מדד החופים של עמותת צלול - באיזה חוף אין מקום לשבת ואיפה הכי יקר לבלות?

מדד החופים של עמותת צלול – באיזה חוף אין מקום לשבת ואיפה הכי יקר לבלות?

באיזה חוף לא תצליחו למצוא מקום פנוי ליד המים והיכן משלמים על אבטיח 55 שקל? מאילת ועד חיפה, עמותת צלול סיירה במגוון חופים ובדקה היכן משתלטים זכיינים פרטיים על השטח הציבורי

חוף טובגו, בת ים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מפנטזים על קפיצה לחוף הים עם מגבת ושמשייה – כדאי שתדעו באיזה חוף הסיכוי שלכם למצוא פיסת חול פנויה סמוך למים שואף לאפס, היכן תשלמו 40 שקל על חניה ואיפה יגבו מכם 55 שקל על אבטיח.

עמותת צלול בחנה אילו מחירים גובים העסקים והעיריות בחופי ישראל.

מהבדיקה עולה שחוף הצוק בתל אביב הוא חוף יקר במיוחד. אבטיח עולה שם 55 שקל, פחית שתייה עולה 15 שקל ובקבוק מים עולה 12 שקל.



בחוף הסלע בבת ים החנייה עולה 30 שקל, שליש בירה עולה 25 שקל, מיטת שיזוף – 18 שקל וכיסא – 12 שקל. בחוף בוגרשוב בתל אביב תיפרדו מ-16 שקלים לכל שעת חנייה, 12 שקלים על מיטת שיזוף, 25 שקלים לשליש בירה. קרטיב קרח עולה שם רק 3 שקלים.

החופים הכי צפופים והחופים הכי פנויים

מהבדיקה שביצעה עמותת צלול, אם אתם מבקרים בחוף הצוק ובחוף ירושלים בתל אביב, או בחוף ארבע העונות בנתניה, יהיה לכם קשה למצוא מקום פנוי ליד החוף מבלי לשלם על כיסאות. בכלל, כמעט בכל הערים שבוצעה בהם מדידה עולה שישנה השתלטות עסקים על חופיהם השנה באופן חריג, בדגש על הערים: נתניה, תל אביב, בת ים, ראשון לציון ואילת.

מרבית החופים שנבדקו התאפיינו בשטח קטן מאוד שפנוי מכיסאות, מה שלא מותיר למתרחצים ברירה אלא לשלם או להרחיק לחופים אחרים, לעיתים חופים לא מוכרזים ומסוכנים.


עמותת צלול בודקת בכל קיץ בשבוע השנים האחרונות את מצב צפיפות החופים.

בין היתר, נמצא כי בחוף ארבע העונות בנתניה יש מקומות פנויים רק כ-20 מטרים מחוף הים. מתנדבי עמותת צלול שביקרו במקום ציינו ששטח החוף נתפס על-ידי 3-4 שורות צפופות של שמשיות. לדברי המציל במקום, מי שמגיע מוקדם יכול להתיישב קרוב למים או להידחק בין שמשיות הזכיינים ללא הפרעה, אך בעת הבדיקה רק מעט משפחות עשו זאת. עוד התגלה שהזכיין פרש כסאות להשכרה גם מתחת לסככות המיועדות לשימוש חופשי.

מי שכן בלטו לטובה הם החוף הכחול בראשון לציון, חוף ירושלים בבת ים, חוף קונטיקי בנתניה וחופים בחיפה, שבהם יש הרבה שטח פנוי ללא כיסאות.

בחוף נהרייה מציעה העירייה מקום "חניה" סגור לבעלי כסאות, שמאפשר שימוש בכסא פרטי לאורך העונה בלי צורך לקחת אותו הביתה. בעמותת צלול מציינים כי מדובר בפעולה ברוכה שרצוי להעתיקה גם לערים אחרות.

מאיה יעקבס, מנכ"לית עמותת צלול, אמרה: "הגיע הזמן לשים סוף לניצול הכספי של החופים על ידי העיריות והעסקים. אנחנו מבצעים את הבדיקה הזו כבר מספר שנים ולצערנו במקומות רבים המצב רק הולך ומחמיר. שטח החוף, הכה קטן ממילא, נבלע על ידי עסקים פרטיים ונציגי הרשויות, במקביל גבייה גבוה וחסרת שחר על שמשיות, כיסאות, מיטות שיזוף וחנייה היא בלתי נסבלת. אם בעבר בילוי בים היה בחינם ולכל אדם, כיום, משפחה ממוצעת נאלצת להיפרד מעשרות ומאות שקלים רק מבילוי משפחתי בחוף בים. אנו קוראים לעיריות והרשויות המקומיות ליישם מדיניות חדשה ולהפסיק להתייחס לחופים שלנו כאל נכס שלהם, להחזיר את הים לעם".


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות