רכב חברה - טוב לי או רע לי

רכב חברה – טוב לי או רע לי?

רכב חברה נשמע כמו עסקה מפתה וטובה, אבל אבל האם זה באמת כך?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר

כאשר מתקבלים למשרה חדשה, חלק גדול מהקסם שלה הוא פעמים רבות היוקרה. מעבר לתארים ולתחומי האחריות, היוקרה של התפקיד מושפעת גם מתנאים נלווים כמו רכב חברה מפנק. למרות זאת, חשוב מאוד לבצע תהליך חשיבה מעמיק לפני שבוחרים להצטייד ברכב חברה. במאמר זה נפרט אודות היתרונות והחסרונות של רכב צמוד מטעם המעסיק, ונציג מספר אלטרנטיבות שחשוב מאוד לשקול

מהם היתרונות של רכב חברה צמוד?

עבור רבים, הצורך לאתר ולרכוש כלי רכב משלהם, מביא להתפשרות על כלי הרכב הנוכחי, או לאי החלפתו גם אם הוא כבר לא מתאים לצרכים שלנו. רכב חברה פותר לרוב את הבעיה במקרה זה.

קצין הרכב והמעסיקים הם אלו שבוחרים את הדגמים אשר נמסרים לעובדים, ואלו צריכים רק לבחור בין מספר מצומצם של דגמים פוטנציאליים.

כמו כן, רכב חברה צמוד חוסך פעמים רבות את הצורך להשקיע זמן בנושאים אשר קשורים לכלי הרכב. קצין הרכב של החברה הוא זה אשר מטפל בענייני הביטוח, ולעתים גם בתיקונים במוסך ובטיפולים התקופתיים.

מעבר לנוחות, כלי הרכב מטעם החברה הוא פעמים רבות כלי רכב איכותי במיוחד, אשר נועד לשדר יוקרה כלפי חוץ, ולעודד אנשים ברמה גבוהה להצטרף לצוות העובדים.

יתרון נוסף הוא שלעתים קרובות במקרה של תקלה או תאונה, תוכלו לקבל רכב חלופי באופן מיידי, ושגרת חייכם לא תיפגע כלל. 

מהם החסרונות?

לצד היתרונות הברורים של כלי רכב מטעם המעסיק, הפתרון איננו מתאים לכל אחד. חשוב לדעת, שלעתים קרובות דחייה של רכב צמוד מטעם המעסיק, תאפשר לכם לקבל סכום חודשי קבוע בנוסף למשכורת הקבועה כתחליף.

במידה ויש ברשותכם כבר כלי רכב אשר אתם מרוצים ממנו, פתרון זה יכול להיות עדיף כלכלית. כלי הרכב הניתנים מטעם החברה לפעמים אינם תואמים הצרכים של האדם הפרטי, ונבחרים מטעמים של יוקרה ונראות. כך למשל, עובד אשר זקוק לכלי רכב גדול כדי להסיע את כל ילדיו, יתקשה פעמים רבות למצוא רכב חברה מותאם לצורך זה, וכך גם עובדים אשר מתגוררים במרכזי ערים, וזקוקים לכלי רכב קטן שיאפשר להם למצוא חניה בנוחות ובמהירות. 

שיקול נוסף להימנע מלקיחת רכב מטעם המעסיק, הוא העובדה שעובדים רבים חשים שכלי הרכב כובל אותם אל מקום העבודה. ההליך הביורוקרטי הכרוך בקבלת והחזרת הרכב, כמו גם המחשבה על רכישת רכב באופן עצמאי, מביא עובדים רבים להימנע מחיפוש אחר מקום עבודה חלופי, גם אם מדובר בבחירה נבונה מבחינת עתידם המקצועי. 

חשוב לשקול אלטרנטיבות לפני שמקבלים את ההכרעה הסופית 

קבלת רכב חברה או הימנעות מכך, תלויות במידה רבה באפשרויות המימון. מימון רכב הוא שיקול קריטי שיש לקחת בחשבון. קבלת רכב חברה מונעת את הצורך להוציא סכום כסף גדול במיוחד על קניית רכב חדש, וחוסכת מכם להשקיע ברכב שערכו רק הולך ויורד עם השנים. מצד שני, קיימים כיום פתרונות מימון מתקדמים לרכישת רכב, וזו אפשרות שחשוב לשקול. ניתן בהחלט להיעזר בשירותי מימון לרכישת רכב מטעם חברת הלוואות, אך חשוב לעשות זאת כמובן רק לאחר שהכנתם תכנית פיננסית מפורטת בנוגע לאופן החזרת ההלוואה. 

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. 

* מס' רישיון 54414.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני. 

1
נגישות