מונית מנתב"ג לטבריה: 840 שקל לפי תעריף משרד התחבורה. מתי תחל הרפורמה?

מונית מנתב"ג לטבריה: 840 שקל לפי תעריף משרד התחבורה. מתי תחל הרפורמה?

בעידן הלואו-קוסט, במקרים רבים המונית מנתב"ג יקרה יותר מכרטיס הטיסה. לקראת הקיץ המחיר אמור לרדת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

140 שקל מנתב"ג למודיעין -זה המחיר לנסיעה במונית שאורכת פחות מרבע שעה. וזו כמובן רק דוגמה אחת למחירים המאוד גבוהים שמשלמים הנוסעים מנתב"ג ואליו.

הנה עוד כמה דוגמאות – שלושה נוסעים עם שתי מזוודות שיבקשו לנסוע לאשדוד, ישלמו 283 שקל, משפחה שתיסע לירושלים תשלם כ-330 שקל ומשפחה של 3 נפשות עם שתי מזוודות תשלם על נסיעה לטבריה 840 שקל!

בקרוב אמורים לרדת המחירים האלה בעשרות שקלים – כך לפחות מצפה רשות שדות התעופה, שפרסמה השבוע מכרז חדש להפעלת המוניות מהשדה.

אגב, חשוב לציין שאת המחירים המרביים לא קובעת חברת המוניות אלא משרד התחבורה. ברשות מסבירים כי כעת, כשהזיכיון של מוניות הדר מסתיים, התחנה שתזכה במכרז החדש היא זו שתציע את המחיר הנמוך ביותר לצרכן – כלומר, מחיר שאמור להיות נמוך ממחיר המחירון של המדינה.

התוצאה, כך מצפים ברשות, היא שגם תחנות אחרות יתאימו את עצמן לתחרות המשתנה ויורידו את מחיריהן. לפי הודעת הרשות, פרמטר זה הוא היחד שעליו תתחולל התחרות בין חברות המוניות שיתמודדו במכרז.

בנוסף, החברה תצטרך להציע אפליקציה. מבחינה זו, יש יתרון לחברות כמו גט, אובר וריידר, שכבר יש להן אפליקציות. 

מבחינת הצרכנים, הדבר אמור לחולל שינוי משמעותי, משום כיום בעידן הלואו-קוסט, עלות ההגעה לשדה התעופה במונית ועלות החזרה ממנו לפעמים גבוהות יותר ממחיר כרטיס הטיסה. הגעה באמצעות רכב פרטי גם היא יקרה – הן בגלל עלות הדלק והן בגלל המחיר בחניון, העומד על 40 שקל ליממה. 

ומה עם תחבורה ציבורית?

הנתונים שמפרסמת רשות שדות התעופה מדברים בעד עצמם: תנועת המוניות היוצאות מנתב"ג בשנה מסתכמת בכ-1,100,000 נסיעות, ובניגוד למה שאנחנו רואים בשדות תעופה בחו"ל, התחבורה הציבורית מנתב"ג ואליו מאוד לא נוחה.

שירותי הרכבת רלבנטיים רק לחלק מן היעדים. כך למשל, מאות אלפי תושבי ירושלים לא יכולים להסתייע ברכבת, ורק לאחרונה – כפי שפרסמתי כאן – הושק עבורם קו אוטובוס שעובד 24 שעות ביממה.

בשישי-שבת בכלל אין פתרון של תחבורה ציבורית, כך שאין ספק שקיים צורך דחוף וחיוני בשירותי מוניות במחיר סביר. 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות