האם גם את השירות הזה נראה בארץ כאשר תגיע לכאן אמזון?
אמזון אמנם עושה מהלכים כל העת לשיפור השילוח, כולל ניסיונות עם רחפנים, אבל במקביל היא מציעה גם שירות פיזי לחלוטין: סניפים שכל מטרתם הוא איסוף חבילות והחזרת חבילות.
מדובר בשירות ששמו Amazon Pickup locations, וקהל היעד שלו הוא בעיקר סטודנטים (ותיירים) שלא תמיד יכולים לתת כתובת קבועה למשלוח. כיום יש כ-30 נקודות כאלה, בדרך כלל בסמוך לאוניברסיטאות.
הסניפים הללו כמעט דיגיטליים לחלוטין, אך יש בהם גם נציג אנושי שיכול לסייע במידת הצורך.
הרעיון הוא שבעת ההזמנה, הלקוח מסמן בתיבת הכתובת את סניף אמזון פיקאפ הקרוב אליו, במקום כתובת של בית או עבודה.
כאשר החבילה מגיעה, הוא מקבל הודעה ומגיע לאסוף את החבילה. עם כניסתו לסניף, הוא מסמן באפליקציית אמזון שהוא הגיע. בנוסף, הוא בורק את הברקוד שיש לו במכשיר, והחבילה פשוט משתחררת מן המכונה.
במקום יש עמדות לפתיחת החבילה ולמיחזור האריזות.
בנוסף, כאמור, יש מקום להחזיר חבילות – וההחזרות הן חינם.
הדבר מתבצע בקלות, כאשר יש אפילו שקיות אריזה כדי לעטוף את המוצר שמחזירים.
בארץ: UPS ו-E-SHOP השיקו שירותי החזרה
אם כל העניין הזה של החזרת המוצר נשמע לכם מוכר, ייתכן שהסיבה היא ששירות ההחזרות נעשה פופולרי גם כאן.
כפי שפורסם בפואנטה, השבוע התבשרנו בישראל על שני שירותים חדשים המיועדים להחזרת חבילות שנשלחו אונליין – האחד הוא השירות של UPS, שנקראה פיקאפ דרופ (Pickup Drop) והשני הוא EBOX של חברת E-POST.
בשני המקרים, הרעיון הוא שאפשר להחזיר את החבילה בנקודה מסוימת, כאשר תיבות ההחזרה אמורות להיות פרוסות בכמה שיותר מקומות בארץ.