בקנה של אמזון: רכישת רשת בתי קולנוע, מנוע השוואת ביטוחים וייצור מכשיר וידאו

בקנה של אמזון: רכישת רשת בתי קולנוע, מנוע השוואת ביטוחים וייצור מכשיר וידאו

לא רק בישראל דרוכים לקראת הגעתה של אמזון – בעולם עוקבים אחרי כל רמז לתוכניותיה, ונראה שהיא יורה לכל הכיוונים, בין היתר, לכיוון ענפי הביטוח ובתי הקולנוע

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אמזון לא נחה ולו לשנייה, ובכל יום מתבשר העולם על עוד שירות או מוצר שאמזון עומלת על פיתוחו. רק לא מזמן דיווחתי כאן על כך שאמזון רכשה את זכויות השידור של משחקי הפרימייר ליג בבריטניה, ומאז זרמו הרבה מים בנהר הידיעות על  החברה.

בימים האחרונים פורסם בכלי התקשורת האמריקניים כי אמזון שוקלת לרכוש את רשת בתי הקולנוע Landmark האמריקנית. בנוסף, פורסם כי היא מעוניינת לפתח מכשיר וידאו שיקליט שידורי לייב ויתחרו ב-TIVO, וכן פורסם שאמזון בוחנת בבריטניה הקמת מנוע להשוואת ביטוחים.

בדרך כלל, בכל פעם שיש פרסום על ענף שאמזון שוקלת להיכנס אליו, הדבר מביא לנפילה במניות של החברות באותו ענף.



כך למשל, החלטתה של אמזון לרכוש את רשת המזון Whole Foods לפני כשנה בכ-13.7 מיליארד דולר, טלטלה את הרשתות הקמעונאות, וכעת כוונותיה להיכנס לתחום התרופות ללא מרשם מטלטל גם את ענף בתי המרקחת.

הסרט של אמזון

רשת בתי הקולנוע Landmark היא רשת בתי קולנוע המחזיקה אולמות במיקומים בולטים, כמו ניו יורק, פילדלפיה, שיקגו, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, ויש לה 250 מסכים ב-27 שווקים. היא מתמקדת בסרטים עצמאיים ובסרטים זרים, ורכישתה (אם תתבצע) תאפשר לאמזון להתרחב לעוד תחומים של מדיה.

מה לאמזון ולביטוח?

ברויטרס דיווחו בימים האחרונים כי אמזון הייתה בקשר עם מבטחים גדולים באירופה לגבי הקמת אתר גדול שיהווה מנוע השוואה בין תעריפי ביטוח בבריטניה.
עדיין לא ברור אילו מוצרים ביטוחיים ייכללו במנוע ההשוואה וגם לא ידוע מועד השקה. כניסה של אמזון לתעשיית הביטוח תסמן את השאיפה שלה להיכנס לעולם הפיננסי.
כיום יש לה פלטפורמה למתן הלוואות לעסקים קטנים, ודווח כי היא מנהלת גם מגעים עם בנקים גדולים לגבי בניית מוצר דמוי חשבון בנק.

מה לאמזון ולמכשיר וידאו דיגיטלי?

כאמור, אמזון ככל הנראה גם עומלת על פיתוח מכשיר שיכול להקליט שידורים חיים, ובכך היא תקרא תיגר על חברת TIVO.
מדובר בסוג חדש של מכשיר הקלטת תכני וידיאו דיגיטליים שמתאים לעידן הסטרימינג. לפי הדיווח, הוא יכלול אחסון פיזי ויתחבר ל-FIRE TV של אמזון.
אמזון לא הגיבה על הדיווח הזה.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות