20 הממשלה מתירה לקיים תפילות בבתי הכנסת בהרכב של עד 10 מתפללים ומתירה למכוני יופי, קוסמטיקאיות, מורים לנהיגה ומאמני כושר לתת שירות ש על אחד ללקוחות. עם זאת, למרות הציפייה שגם חנויות הרחוב יוכלו כבר להיפתח, הממשלה לא מאשרת זאת לפחות עד השבוע הבא.

זאת, למרות שיש חנויות רבות פתוחות – החל מחנויות ירקות, דרך חנויות סלולר ועד רשתות המזון הגדולות.

סוחרי השוק זועמים על כך שהם מופלים לרעה ביחס למתחרות שלהם, כמו רשתות השיווק הגדולות שפתוחות כל הזמן, וגם ביחס למגזרים אחרים.

"אין לי בעיה שאתם מאפשרים לקוסמטיקאית או לספר לעבוד, זה בסדר כמור, כי כולם סובלים – אבל שיהיה היגיון", אמרה לילי בן שלום, בעלת בית מאפה בשוק.

סוחרי שוק הכרמל נגד נתניהו: "אין יותר סגידה לממשלה"

"כל יום שהשוק הזה לא עובד, זה מוות נפשי, רוחני וכלכלי, אין יותר אהדה וסגידה לממשלה", הוסיפה בן שלום. לדבריה, החנות שלה הייתה סגורה לאורך כל הסגר, וגם כעת כשמותר לה לעשות משלוחים – אין למי, משום שהצרכנים לא יודעים שיש בשוק חנויות מעטות שפתוחות. "איזו סיבה יש להעדיף את רמי לוי על שוק פתוח? מה חוסר ההיגיון הזה? צריך להבין שהמציאות הזאת מייצרת שינוי בהרגלי צריכה. אתם אומרים שעוד מעט יפתחו, אבל בסוף לא יהיה מי שיפתח!"

עוזרת ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ענת צוראל פרבר, השיבה ואמרה כי השווקים צפויים להיפתח בשלב השלישי, יחד עם שאר העסקים, במידה ונתוני התחלואה יאפשרו זאת. לדבריה, המסקנה מהפתיחה המהירה אחרי הסגר הראשון הייתה שחייבים להיות עם היד על הדופק, ולכן הוחלט על פתיחה מדורגת. "לפתוח הכל זה לחזור על הטעות שנעשתה אחרי הסגר הראשון וזה יוביל אותנו מהר מאוד לסגר נוסף", אמרה פרבר.

מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי, הגר יהב, אמרה כי לא ייתכן שברשתות השיווק אנשים עומדים בתור ובצפיפות, בעוד שהשווקים, בהם יכולה להיות פריסה רחבה יותר של אנשים, סגורים. היא הוסיפה כי הדבר מוביל לכך שחקלאים נאלצים להשמיד תוצרת, ואמרה כי מדובר בחלמאות ובמצב אבסורדי

האם לחברי הכנסת בכלל אכפת מהשווקים הפתוחים?

הזעקות של סוחרי שוק הכרמל יצאו מהלב, אך לא הגיעו כמעט לשום לב. למרבה האכזבה, חוץ מיו"ר הוועדה יעקב מרגי מש"ס, וחברת הכנסת היבא יזבק שיזמה את הדיון – אף חבר כנסת לא נכח בישיבה.

בשורה התחתונה, אין ממש שורה תחתונה. הדיון בוועדת הכלכלה לא הסתיים באיזושהי החלטה. יו"ר הוועדה מרגי קרא לממשלה להכליל את השווקים הפתוחים בהחלטה לפתוח את החנויות האחרות. "קשה להסביר לציבור פתיחה של רשתות בחלל סגורים, בזמן שהשווקים הפתוחים נשארים נעולים. אנחנו קוראים לייצר תחנת ביניים ולפתוח את השווקים הפתוחים עוד לפני המועד המקורי שתכנן משרד הבריאות, אשר מייעד זאת רק לשלב השלישי של פתיחת הסגר".

 

את הכתבה הזאת חשוב שתשתפו. ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!






    תגובות: 0

    נגישות