עכשיו בחברת AIG ביטוח מוזל למי שיאמץ אורח חיים בריא (SafeLife)

עכשיו בחברת AIG ביטוח מוזל למי שיאמץ אורח חיים בריא (SafeLife)

האם תסכימו לרכוש בחברת AIG ביטוח מוזל תמורת חדירה לפרטיות? בתוכנית סייף ליף, בשיתוף פרופ' דן אריאלי (SafeLife), יספרו את הצעדים שלכם. פואנטה עם חדשות הביטוח

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם ממש לא אוהבים להתאמן, אולי תתחילו לעשות זאת בתמורה להנחה של עד 25% בביטוח הבריאות שלכם… חברת הביטוח AIG משיקה את AIG SafeLife – תוכנית ביטוח חיים ובריאות המתגמלת לקוחות שמנהלים אורח חיים בריא. ואיך תדע AIG שאתם באמת רצים, רוכבים ועושים פילאטיס? לשם כך יש להוריד אפליקציה שמודדת את הפעילות הגופנית שלכם (הליכה, ריצה, אימון במכון כושר, רכיבה על אופניים, טיפוס במדרגות, פילאטיס ועוד), ובעצם לאפשר ל-AIG לעקוב אחריכם. האם תוותרו על הפרטיות שלכם בשביל הנחה…? ב-AIG מאמינים שכן.

העיקרון מאחורי תוכנית AIG SafeLife פשוט, אבל חדשני בתחום ביטוחי הבריאות: אין סיבה שכל המבוטחים ישלמו אותו דבר, משום שאורח החיים שלהם והסיכונים הבריאותיים שהם לוקחים שונים. לאנשים ששומרים על אורח חיים בריא מגיע לשלם על ביטוח בריאות פחות מאנשים שלא עושים זאת. זאת, בניגוד לשיטת התמחור הנהוגה בחברות הביטוח, שבה התמחור סטטי והפרמטרים קבועים: גיל, מין, עישון ו–BMI. בשיטה זו, מבוטח בן 50 שמקיים אורח חיים בריא ופעיל גופנית, עשוי לשלם יותר ממבוטח צעיר ממנו שלא עושה דבר.

כדי לעודד הצטרפות לסייף לייף של AIG, החברה נותנת 10% הנחה בפרמיה בשנה הראשונה כבר בעת ההצטרפות והורדת האפליקציה. במהלך השנה הזו AIG תעודד את הלקוח לבצע פעילות גופנית מגוונת, וכל פעילות תימדד ע"י האפליקציה ותזכה את הלקוח בנקודות. בנוסף, הלקוחות יוכלו להשתתף במשימות ואתגרים שונים, כאשר בתום השנה מבוטחים שאכן שמרו על אורח חיים בריא יקבלו עד 25% הנחה בפרמיה לשנה הבאה.

AIG SafeLife: כמה שווים 4000 צעדים ביום?

אם זה נשמע לכם מוכר, זה כנראה משום שכאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה פרסמנו כבר לפני יותר משנה את תוכנית סייף לייף של AIG, אך אז החברה רק שחררה הצהרת כוונות, וכעת התוכנית כבר קיימת ויש לה פרמטרים ברורים.

מה שמעניין כאן הוא השימוש בשיטת התגמול – ככל שמתאמנים יותר, ההנחה גדלה. מי שעומד מאחורי האפליקציה שיורידו הלקוחות היא חברת Shapa האמריקנית שהוקמה על-ידי פרופסור דן אריאלי ושותפו נתי לביא. החברה שהקימו מתמחה בנוסחה שהוכחה מדעית כיכולה לגרום לאנשים שינוי התנהגותי וכוללת שלושה מרכיבים: הרגלים, תזכורות ויידע.

למשל, מבוטחת שתרוץ 3 פעמים בשבוע למשך שעה ותצעד בין 4,000 ל-8,000 צעדים ביום יכולה להגיע בסוף השנה להנחה מקסימלית של 25% בעלות ביטוח הבריאות. כמו כן, מבוטח שיקפיד על הליכה 3 פעמים בשבוע ויצעד בין 6,000 ל-10,000 צעדים ביום, יוכל להגיע להנחה של 15% הנחה בעלות ביטוח הבריאות.

האפליקציה זמינה לאנדרואיד ול-iOS, היא מתממשקת לכל סמארטפון וכן לצמידים ושעונים חכמים לצמידי בריאות (למשל גרמין או פיטביט). לקוחות שיבחרו בתוכנית זו לוקחים בחשבון שנאסף עליהם מידע, אך לדברי שי פלדמן, מנכ"ל AIG, בדיקות החברה העלו שאנשים מעוניינים לשתף במידע הזה אם זה יגרום לשיפור באורח חייהם. לדבריו, AIG לא תהיה חשופה למידע האישי והוא יישאר אצל שאפה.

AIG מתגמלת גם על נהיגה זהירה

זו לא הפעם הראשונה שחברת הביטוח AIG מקדמת שינוי התנהגותי שמצמצם את הסיכון, ומתגמלת את המבוטח כדי שיאמץ זאת. כבר לפני כמה שנים השיקה AIG את סייף דרייב (Safe Drive) – תוכנית שמיועדת ביטוחי רכב. גם כאן, קיימת מערכת מעקב אחרי הנהגים ו-AIG מבטיחה הנחה לנהגים זהירים. ההבדל בין שתי התוכניות הוא שבסייף לייף, התקנת האפליקציה והשימוש בה הם חינם, ואילו בסייף דרייב הנהגים משלמים על מערכת המעקב כ-20 שקל בחודש.

על פי הנתונים, המערכת מצדיקה את עצמה בזיהוי נכון של הסיכון הביטוחי, שלפיו רמת המעורבות בתאונות של נהגים בעלי ציון 60 ומטה גבוהה ב–60% מרמת המעורבת בתאונות של נהגים בעלי ציון 80 ומעלה.

ב-AIG אומרים כי40% מהנהגים שמשתמשים במערכת מקבלים הנחה בביטוח בזכות נהיגה בטוחה.

בנוסף, הכריזה AIG על קו דומה בתחום ביטוחי הדירה: מדובר ב-AIG Safe Home, שיכלול שני אלמנטים – הנחה בביטוח הדירה ללקוחות שיתקינו מערכות לזיהוי נזקי צנרת וכן קבלת מערכות לזיהוי והקטנת סיכוני סייבר ביתיים.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות