שכונת YAROK בתל מונד: קוטג' דו-משפחתי על קרקע פרטית במחיר של דירה רגילה

שכונת YAROK בתל מונד: קוטג' דו-משפחתי על קרקע פרטית במחיר של דירה רגילה

עבור מי שחולם לגור בבית עם גינה במרכז הארץ, נפתחת כעת הזדמנות נדירה לרכוש מגרש לבנייה עצמית באחד היישובים האטרקטיביים ביותר בשרון: שכונת YAROK בתל-מונד

ירוק אזורים
קוטג' דו-משפחתי בשכונת YAROK בתל-מונד. ההדמיה להמחשה בלבד
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בית צמוד קרקע באזור השרון הוא חלום של ישראלים רבים, אבל עד כה היה כמעט בלתי אפשרי להגשים אותו. מי שמשנה כעת את כללי המשחק היא חברת אזורים, אשר מקימה את שכונת YAROK בתל-מונד – שכונת צמודי קרקע בבנייה עצמית. השכונה ממוקמת באחד המקומות המבוקשים בשרון, כאשר בצדה המזרחי היא נושקת למושב כפר הס היוקרתי, בצדה הדרומי היא נושקת לשדות החקלאיים של מושב חירות ובצדה המערבי היא צמודה לשכונת גירון, הנחשבת לשכונה היוקרתית בתל-מונד.

כאמור, מדובר בשכונת קוטג'ים דו-משפחתיים צמודי קרקע, הנבנים בבנייה עצמית. בישראל, שבה רק 7% מהקרקעות הן קרקעות פרטיות, אין ספק שזו הזדמנות נדירה שספק אם תחזור על עצמה, וזה היתרון הגדול של הפרויקט, המונה למעלה מ-250 יחידות צמודי קרקע: זו גם קרקע פרטית וגם קרקע עם תב"ע מאושרת לבניית צמודי קרקע.

לא רק שהקרקע בשכונת YAROK בתל-מונד מופשרת, מפורצלת וזמינה, אלא שההזדמנות הזאת מתגלה כהרבה יותר אטרקטיבית כשמסתכלים על המחיר: מגרש פרטי ברמת מחיר של כ-1.5 מיליון שקל. במילים אחרות, זו כנראה העסקה היחידה היום באזור השרון שמאפשרת לקונים לבנות בבנייה עצמית קוטג' דו-משפחתי במחיר של כ-2.7-3 מיליון שקל.

למעשה, המספרים מדברים בעד עצמם, ומי שרוצה לעבור היום לבית פרטי באזור השרון, יודע שזה אזור מאוד יקר. קוטג' דו-משפחתי חדש מקבלן בהוד השרון ובכפר סבא עולה כ-4-5 מיליון שקל, וכמעט ואין היצע. מחירו של קוטג' ברעננה נע בין כ-4.5 ל-6 מיליון שקל וקוטג' דו-משפחתי חדש של 6 חדרים בתל מונד יעלה כ-3.4-3.7 מיליון שקל.

רכישת המגרש ב-YAROK תאפשר לעשות את המעבר לבית פרטי עם השקעה קטנה (אם בכלל), במחיר של דירת 5 חדרים בכפר סבא או ברעננה. בעוד שדירת 5 חדרים ברעננה עולה כ-3 מיליון שקל, בשכונת YAROK נמכר מגרש בכ-1.5 מיליון שקל, כך שכאמור, בבנייה עצמית של קוטג' בן 6 חדרים, אחרי כל ההוצאות – העלות המשוערת תנוע בין כ-2.7 ל-3 מיליון שקל. מדובר בחיסכון של כ-500-700 אלף שקל.

ירוק תל מונד
קוטג' דו-משפחתי בשכונת YAROK בתל-מונד. הדמיה: אנדו סטודיו. ההדמיה להמחשה בלבד

 

לדברי גיל גורביץ', מנהל השיווק והמכירות באזורים, פרויקט YAROK בתל מונד הינו פרויקט ייחודי הכולל 256 מגרשים לבנייה עצמית: "זו אחת מעתודות הקרקע הגדולות באזור המרכז המוחזקות ע"י חברה אחת. שכונת ירוק תל מונד היא הזדמנות נדל"נית ייחודית לכל מי שמחפש להגשים את חלום בניית בית הפרטי במיקום אקסקלוסיבי ובמחיר אטרקטיבי".

קהילה איכותית ביישוב איכותי

ומה לגבי האזור עצמו? לא במקרה נהנה היישוב תל-מונד מתדמית כה חיובית. מדובר באחד היישובים האיכותיים בארץ, המונה כ-12,000 איש. השכר הממוצע ביישוב עומד על פי שניים מהממוצע במשק, ו-92% מבני הנוער חברים בשבט הצופים. היישוב מתהדר בדירוג 9 מבחינת הזכאות לבגרות ובמקום ה-8 מתוך 10 בדירוג החברתי-כלכלי.

ירוק תל מונד
שכונת YAROK בתל-מונד: מיקום אסטרטגי. הדמיה: DVISION3. ההדמיה להמחשה בלבד

שכונת YAROK החדשה ממוקמת במיקום הכי טוב באזור, שכונה שהיא קו ראשון לטבע, אשר מצד אחד טבולה בריאות ירוקות, ומצד שני קרובה למתחמי ההייטק של רעננה וכפר סבא. על תכנון השכונה הופקד אחד ממשרדי האדריכלים המובילים בישראל, מילר-בלום, ומכרז הקבלנים לעבודות הפיתוח יצא כבר לדרך, כך שבקרוב ייבחר קבלן לעבודות הפיתוח והעבודות יחלו בחודשים הקרובים.

מימון נדיב

כדי לרכוש מגרש, הבנקים למשכנתאות מוכנים לתת מימון של עד 70% משוויו, מה שהופך את העסקה לקלה מאוד עבור משפרי הדיור. הליווי נמשך גם בהמשך, כאשר הבנקים יודעים לממן וללוות גם את שלב הבנייה העצמית ב-70%.לאור זאת, בהתחשב בכל הנתונים והמספרים, אין ספק שכדאי להתאמץ, ומסתבר שהיעד הרבה יותר נוח להשגה מכפי שאולי נדמה במבט ראשון.

כאשר מביאים בחשבון את המיקום האסטרטגי, את הנגישות הנוחה לכביש 4, לכביש 553 ולכל אזור השרון וגוש דן, לא צריך להיות מומחה לנדל"ן כדי להניח שהמחיר הזה יושבח תוך זמן קצר.

1
נגישות