עסק חיוני?? מפעל הפיס חזר לפעול בעיתוי תמוה והמהמרים מתקהלים בדוכנים

עסק חיוני?? מפעל הפיס חזר לפעול בעיתוי תמוה והמהמרים מתקהלים בדוכנים

תזמון מקרי או מדיניות מכוונת? בדיוק ביום שחולקו קצבאות הביטוח הלאומי, דוכני מפעל הפיס נפתחו. המובטלים נוהרים להגרלות. פואנטה עם הפרטים

פיס קורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מפעל הפיס הוא כנראה עסק חיוני – חיוני מאוד אפילו. חיוני יותר ממספרה או חנות בגדים. אחרת איך אפשר להסביר שמכל העסקים בישראל, הממשלה מתירה לפתוח דווקא את דוכני מפעל הפיס ולהחזיר את הגרלות מפעל הפיס לפעילות? השערורייה הזאת מתרחשת בדיוק ביום שבו מחולקות קצבאות הביטוח הלאומי וכאשר יותר ממיליון וחצי ישראלים נטולי פרנסה.

מפעל הפיס – עסק חיוני מאוד

כאשר פרץ משבר הקורונה, הגרלות הפיס הוקפאו למספר שבועות. מנוי מפעל הפיס היה היחיד שהמשיך לפעול. החל מ-22.4 הסתיימה תקופת ההקפאה. מדינת ישראל שולחת את אזרחיה להמר. לבזבז את הכסף שאין להם על הגרלות עם סיכוי אפסי להרוויח בהן. להתמכר לתקווה כוזבת. וכל זאת בזמן שראש הממשלה מזהיר אותנו מפני שאננות ומנכ"ל משרד הבריאות מאיים בהתפרצות חוזרת של הקורונה.

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד מספר לנו על עסקים חיוניים ועל התו הסגול. הוא מדבר על עסקים חיוניים. הוא מפרט רשימה של עסקים שרק הם רשאים לפתוח את שעריהם. ובאותה נשימה מאשר את פתיחת מכונות ההימורים החוקיות שמזרימות לכיסה של מדינת ישראל את כספי האזרחים המובטלים שלהם.

זו הרי תהיה התקופה הכי טובה בתולדות הפיס, כי מיליוני ישראלים מיואשים ומבוהלים ירוצו לקנות לוטו, צ'אנס, פיס 777, 123, חישגד וכל סוג אחר של הגרלה מפתה.

מבצע מסכות

להתקהל בבית עלמין אסור, להתקהל בדוכן מפעל הפיס מותר

בזמן שהממשלה אוסרת על משפחות חללי צה"ל לעלות לקברי יקיריהן ביום הזיכרון כדי למנוע התקהלות, היא מאשרת פתיחת דוכני פיס. תשכחו מ"הערבים נוהרים לקלפיות", מעכשיו אמרו "העניים נוהרים להגרלות".

אמנם באתר מפעל הפיס נכתב כי המכירה תתקיים בהתאם להנחיות ולכללים, ואמנם הלקוחות מתבקשים להישמע להוראות אלו ולפעול בהתאם – אבל התמונות מוכיחות אחרת.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

אילו עסקים הוגדרו חיוניים על-ידי משרד האוצר?

הצצה אל רשימת העסקים שמשרד האוצר התיר להם לחזור לפעילות ב-19.4.20 לא כוללת את מפעל הפיס – ולכן לחלוטין לא ברור כיצד הדבר הזה קורה. הנה רשימת הענפים:

  • מחשבים (ציוד היקפי למחשבים, קונסולות למשחקי וידאו, מכשיר סלולר, טלוויזיות וכו')
  • מוצרים לבית
  • מוצרי תרבות ופנאי (מכירה או מתן שירות בחנויות המתמחות חפצי תרבות ופנאי, כגון: ספרים, עיתונים, מוזיקה
    וסרטים, ציוד ספורט ואופניים)
  • מכבסה, מתפרה וסנדלריה

קצבאות הביטוח הלאומי מגיעות ישר למפעל הפיס

מפעל הפיס
דוכן מפעל הפיס בתל אביב. צילום: מערכת פואנטה

 

כאמור, פתיחת דוכני הפיס וחידוש ההגרלות מתרחשת בתזמון מופלא שכנראה אינו מקרי.

המוסד לביטוח לאומי הקדים החודש את העברת הקצבאות. קצבת נכות וקצבאות אחרות הועברו לזכאים היום ולא ב-28 באפריל, מה שללא ספק מתמרץ עוד יותר את האוכלוסייה החלשה ללכת ולבזבז את המעט שניתן להם.

זה המקום להזכיר מחקר של הכלכלן פרופ' מומי דהאן מהאוניברסיטה העברית, שלפיו הפדיון של מפעל הפיס גדל ב-8% בממוצע בימים שבהם משולמות קצבאות הביטוח הלאומי.

ככלל, ידוע שביום קבלת הקצבאות מספר המהמרים בדוכני הפיס גדל, וכעת כאשר משבר הקורונה מכה באזרחי ישראל המלוא עוזו, יש להניח שהמצב חמור יותר מתמיד.

תגובת משרד האוצר: "אין מניעה"

ממשרד האוצר נמסר כך:

"אם הם עומדים בתנאי התו הסגול, או בתנאי 30% מהעובדים או 10 אנשים במקום אז אין מניעה לפתיחה".

היה לכם מעניין? אז פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות מעניינות בפואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
1
נגישות