הוועדה לביקורת המדינה על הסלמונלה בקורנפלקס: "הכשל גדול יותר משחשבנו"

הוועדה לביקורת המדינה על הסלמונלה בקורנפלקס: "הכשל גדול יותר משחשבנו"

יש סיבה לדאגה: הדיון בכנסת חשף כי יש כשלים גם בנהלי הדיווח וגם בתהליך האחסון של המוצרים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש סיבה לדאגה: הדיון בוועדה לביקורת המדינה בפרשת הסלמונלה בקורנלפקס תלמה חשף כי יש כשלים גם בנהלי הדיווח למשרד הבריאות וגם בתהליך האחסון של המוצרים – ולא רק במפעל יוניליוור אלא בכלל. בסיום הדיון אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), כי הכשל גדול יותר מכפי שסברו בתחילה: "על המקרה הזה ידענו, אבל ודאי יש עוד מקרים רבים של אנשים שחטפו קלקולי קיבה וחשבו שזה רק וירוס".

הבעיה הראשונה נובעת מכך שיש סוג של ניגוד אינטרסים מובנה: מצד אחד, יצרנית המזון משלמת למעבדה פרטית כדי שתבדוק את מוצריה, ומצד שני אותה מעבדה אמורה לדווח למשרד הבריאות: "משרד הבריאות נותן היתר למעבדות שממומנות על-ידי גורמים אינטרסנטיים", קבעה אלהרר בתום הדיון. "המעבדה לא ידעה את הפרטים ולא שאלה את השאלות הנדרשות. מבחינת משרד הבריאות, הכלבים נובחים והשיירה עוברת. המעבדה עדיין עובדת ועדיין בהיתר של משרד הבריאות".

הבעיה השנייה היא שביוניליוור מפקחים על המוצרים רק עד שלב מסוים, אבל אין להם שליטה על המוצרים כאשר הם נמצאים אצל חברת הלוגיסטיקה שמפיצה את המוצרים – וכך קורה שמשטח מזוהם עלול למעשה להגיע לצרכנים, כפי שאכן קרה. "אני פונה ליוניליוור ולכל חברה שמייצרת מזון בישראל: אם אתם אחראים, עליכם להחזיק את המפתחות למקום שבו מאחוסן המזון", אמרה אלהרר, "אם אין לכם פיקוח אמיתי, אינכם יכולים לבצע את העבודה".

הדיון התנהל באווירה מתוחה שבה חברי הכנסת תקפו את מנכ"לית יוניליוור ענת גבריאל, את משרד הבריאות וגם את זה את זה, כאשר ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) תקף את חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו), והיא בתגובה טענה שהוא שוביניסט. בהמשך התנצל ח"כ זוהר על דבריו.

בתום הדיון דרשה יו"ר הוועדה לראות את תוצאות הדוח של משרד הבריאות ואמרה כי לא תפרסם אותן.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות