עומדים בפני עסקת נדל"ן? כל מה שאתם צריכים לדעת על מס שבח

עומדים בפני עסקת נדל"ן? כל מה שאתם צריכים לדעת על מס שבח

מהו מס שבח, מה אתם צריכים לדעת עליו, איך מחשבים אותו ומה המשמעות שלו בשלב של רכישת דירה? היכנסו לכתבה וקבלו מושג

מס שבח
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם)

קנייה של נכס חדש היא אירוע מרגש מאוד בחייה של כל משפחה צעירה. על אחת כמה וכמה אם אתם רוצים לעשות שינוי מבורך ולשפר את תנאי המגורים שלכם, לטובת החיים של הילדים. יחד עם זאת, מדובר בתהליך בירוקרטי ארוך יחסית, עם המון משמעויות משפטיות ועם הרבה מאוד תנאים שצריכים להתקיים.

אמנם קל מאוד לחפש אחרי דירות, אבל הרבה יותר קשה להגיע להבנות בכל מה שקשור לתשלומי המיסים על הנכס. אם גם אתם רגע לפני חתימת החוזה, סביר מאוד להניח שהדבר הראשון שאתם שמים אליו לב הוא מס השבח. גם אם לא תמיד ברור מה הוא מס שבח, חשוב לעצור ולברר האם אתם חייבים במס שבח ומה תהיה העלות של המס אל מול שווי הנכס והתועלת שלכם ממנו.

אתם עומדים בפני עסקת נדל"ן? כל מה שצריך לדעת על מס שבח נמצא בכתבה הבאה:

מה חשוב לדעת על מס שבח במדינת ישראל?

כדי להבין האם שווה לכם לרכוש את הנכס החלומי שלכם, צריך לתת את הדעת על:

1. עלות הנכס של הבעלים הקודם

הבסיס לחישוב מס שבח על דירה מתחיל בשווי של הנכס, כאשר הוא הועבר לבעליו הקודמים חשוב להבין מה הייתה העלות הראשונית של הנכס, כדי לצאת מנקודת הנחה שיש לכם, איך לחשב את הרווח של עסקת המכירה. כל שיפור בשווי הנכס, עלול להביא לקיומו של מס שבח על דירה.

2. השירותים במהלך העסקה

החל משירותי עורך-דין וכלה בשירותי מתווך (בשווי של עד 2 אחוזים מעלות העסקה כמתחייב בחוק), כל איש מקצוע שהזמנתם לטובת תיקון הדירה, או לטובת תהליך החתימה על הסכם המכירה, מקזז את שווי הנכס המקורי.

3. שיפוץ הנכס

החל משירותי עורך-דין וכלה בשירותי מתווך (בשווי של עד 2 אחוזים מעלות העסקה כמתחייב בחוק), כל איש מקצוע שהזמנתם לטובת תיקון הדירה, או לטובת תהליך החתימה על הסכם המכירה, מקזז את שווי הנכס המקורי.

4. העלות הנוכחית של הנכס

ההפרשים בין עלות הנכס הראשונית לבין עלות הנכס הנוכחית, הם אלו אשר יוצרים את הדרישה לשלם מס שבח על דירה. המיסוי הוא בשווי של 25% מערך הנכס, נטו. ונכון להיום אין הקלות כמעט לכל עסקת רכישה.

רכישת נכס באחריות ובמקצועיות

כמו שאתם בוודאי מבינים, תהליך רכישה של דירה חדשה יכול להיות מורכב מאוד, בכל מה שנוגע לעולם המיסוי. ולכן, אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצב שבו החלטות לא מקצועיות משפיעות על האופן שבו אתם מעבירים את הבעלות לבית החדש.

בנקודה הזו כדאי לעצור ולהתייעץ עם עורך דין מיומן ומנוסה שיכול לקחת אחריות על הטיפול בתיק שלכם בצורה מלאה.

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!





    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    1
    נגישות