איפה אפשר למצוא כספים אבודים?

איפה אפשר למצוא כספים אבודים?

החל מחשבונות בנק לא פעילים, דרך קרנות פנסיה ועד קרנות השתלמות או ביטוחי חיים – ייתכם שיש לכם כספים שאינכם עליהם. שווה לחפש

העלאת ריבית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אם נגיד לכם שייתכן שלאורך השנים שכחתם מסכומי כסף ששייכים לכם, איך תגיבו? יש מי שיאמר שלו זה לא יכול לקרות, אחרים ינסו להבין את מהות העניין. בפועל, יש אנשים רבים שיש להם כספים אבודים והם אינם מודעים לכך. לא מן הנמנע כי גם אתם נמצאים בסיטואציה כזו, ואינכם יודעים. במקום שתסירו את האפשרות הזאת מסדר היום, עדיף לבדוק אם זה נכון. מה אכפת לכם למצוא סכום גדול של כסף שלא ידעתם על קיומו עד כה?

מהם כספים אבודים?

כסף אבוד הוא סכום כסף שהיה ברשותכם, אך הוא שמור בחשבון שאינכם יודעים עליו וייתכן ששכחתם מקיומו. כלומר הכסף רשום על שמכם, אך אינכם עושים אף פעולה כדי להחזיר אותו אליכם. אם לא תנקטו פעולה יזומה, הכסף יישאר באותו חשבון ולא יועבר אליכם. בדיקה לגבי קיומם של כספים אבודים אפשר לבצע באתר הר הכסף. איפה יכולים להימצא כספים כאלה? הנה כמה אפשרויות.


רוצים גם אתם לפרסם בפואנטה? צרו קשר


חשבונות בנק

לכל אחד מאיתנו יש חשבון בנק, ולחלקנו יש כמה חשבונות בנק. בדרך כלל אנחנו מעודכנים לגבי הפעילות בחשבון, אבל לא פעם קורה שאנשים מאבדים שליטה ושוכחים מחשבון בנק שנפתח בעבר ובמהלך הזמן הופסקה בו הפעילות השוטפת. חבל, משום שייתכן שיש כסף ששוכב באותם חשבונות. לכן, מומלץ לחפש חשבונות בנק ישנים שבהם יכול להיות לכם כספים אבודים. כספים כאלה יכולים להיות בחשבון העו"ש או בחסכונות.

אם נדמה לכם שלכם זה לא יכול לקרות, עדיין שווה לבדוק. לא מעט אנשים מגלים ששכחו להעביר כספים מחשבון בנק ישן לחשבון בנק חדש שפתחו.

קרנות פנסיה

כאשר אדם נקלט במקום עבודה, נפתחת עבורו גם קרן פנסיה. אמנם, אפשר להמשיך לחסוך בקרן פנסיה קודמת שנפתחה במקום עבודה קודם, אבל לא כולם עושים זאת. המשמעות היא שייתכן שרשומה על שמכם או על שמו של קרוב משפחה קרן פנסיה ישנה. בקרן הפנסיה יכולים להיות סכומים גבוהים, אך אף אחד לא הודיע לכם על כך. תוכלו להשתמש באותם כספים בקרן הפנסיה כדי לקחת הלוואה או לבצע פעולות נוספות.

ביטוחים אבודים

עוד מקום שבו תוכלו למצוא כספים אבודים הוא בחברות הביטוח. מדובר למשל בביטוחי חיים עם חיסכון – על שמכם או על שם קרוב שנפטר. הכוונה גם לכספים שמיועדים לגיל הפרישה (ביטוחי מנהלים) וגם לכאלה שלא.

בנוסף, ודאי לא תתנגדו לגלות כספים אבודים בקרנות השתלמות או פוליסות ביטוח למקרה מוות (ללא חיסכון).

כדי שתהיו זכאים לקבל את הכסף, יהיה עליכם לעשות מעשה ולפנות ישירות לחברת הביטוח. באמצעות אתר הר הכסף תוכלו לראות את כל הביטוחים הרשומים על שמכם.

1
נגישות