הזמנתם הדברה לקורונה? המשרד להגנת הסביבה רוצה שתדעו את זה

הזמנתם הדברה לקורונה? כדאי שתדעו את זה

אל תתבלבלו, אין דבר כזה הדברה לקורונה. המשרד להגנת הסביבה מזהה תופעה של הדברת מזיקים לבתים פרטיים, לצד עודף שימוש בחומרי חיטוי במרחבים ציבוריים. פואנטה עם הפרטים

הדברה לקורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏שמירה על היגיינה היא אמנם כלי הכרחי כדי למנוע הדבקה בקורונה, אבל מסתבר שיש הרבה ישראלים שלקחו את זה כמה צעדים קדימה ומזמינים מדבירי מזיקים לצורך הדברה לקורונה. יש מדבירים שטוענים שיש להם הכשרה להדביר נגד קורונה, אבל חשוב שהציבור יידע – אין דבר כזה קורס הדברה לקורונה, יש הדברת מזיקים. מדבירים שיש להם רישיון מהמשרד להגנת הסביבה יכולים להדביר נמלים, מקקים ומזיקים אחרים – אך לא נגיפים.

ראשית, מדובר בהוצאה כספית מיותרת. יש מדבירים שגובים 1500 עבור "הדברה לקורונה" בבית ו-5000 שקל להדברה בכל הבניין.

שנית, מדובר בחומרים חריפים שלא בריא לשאוף או לגעת בהם. לאור הגבלות התנועה החמורות – אסור לצאת מהבית, כך שאי אפשר אפילו לצאת ולהשאיר את הבית להתאוורר לאחר השימוש באותם חומרים חריפים.

חיטוי מופרז ברשויות המקומיות

בנוסף, יש רשויות מקומיות שמשתמשות בחומרי חיטוי חריפים לצורך פעולות חיטוי במרחב הציבורי בשטחים ציבוריים.

לאור זאת, המשרד להגנת הסביבה מזהיר את הציבור ואת הרשויות מפני פעולות חיטוי מופרזות במרחב הציבורי כנגד נגיף קורונה, אשר עלולות לגרום יותר נזק מאשר תועלת. במשרד אומרים כי חיטוי מופרז עלול לגרום לסיכון מיותר ולזיהום סביבתי, וכי אין להשתמש בציוד הדברה לטובת פעולות אלה.

היגיינה נגד קורונה

לפי המשרד להגנת הסביבה, ההמלצות מגופי בריאות בארץ ובעולם מתרכזות בעיקר בשיפור ההיגיינה אישית: שטיפת ידיים במים וסבון. גם לגבי היגיינה סביבתית – ההמלצה היא להתבסס על שימוש במים וסבון, ורק במקרה הצורך בניקוי וחיטוי משטחים ספציפיים.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

"ניתן לנקות ולחטא משטחים בהתאם להנחיות משרד הבריאות בלבד", נמסר מהמשרד. "כך גם לגבי ניקוי וחיטוי של מבנים וחללים סגורים. משרד הבריאות בישראל לא ממליץ לרסס חומרי חיטוי, גם לא בתוך מבנים סגורים".

תכשירי הדברה לקורונה? לא הוכח דבר כזה

הודעת המשרד להגנת הסביבה באה בשל החשש מנזקים שנגרם מהזמנת שירותי הדברה לקורונה ומשימוש מופרז בחומרי חיטוי. חומרים אלה הם חומרים חריפים שאנשים עלולים לשאוף לגופם או לבוא איתם במגע. בנוסף, הם עלולים לפגוע בבעלי חיים ובצמחייה ואף לזהם את המים.

פואנטה

"בתקופה האחרונה מתרחשות פעולות ניקוי וחיטוי נגד נגיף קורונה במרחב הציבורי", נמסר מהמשרד להגנת הסביבה. "המשרד מזהיר כי שימוש עודף בחומרי חיטוי במרחב הציבורי עלול לגרום לסיכון מיותר לבני האדם, לזיהום סביבתי ואף מעלה חשש לזיהום מקורות מים. פעולות חיטוי במרחב הציבורי – הכולל רחובות, גנים ציבוריים, שטחים פתוחים וכדומה – לא הוכחו כיעילות או נדרשות למניעת הדבקה בנגיף קורונה".

לשם מזעור סיכונים, המשרד להגנת הסביבה מדגיש כי אין כל המלצה לרסס חומרי חיטוי במרחב הציבורי ובשטחים הפתוחים, וכי אין להשתמש בכלי טייס לריסוס חומרי חיטוי. שימוש בציוד אחר, כגון מרססת או מערפל, אינו מומלץ אף הוא במרחב הציבורי.




 

כמו-כן, אין להשתמש בציוד הדברה לטובת פעולות ניקוי וחיטוי כנגד נגיף קורונה, מחשש לשאריות חומרי הדברה. ככלל, כל פעולה של ניקוי וחיטוי אינה יכולה להיעשות במרססים או בציוד ששימש בעבר להדברה.

בכל מקרה של אירוע חירום בתחום הסביבתי, יש לפנות לגורמים המוסמכים וכן למוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה: *6911.

היה לכם מעניין? אנחנו עושים מאמץ לספק רק מידע מועיל. אתם צריכים רק לעשות לייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

עוד מידע על קורונה בפואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות