איזו ריבית תשלמו במיזם ההלוואות ביזלנד, המיועד לעסקים קטנים ובינוניים?

איזו ריבית תשלמו במיזם ההלוואות ביזלנד, המיועד לעסקים קטנים ובינוניים?

מדובר בהלוואות עד חצי מיליון שקל, בלי בטוחות, המועברות מגופים מוסדיים לעסקים. חברת אלוני האפט מבצעת את התיווך באמצעות מיזם bizland

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מנהלים עסק קטן או בינוני, יש סיכוי גבוה שכבר מצאתם את עצמכם בסיטואציה שבה אתם זקוקים להון ומתקשים לגייס אותו.

יש להניח שאתם לא לבד. בישראל פועלים כ-500,000 עסקים כאלה, כאשר 95% מהם נעזרים בהלוואות אשראי. הסכום הממוצע לנטילת אשראי עסקי בישראל עומד על כ-300 אלף שקל.

אלא שלא קל לקבל הלוואה, ובחברת אלוני האפט, שעוסקת בליווי פיננסי וגיוס אשראי כבר עשור, מבינים היטב שחצי מיליון עסקים זקוקים לפתרון – או לפחות חלקם הגדול.

לאחרונה הם השיקו את ביזלנד – Bizlend – מיזם שמתווך בין עסקים קטנים ובינוניים הזקוקים להלוואה לבין הגופים המוסדיים שיכולים ורוצים להלוות להם את הכסף.

ההלוואה אמורה להינתן תוך ימים ספורים, ללא בטוחות, בסכום של עד חצי מיליון שקל, לתקופה של 24 או 36 חודשים. 

כאמור, ההלוואה לא ניתנת על-ידי אלוני-האפט, אלא על ידי גופים מוסדיים, כך שלמעשה מדובר בפורמט חדש של I2B, כלומר, Institution To Business. 

"אין צורך בערבים. הריבית משתלמת ועומדת על כ-5%-8%, והאובליגו אינו יושב על המסגרת הבנקאית", אומר יניב האפט, בעליה של חברת Bizlend. "בנוסף, אנחנו מאפשרים פתרונות אשראי נוספים לעסקים".

לדברי שחר אלוני, מנכ"ל אלוני-האפט, "היקף ההלוואות של העסקים הקטנים והבינוניים בישראל עומד כיום על כ-500 מיליארד שקל בשנה. אנו צופים כי בשנה הראשונה היקף העסקאות ב-Bizlend יעמוד על כ-500 מיליון שקל".

איך זה עובד?

בקשת ההלוואה

את הבקשה למתן אשראי מגישים באתר החברה.

אפשר לבחור במסלול מהיר של הלוואה עד 200 אלף שקל, או במסלול אחר של עד 500,000 שקל, מבלי להישען על האובליגו של העסק.

"אנחנו לא מבקשים בטוחות ולא מבקשים פקדונות", מסביר חיים נתן, מנכ"ל מיזם Bizlend בחברת אלוני האפט. "בדרך כלל כשעסק מבקש הלוואה, דורשים שרבע מהסכום ישמש כבטוחה. אצלנו זה לא קיים".

הפונה למעשה מעניק לביזלנד אישור לפנות לצד ג' – שהוא נותן ההלוואה. "אנחנו ניגשים לכמה מוסדיים במקביל", מסביר נתן. 

בביזלנד קובעים את רמת דירוג האשראי שלו – בין A ל-F, כש-A מעיד על הדירוג הגבוה ביותר ובהתאם הריבית על ההלוואה לעסק תהיה הנמוכה ביותר.

בחברה מציינים שהם משתמשים בטכנולוגיות שמבטיחות מזעור סיכונים מצד נותני הכסף. לכן, לדבריהם, הם מסוגלים להציע הלוואה בריבית אטרקטיבית גם לעסקים שקיבלו דירוג אשראי נמוך.

כך או כך, הפנייה לגוף המלווה מתבצעת רק לאחר שבביזלנד בדקו את כל הפרטים עבור נותן ההלוואה. הבדיקה, כאמור, כוללת ניתוח של הנתונים וחיתום אלקטרוני על בסיס מידע פיננסי קיים, ורק אז יתקבל אישור ויושלם התהליך.

"המוסדיים לא רוצים לעשות את זה כי זה כאב ראש. אנחנו עושים עבורם את הסינון", אומר נתן.

מי יכול להיות זכאי לאשראי?

חברה פרטית (ח.פ.) או עוסק מורשה, בעלי ותק של שנה, שאינם מוגבלים או לא הוגבלו בשנים האחרונות, ואינם נמצאים בהליכים משפטיים או הוצאה לפועל. בנוסף, נקבעו תנאי חוב מינימליים שללא עמידה בהם, מיזם ביזלנד לא יבחן האם העסק ראוי לאשראי.

שאלה: אז חוץ מאלה, כל עסק יכול לבקש ולקבל הלוואה?

-נתן: "ממש לא, אנחנו לא ניתן לכולם. תחומים שחשודים כהלבנת הון / עסקים בהקמה ועסקים מסוכנים לא יקבלו כסף. למשל, תחום היהלומים". 

קבלת ההלוואה והחזר ההלוואה

"הכסף אצלנו מגיע בבת אחת, לא בטפטוף", אומר נתן, "ומבחינת העסק זה משמעותי". 

ומה לגבי ההחזר? נתן מסביר כי ההחזר יינתן למלווה ישירות, ולא לביזלנד.

כמו כן, ההחזר משולם לשיעורין – קרן+ריבית.

haim natan profileחיים נתן, מנכ"ל מיזם ביזלנד

לדברי נתן, הן אטרקטיביות ביחס לבנקים, משום שהבנקים מפלים לרעה את העסקים הקטנים והבינוניים ונותנים להם הלוואות יקרות יותר מהלוואות שהם נותנים לעסק גדול: "עסקים קטנים משלמים ריבית גבוהה פי 2 לעומת עסקים גדולים. אם עסק גדול משלם ריבית של פריים + 1 או + 2, עסק קטן משלם פריים + 3 או + 4. עסקים קטנים גם סופגים הרבה יותר תשובות שליליות בבואם לבקש הלוואה".

התחרות למיזם היא כמובן גם – ובעיקר – מול גופי האשראי החוץ-בנקאיים: "הריביות חייבות להיות אטרקטיביות ביחס להלוואה חוץ-בנקאית", אומר נתן.

שאלה: אז מה קורה אם לקחתי הלוואה ל-24 חודשים וארצה לפרוע אותה כעבור שנה?

-נתן: "אין שום בעיה, אנחנו אמנם נותנים את ההלוואות לפי מסגרות זמן קבועות של 24 או 36 חודשים, אך תוכלי לפרוע אותה כעבור שנה".

לדברי נתן, כיום, זמן קצר אחרי ההשקה, יש כבר אלפי פניות: "מאות לקוחות ביום נמצאים בטיפול. עסקים מבקשים הלוואות בכל סכום – החל מ-40,000 שקל ועד חצי מיליון".

שאלה: האם אתם שוקלים גם מתן הלוואות ללקוחות פרטיים?

נתן: "כרגע לא, כרגע ההלוואות מיועדות רק לעוסקים מורשים".

שאלה: והאם אנשים פרטיים יכולים להעניק הלוואות?

נתן: "גם זה כרגע לא. כרגע אנחנו מלווים רק לעוסקים מורשים".

תגובות: 0

נגישות