הילד שלכם לא מצליח לסיים שיעורי בית? זה לא במקרה. בדקו כמה זמן הוא מבלה מול מסך

הילד שלכם לא מצליח לסיים שיעורי בית? זה לא במקרה. בדקו כמה זמן הוא מבלה מול מסך

כאשר ילדים מבלים שעתיים עד 4 שעות מול מכשירים דיגיטליים, היכולת שלהם לסיים את שיעורי הבית קטנה משמעותית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הבהייה במסכים משגעת אתכם, אבל אתם לא מצליחים לנתק את הילדים? אולי כשתגלו כמה הבטלה הזאת מזיקה לילדים שלכם – תחליטו לעשות מעשה. מחקר אמריקני חדש, שמפרסם איגוד רופאים הילדים האמריקני (aap.org), מאשש את החשד שלהתמכרות למסכים יש השלכות שמעבר לסתם בזבוז זמן: המחקר מגלה שככל שהילדים צופים יותר בטלוויזיה, משחקים משחקי וידאו או משתמשים בסמארטפונים / טאבלטים, כך קטן הסיכוי שהם יצליחו לסיים את שיעורי הבית.

למעשה, המחקר מדד עוד שלושה מרכיבים הנוגעים להצלחתם של הילדים בבית הספר, ובכולם מצא ירידה ככל שהחשיפה למסכים גדלה: (1) אכפתיות של הילד להצליח בבית הספר (2) הבעת עניין בלמידת דברים חדשים (3) שמירה על קור רוח בעת התמודדות עם אתגרים.
אגב, הממצאים נותרו זהים בלי קשר לגיל הילדים, מינם או מצבה הכלכלי של משפחתם.

מחקרים קודמים כבר הציגו שורה של השלכות שליליות שיש לחשיפה הממושכת למסכים – הן מבחינה בריאותית והן מבחינה התנהגותית. המחקר הזה מספק היבט נוסף, שנוגע להוויה הכללית של הילד.

המחקר מגלה שכאשר ילדים מבלים שעתיים עד 4 שעות מול מכשירים דיגיטליים, היכולת שלהם לסיים את שיעורי הבית קטנה ב-23% מזו של ילדים המבלים פחות משעתיים בצריכת מדיה אלקטרונית. עם כל עלייה של שעתיים בצריכת המסכים, חלה ירידה משמעותית ביכולתם לסיים את שיעורי הבית.

sc2

לצורך המחקר, ניתחו רופאי ילדים מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בראון את צריכת המדיה של ילדים, כדי להבין איזו השפעה יש לה על השגשוג והתפקוד החיובי שלהם – דבר שנמדד על-ידי התנהגויות כמו התמדה, יוזמה, השלמת משימות ויחסים בין-אישיים.

החוקרים מצאו שרק 31% מהילדים חשופים למסכים במשך פחות משעתיים ביום. 36% אחרים מבלים כך שעתיים עד 4 שעות, 17% – 4-6 שעות ועוד 17% חשופים למסכים 6 שעות ויותר.

לילדים שמבלים 4-6 שעות מול מסכים יש יכולת פחותה בכמעט 50% לסיים את שיעורי הבית שלהם לעומת ילדים שצורכים מדיה פחות משעתיים ביום. כשמדובר בצריכה של שש שעות מסכים ויותר, היכולת לסיים את שיעורי הבית צונחת ב-63% לעומת ילדים שמבלים מול המסך שעתיים ופחות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות