רמקול נייד Bose SoundLink Color – חגיגה של צליל וצבע

רמקול נייד Bose SoundLink Color – חגיגה של צליל וצבע

 

רמקול שימושי עם צליל יחסית טוב וניידות גבוהה, למרות שנעדר תכונות מתקדמות כמו יכולות שיחה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת ניב ליליאן, בלוג החיבור

 

סאונדלינק של בוז (Bose) הוא רמקול נייד קטן יחסית, לא יקר ופשוט לתפעול. בנוסף, הוא מגיע במגוון צבעים – תכלת, אדום ועוד.

צליל

עשינו תחקיר קטן. מסתבר שבוז השקיעה במעבד דיגיטלי פנימי שמתאים את הצליל באופן אוטומטי לווליום ולמוזיקה. אחד הדברים שהוא עושה מעולה, זה להגביר את הבאסים לעומת שאר הצלילים כאשר מתנגן שיר בעוצמה נמוכה, כדי שהמוזיקה תישמע דינאמית, ולהנמיך אותם כשמגבירים את עוצמת הקול, כדי למנוע עיוות בצליל. הכל נעשה מאחורי הקלעים, בלי אפליקציה, בלי אקולייזרים או התאמות והתעסקויות – יש צליל אחד פשוט ומוצלח, ומי שרוצה התאמה ידנית, זה לא המוצר עבורו.

זה יתרון משמעותי בעיקר בעוצמות קול נמוכות, שם הוא בכללי נשמע טוב יותר מה-UE Boom2. הצליל המקסימלי של ה-SoundLink מספיק חזק כדי למלא במוזיקה חזקה כמעט כל חדר בבית, אך חלש יותר באופן ניכר מכמה מתחרים חדשים ויקרים יותר. הוא פחות מיועד לכיתות לימוד רועשות וכדומה ויותר לסביבה הביתית.

מבחינת איזון הצליל, האקולייזר הפנימי מכוון להדגיש את הבאסים והצלילים הגבוהים. הבאסים המודגשים נעימים לאוזן ולא מרוחים. הצלילים הגבוהים ברורים ונעימים, אך מי שחשוב לו רמות דיוק גבוהות, עדיף שיחפש רמקול עם תמיכה ב-aptX או aac. פופ מודרני, מוזיקה אירית ומזרחית נשמעים טוב, אפילו טוב מאוד. אך כאשר מגבירים את העומס, לכיוון מוזיקה קלאסית או רוק מתקדם מרובי כלים, מרגישים קצת מריחה בצלילים וקצת נקישות פלסטיקיות מגוף המארז.

ממשק ותפעול

יש לציין לשבח את השליטה הפשוטה והאינטואיטיבית. בשוק בו כל יצרן ממציא צירופי מקשים ותפעול משונים או כפתורים מרובי תפקודים המחייבים לפתוח את החוברת, בחרה בוס להוסיף פאנל כפתורים פשוט וישיר, המאפשר שליטה מיידית ואינטואיטיבית. החריג היחיד והשלילי: כדי להעביר שיר אחורה או קדימה צריך ללחוץ פעמיים או שלוש (בהתאמה) על כפתור הפליי – אם כבר יש כפתור לכל פונקציה, אז עד הסוף. יכולתם להוסיף עוד שני כפתורים…ברם, תכונות המגדירות העדפות ראשוניות (כמו שינוי שפה או כיבוי הדיבור של הרמקול) גם מצריכות צירופי מקשים כמצופה.

בוז החליטו לא לכלול במוצר זה מיקרופון ואפשרויות שיחה, כנראה גם כדי להוריד את מחיר המוצר, וגם לפשט יותר את השליטה – אין כפתורים משותפים לשיחה ולמוזיקה. מי שמחפש רמקול לשיחות ועידה זה לא הרמקול בשבילו.

עיצוב

הרמקול בנוי ממארז פלסטי צבעוני, המחוזק בפסי גומי מכל צדיו. המוזיקה מגיעה מהחלק הקדמי, ובחלק האחורי נמצאת שבכת האוורור של הבאסים. כפי שהיינו מצפים ממותג כמו בוז, לא מדובר בפלסטיק זול. מדובר בפלסטיק מאיכות גבוהה, ובכלל, איכות הבניה טובה.

עמידות ויציבות

יש לציין שבשוק קיימים דגמים יקרים יותר שלחלקם יתרון בכך שהם עמידים למים והתזות או עשויים משילובים של גומי ומתכת, כמו UE Boom 2 – הסאונדלינק איננו כזה. מבחינת יציבה, לרמקול יש שיווי משקל של בלרינה: הוא ניצב יציב גם על משטחים לא מאוד ישרים.

קישוריות

הרמקול תומך בפורמט הבלוטות' הבסיסי ולא בפורמטים האיכותיים החדשים יותר כמו aptX או AAC, אך באופן מפתיע, הביצועים טובים והחיסרון כמעט ולא מורגש. גם כאן נחסכת התעסקות בהגדרות הפורמט (רמקולים שכן תומכים בפורמט מתקדם עשויים להישמע פחות טוב אם במקרה התחברו למקור בפורמט הפשוט).

כפתור הבלוטות' מאפשר לעבור בין המכשירים שחוברו בעבר ל-SoundLink (הוא זוכר עד שמונה כאלה) בלחיצה בודדת. כשלוחצים על כפתור הבלוטות' הרמקול מקריא את המוצר הבא שמחובר אליו (בקול נשי ישנוני משהו) ומנסה להתחבר אליו אם הוא בטווח קליטה.

בשורה התחתונה

ה-SoundLink הוא רמקול שימושי עם ניידות גבוהה, וכיף להשתמש בו למוזיקת רקע בזמן בישול במטבח או באימון קרוספיט ביתי.

הוא נוח לשימוש ושליטה, ומקצר את הדרך משליפת הטלפון ועד לפריצת הצלילים המיוחלת, בלי הרבה התעסקות. יש להניח שלא פעם תמצאו את עצמכם נמנעים מלחבר את המערכת שלכם לטלפון או למחשב ומשתמשים בבוז, פשוט בגלל החיסכון בזמן.

אמנם הוזנחו כאן כמה אופציות כוונון מתקדמות ויותר שליטה ידנית, אבל רוב ההתאמות נעשות באופן די מוצלח ואוטומטי. ועדיין, היעדר יכולות השיחה והכיוונון עשויים להרחיק חלק מהמשתמשים.

מחיר (בזאפ):

החל מ-573 שקל.

 

הכתבה פורסמה במקור באתר "החיבור" של ניב ליליאן

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות