חברי מועדון "בהצדעה" יחויבו להנפיק כרטיס אשראי לאומי קארד

חברי מועדון "בהצדעה" יחויבו להנפיק כרטיס אשראי לאומי קארד

במהלך הדיון עלו שורה של טענות, ונציגי צה"ל לא נתנו מענה הולם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מחאת חיילי המילואים נגד כוונת מועדון "בהצדעה" לאלץ אותם להנפיק כרטיס אשראי של לאומי קארד הגיעה היום לדיון בוועדת הכלכלה – אך למרות המתנגדים הרבים להנפקת הכרטיס, ההחלטה לא השתנתה.

את הדיון יזם יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, שמשרת בעצמו בשירות מילואים ואף היה שותף פעיל לפני מספר שנים ביוזמה להקים מועדון צרכנות ייעודי למילואימניקים. בתחילת הדיון הדגיש כבל כי אין לראות במועדון "בהצדעה" מועדון לקוחות, וכי מדובר במנגנון שמיועד להיטיב עם חיילי המילואים. למעשה, כפי שהסביר כבל, המילואימניקים רצו בכלל שיצרפו אותם למועדון "חבר", אך נתקלו בסירוב ולכן הוחלט להקים מועדון ייעודי עבורם.

עם זאת, למרות שבתחילת הדיון נדמה שחבר הכנסת כבל נחוש בדעתו למנוע את העניין, במהלך הדיון הסתבר שהוא השתכנע שההחלטה לכפות את הנפקת הכרטיס אינה החלטה גרועה, רק שצריך לדברר אותה טוב יותר למילואמניקים ולספק תשובות לכל השאלות שהם מעלים.

איתי לנדסברג, לשעבר ראש פורום המג"דים, ניסה שוב ושוב לדרוש תשובות מדוע הוחלט לכפות את הנפקת הכרטיס, אך לא קיבל מענה מספק.

"המטרה בהנפקת כרטיס האשראי היא להגדיל את הכנסות המועדון כדי להגדיל את ההטבות למשרתי המילואים. הכרטיס הוא כרטיס חינמי – הוא לא כרוך בתשלום בעת ההנפקה ולא בהמשך", אמרה תא"ל מרב קירשנר, ראש מטה אגף כוח אדם בצה"ל. "ההכנסות מהסליקה מגיעות ל-5 מיליון שקל כעת, והצפי הוא שהן יוכפלו – כאשר כל הכסף הזה יוחזר לעמיתים".

היא הוסיפה שמועדון בהצדעה מתוקצב ע"י המדינה וצה"ל ב-15 מיליון שקל בשנה, ו-5 מיליון שקל נוספים מתקציבו מגיעים מהרכישות של חברי המועדון.

לפי הנתונים שנמסרו בוועדה יש כיום 100,000 פעילים באתר וכ-120,000 מחזיקי כרטיס אשראי.

נציג עמותת "צו 8" אמר שבחודשים האחרונים הגיעו עשרות תלונות של מילואמניקים. בין היתר, התלוננו מילואמניקים שלפי התקנון, פעם בארבע שנים תיבחן חברות המילואמניק במועדון בהתאם לכמות השימושים.

בנוסף, התלוננו מילואמניקים כי מי שזכויותיו מתבטלות – כרטיסו הופך לכרטיס אשראי רגיל, ואז הוא חייב בתשלום דמי כרטיס חודשיים של 12.90 שקל.

אחת השאלות הכי מעניינות שהעלה נציג העמותה היא לשם מה צריך אדם שכבר יש לו לאומי קארד – להנפיק כרטיס נוסף של לאומי קארד רק בשביל החברות במועדון "בהצדעה".

למרות האבסורד שבסיטואציה הזאת, נציגי צה"ל לא מצאו בה שום בעיה.

מילואמניק נוסף שהשתתף בדיון שאל: "יש לי כבר 4 כרטיסי אשראי, למה אני צריך כרטיס חמישי? למה מדינת ישראל צריכה להתערב בהתנהלות הפיננסית שלי? כבר הוכח שריבוי כרטיסי אשראי מביא להתנהלות פיננסית שגויה, למה מדינת ישראל מאלצת אותי להנפיק כרטיס נוסף"?

לכל השאלות המצוינות האלה – לא ניתנו תשובות.

הדיון הסתיים בכך שחבר הכנסת כבל ביקש מהמשתתפים השונים שיש להם שאלות או תלונות – להעבירן אליו באופן מסודר, כדי שיינתנו הבהרות על-ידי צה"ל ומשרד הביטחון.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות