קולגן באבקה, קולגן בקפה וקולגן מגיל 21 - כך נישאר צעירים לנצח?

קולגן באבקה, קולגן בקפה וקולגן מגיל 21 – כך נישאר צעירים לנצח?

אנחנו פוגשים אותו בכל מקום: קולגן באבקה, קולגן בשייק ועוד… אז מה הוא באמת תורם לגוף שלנו ומתי כדאי להתחיל? הפלסטיקאי ד"ר אייל קרמר עונה לשאלות פואנטה

קולגן באבקה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מג'ניפר אניסטון ועד מנתחים פלסטיים – כולם מדברים על קולגן. בעולם שבו אנחנו מנסים לעצור את הזמן, חוששים להזדקן ומחפשים דרכים לאנטי אייג'ינג, הקולגן הפך בשנים האחרונות למצרך מבוקש שמגיע בתצורות שונות, החל מתוסף תזונה לבליעה ועד קולגן באבקה שמוסיפים למזון או לשתייה.

כך למשל, אניסטון מעידה על עצמה כי היא נוהגת לשתות כל בוקר שייק עם קולגן, ובסדנת קפה בקניון TLV מוצג קפה עם קולגן.

קולגן או אבקת קסמים?

אז האם נוכל להאט את קצב ההזדקנות שלנו אם נוסיף קולגן לתפריט שלנו, ואיך הוא משתלב בטיפולים אסתטיים?

אמנם, ברור לנו כי עדיין לא נמצאה באמת אבקת הקסמים שתהפוך אותנו לפיטר פן, אבל עדיין מסקרן להבין מה באמת יכול לתרום לנו שימוש בקולגן.

ביקשנו לברר עם ד"ר אייל קרמר קצת יותר פרטים על אותו מרכיב קסום, שנשמע קצת כמו אבקת הפיות של טינקרבל. ד"ר קרמר הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ועד לאחרונה רופא בכיר בבית חולים וולפסון בחולון. בימים אלה הוא חובר לרשת סופר-פארם, אשר מקימה רשת מרפאות אסתטיות.

ד"ר אייל קרמר
ד"ר אייל קרמר, מומחה לכירורגיה פלסטית. צילום: cosmetic group kiev

יחסי הגומלין בין צריכת קולגן וטיפולים אסתטיים

מה זה בכלל קולגן?

קרמר: "קולגן הוא החלבון העיקרי בגוף האדם. הוא מהווה בין 25% ל־35% מכלל החלבונים בגוף. הוא נמצא בדרמיס (השכבה האמצעית של העור), וגם בעצמות, בשרירים, בגידים ועוד. אלא שאחרי גיל 20 – יש בגוף שלנו פחות קולגן".

וזו הסיבה שאנחנו מתגברים אותו בקולגן ממקור חיצוני?

קרמר: "כן. למעשה, מדובר בכמה צורות שבהן אנחנו נעזרים בקולגן. הרפואה האסתטית הבינה שאנחנו עובדים קשה כדי להאט את תהליך ההתבגרות, אבל לא נותנים לגוף כלים להאט את התהליך.

"הטיפולים שלנו לשיפור איכות העור עובדים על גירוי העור לייצר קולגן, אבל ברגע שאין אבני בניין בגוף, התוצאה פחות מיטבית. ניסינו וראינו שנשים שלקחו תוסף מזון, הראו תוצאות טובות יותר.

"העולם הולך לטיפולים פחות פולשניים, כמו הזרקות של קולגן סטימולייטור, או לייזר במקום הזרקה. אגב, חוץ משיפור העור, שימוש בקולגן תורם לסיכוך של המפרקים ושל העצמות. במילים אחרות, תמיד מרוויחים מצריכת קלוגן – השאלה רק כמה".

בנושא הזה, אפשר לומר שישראל מצטרפת למגמה עולמית?

קרמר: "בהחלט. ישראל מסתכלת על מה שקורה בעולם. בארה"ב ובאסיה הולכים לשילוב קולגן ממקור חיצוני, ועכשיו גם באירופה".

פואנטה

קולגן באבקה – מה צריך לדעת?

אז מה צרכן צריך לדעת כשהוא מגיע למדף ובוחר תוסף תזונה שכתוב עליו "קולגן"?

קרמר: "ראשית, חשוב לדעת שהקולגן האיכותי יותר מגיע מדגים. שנית, כדי שהמוצר יהיה יעיל, צריך ריכוזים מסוימים. צריך לקרוא את האותיות הקטנות ולבדוק ריכוז. יש לבחור במוצר בריכוז של 2.5 גרם לפחות, עם עדיפות ל-5 גרם, כדי שהוא יהיה יעיל, כמו המוצרים של חברת נייצ'רספרו".

קולגן דגים

"בנוסף, יש יתרון לאבקה על פני קפליות או טבליות מציצה, כי אבקה לא מתחמצנת.

"המלצה נוספת היא צריך להתאים את המוצר לגיל המטופל, לתוספים אחרים שהוא לוקח וכו'.

בנוסף, צריך לבדוק את המטופל – למרות שזה מוצר מדף, ולכן שווה לקבל ייעוץ מקצועי".

אז מי שלוקח קולגן חוסך לעצמו טיפולים אסתטיים פולשניים?

קרמר: "לא. זה לא תחליף להזרקות, זה משפר את התוצאות. בדקנו וגילינו שהתזונה פחות מיטבית בחיים המודרנית ואנחנו צורכים פחות את אבני הבניין. באמצעות הקולגן, אנחנו נותנים מענה להתבגרות בכלים שונים.

"עם הגיל, יש ירידה באיכות העור וירידה בכמות הקולגן בגוף. אני מביא את הכמות באמצעות צריכה של קולגן ממקור חיצוני, ואת האיכות באמצעות מכשירים. אני צריך להשקיע פחות בטיפול באיכות העור. השימוש בקולגן מאפשר לנו לצמצם את כמות הטיפולים הנדרשת".

אתה ממליץ על קולגן גם לנשים וגם לגברים?

קרמר: "בהחלט. בשנתיים האחרונות יש עלייה בטיפולים אסתטיים לגברים וגם בצריכת קולגן בקרב גברים. בעוד שנשים באות לטיפול מניעתי, גברים בדרך כלל מגיעים משום שהם רוצים לשמר את הקיים. הטיפולים מעט שונים, משום שהעור יותר עבה. מטרת ההזרקות לגברים היא להעניק להם פנים משולשים, לשמור על סנטר רחב. השימוש בקולגן מאפשר להם להפחית את כמות הטיפולים. כך למשל, גברים שמטופלים אצלי ונוהגים להגיע לטיפול כל ארבעה חודשים, יכולים באמצעות צריכה של קולגן להגיע לטיפול כל חצי שנה או 8 חודשים".

אז באיזה גיל אתה ממליץ להתחיל לצרוך קולגן?

קרמר: "לפי מחקרים בעולם, כבר בגיל 21 אנחנו נכנסים למאזן קולגן שלילי, לכן עדיף לקחת כבר בגיל הזה. כך דואגים שהמאגרים יהיו מלאים. אסייתיים צעירים עושים את זה, הם מודעים יותר לצורך ברפואה מונעת ולא רק ברפואה מטפלת. כשאני רואה מטופלת בוגרת – אני שואל אותה על הילדים שלה, כדי שהם יתחילו לצרוך קולגן לפני שהנזק נגרם, כי אז אפשר להשתמש בטיפולים קטנים.

"בכל מקרה, בלי קשר למועד שבו מתחילים – מה שחשוב הוא להתמיד, לא להישבר באמצע. צריך לקחת חודשיים רצוף כדי לראות את האפקט. המראה הכללי של העור נראה יותר גמיש, זה משפיע גם על הצוואר ועל הזרועות – אזורים שקשה לטפל בהם".

אתה מרגיש שמאז כניסת הסלפי והאינסטגרם לחיינו, יותר אנשים פונים לטיפולים אסתטיים?

"כן. יש יותר מודעות למראה ויותר ירידה לפרטים – אשר לפני הסלפי הייתה פחות מודעות אליהם. צעירים בעיקר באים בנושא של אף ושפתיים. הדרישות השתנו בגלל הזווית של צילום מלמעלה – יש קפלים שבולטים יותר כשאנשים מצלמים מלמעלה. ודאי שזה משפיע".





פואנטה

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות