הזמינו חופשה בקלאב מד באיטליה וקיבלו מלון כשר עם ארוחות דלות וללא פעילויות

הזמינו חופשה בקלאב מד באיטליה וקיבלו מלון כשר עם ארוחות דלות וללא פעילויות

"הארוחות שהוגשו היו דלות וכללו חלב כשר, כמה גבינות וכמה סלטים לא מזמינים"

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה הייתם עושים אילו הזמנתם חופשה במלון בחו"ל שאתם מכירים ואוהבים, מתוך ידיעה שתקבלו בו שירות מסוים ומזון מסוים – ובהגיעכם למלון מסתבר שהפעילויות צומצמו והמזון דל יותר? זה בדיוק מה שקרה לשני לקוחות חילוניים של רשת קלאב מד המפורסמת, אשר הזמינו חופשה במועדון של הרשת באיטליה ומצאו את עצמם בחופשה לשומרי מסורת. השניים הגישו לאחרונה בקשה לתביעה ייצוגית נגד הרשת (ת"צ 61196-11-16) באמצעות עו"ד דרור ברוטפלד ועו"ד דניאל הרשקו, כאשר סך התביעה האישית שלהם עומד על כ-44,000 שקל וסך התביעה הייצוגית מוערך בכ-1.75 מיליון שקל.

לדבריהם, נמנעו מהם גם האוכל וגם הפעילויות שקלאב מד מתאפיינת בהם ומצטיינת בהם. כך למשל, הארוחות שהוגשו היו דלות. ארוחות הבוקר, למשל, כללו "חלב ישראל" עמיד, מספר סוגי קורנפלקס, כמה סלטים וכמה יוגורטים כשרים. בארוחת הצהריים, מתואר בתביעה, הוגש בשר בדרגת עשייה של well done בלבד, בשל הוראות משגיח הכשרות. הנקניקים והגבינות המאפיינים מלונות באירופה בכלל ומלונות של קלאב מד בפרט לא הוגשו, ובמקומם הוגשו כמה גבינות לבנות וצהובות.

מדובר בחופשה שהוזמנה לפני שלוש שנים במלון קלאב מד Cervinia שבאיטליה בתאריכים 1-8.12.2013. לדברי התובעים, הרשת צריכה לפצות את כלל הנופשים שהיא לא גילתה להם, לא וידאה עמם או לא קיבלה את אישורם לכך שהם רוכשים חופשה שהפעילות בה מוגבלת ובשל העובדה שהמזון יהיה רק מזון כשר במבחר בסיסי ודל שאינו בסטנדרטים המקובלים בה.

שני התובעים הזמינו את הנופש במלון זה באופן ספציפי לאחר שכבר ביקרו בו ונהנו בו בעבר. על חבילת הנופש שבגינה הם תובעים את קלאב מד, שילם אחד מהם 4,705 אירו עבורו ועבור שני ילדיו, כולל ציוד סקי ששכר, והשני שילם 4,859 אירו עבורו ועבור שני ילדיו.

לדבריהם, רק כאשר הם הגיעו למלון הסתבר להם הוא סגור עבור שומרי מסורת, ולכן ההופעות והפעילויות המקובלות במועדוני קלאב מד לא יינתנו. לדבריהם, הם ונופשים אחרים שהתאכזבו מאוד פנו באותה עת למנכ"ל הרשת, והוא מצדו התנצל ואמר שלפני החופשה היו אמורים נציגי הרשת ליצור קשר עם כל אחד מהנופשים ולקבל את הסכמתם.

ברשת קלאב מד השיבו לתלונותיהם כי הם עדכנו את הנופשים מבעוד מועד ואף ציינו על הקבלה כי מדובר בחופשה כשרה. התובע מבחינתו טוען כי אילו היה מודע לכך שמדובר בחופשה גלאט כושר, היה דוחה את החופשה מפני שאחת הסיבות לבחירתו במועדון של קלאב מד הוא האוכל המגוון – שחלקו אינו כשר.

תגובת Club Med (קלאב מד) ישראל:"קלאב מד ישראל קיבלה את התביעה ולומדת את פרטיה. מדובר בשבוע נופש שהתקיים לפני שלוש שנים במועדון הסקי Cervinia שבאיטליה. שבוע נופש זה, במועדון Cervinia בלבד, תוכנן ושווק מראש כשבוע בו יפעל המועדון במתכונת מטבח כשר וזכה להיענות רבה בקרב ציבור שומרי הכשרות. קלאב מד פרסמה ועדכנה את לקוחותיה מבעוד מועד בדבר אופי הנופש במועדון בשבוע זה. יצוין כי בעקבות בקשת נופשים שאינם שומרי כשרות, באתר הסקי בשבוע זה נפתחה מסעדה נוספת שהגישה במקביל אוכל שאינו כשר במהלך שעות היום. אורחים רבים הודו לקלאב מד על נופש מיוחד זה והביעו שביעות רצון גבוהה. צר לנו על כך ששניים מקרב 430 האורחים ששהו באותה העת במועדון, לא היו שבעי רצון מחופשתם. עם זאת, מדובר בעניין נקודתי של שני התובעים בלבד אשר מעוניינים להפוך תביעה פרטית לייצוגית, שלוש שנים לאחר הנופש.קלאב מד פעלה ותמשיך לפעול על מנת לספק חווית נופש מצוינת ללקוחותיה".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות