אין כמו במבה... גם בארה"ב. אסם השיקה מפעל בקריית גת וחתמה עסקה עם וולמארט - פואנטה

אין כמו במבה… גם בארה"ב. אסם השיקה מפעל בקריית גת וחתמה עסקה עם וולמארט

העובדה שחשיפה לבמבה בגיל צעיר מפחיתה אלרגיה לבוטנים, מסייעת לאסם להיכנס לשוק האמריקני. במקביל, החברה מבטיחה פיתוח של מוצרים חדשים במפעל במבה החדש

מפעל במבה
מימין לשמאל: שרגא ברוש, אבי בן אסייג, אלי כהן, דן פרופר ומאיר אימבר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

"בשבוע שעבר סיפקנו את המשלוח הראשון לרשת וולמארט האמריקנית. ביום שישי נחתמה עסקה נוספת עם רשת אמריקנית" – כך בישר הבוקר אבי בן אסייג, מנכ"ל אסם, בטקס חנוכת המפעל החדש של במבה בקריית גת. עבור הישראלים, במבה הוא סוג של מוצר צריכה בסיסי, והיעד של אסם הוא להפוך אותו לכזה גם בארה"ב. לפני מספר שנים הוכיחו מחקרים שילדים ישראלים פחות אלרגיים לבוטנים מילדים אחרים בעולם, כשהסיבה היא צריכת במבה בגיל צעיר. המחקרים הללו נותנים כמובן רוח גבית לאסם וצפויים לסייע לה במכירות, משום שאלרגיה לבוטנים היא אלרגיה נפוצה בארה"ב ומטרידה מאוד את האמריקנים.



מפעל במבה בקריית גת הוא מפעל גדול ומתקדם שיאפשר לעמוד בכמויות הנדרשות – כאשר בשלב זה הוא מייצר מיליון שקיות במבה ביום ובשלב הבא יוכל לייצר מיליון וחצי שקיות. בנוסף, מרכז המבקרים שפעל במפעל הקודם של במבה בחולון, יעבור גם הוא למפעל בקריית גת ואמור להשתדרג עם פעילויות חדשות. "ההשקעה במפעל מעידה על מידת מחויבות גדולה ועל האמון שיש לנסטלה באסם כארגון חדשני ומצטיין. זו דרך לחזק את התעשייה בישראל, ומחובתנו לחזק את התעשייה בישראל ולמצב את אסם כאחד הארגונים של נסטלה בעולם", הוסיף בן אסייג.

מפעל במבה בקריית גת. צילום דפנה הראל כפיר

הסכום שהשקיעה נסטלה במפעל עומד על יותר מ-200 מיליון שקל, והוא מתבסס רק על שימוש בגז טבעי. בנוסף, הוא לא מייצר פסולת להטמנה – כך שגם מבחינה סביבתית מדובר במפעל מתקדם. דן פרופר, בנו של מייסד אסם וכיום יו"ר הדירקטוריון, אמר היום כי מהנדסי המזון של אסם מפתחים מוצרים חדשים שייוצרו במפעל. בנוסף, לדבריו, טקס חנוכת המפעל הוא נקודת ציון חשובה מבחינת אסם, בין היתר בשל הצבעת האמון של חברת נסטלה הבינלאומית.

"לא רק הייטק – גם במבה מצריך פיתוח"

בטקס גזירת הסרט נכחו גם שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. "אני משוכנע שיש מקומות יותר זולים בעולם לייצר במבה או כל דבר אחר, אבל אין כמו החיבור הזה של תעשייה ישראלית אשר משקיעה במחקר ובפיתוח" אמר ברוש. "גם במבה זה מחקר ופיתוח, לא רק צ'יפ של אינטל. במקום שבו הגו את הבמבה, השקיעו במכונות ובפיתוח ולא עשו אקזיט אלא המשיכו בפיתוח התעשייה הישראלית. אדוני השר אלי כהן, אני מקווה שלפחות חלק מהסטארט-אפים שאתה מסייע לפתח – ימשיכו בפיתוח. תעשייה שמעסיקה אלפי עובדים היא לב הכלכלה הישראלית. אין להם דילמה היכן להיות, הם כאן. זהו מפעל חדשני שמעלה את הפריון ואת התפוקות. אני מקווה שכולם יסתכלו על אסם, ילמדו ממנה, כך יראו וכך יעשו".

ברוש לא חסך ביקורת משר האוצר, משה כחלון, שלא נכח באירוע – בשל קריאתו של כחלון לצרכנים להימנע מלרכוש את מוצרי תנובה. גם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, חטף מברוש – בשל הסרטון שהוציא משרד הבריאות שלא לצרוך מוצרים מעובדים.




פואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות