זהירות, אסבסט בטלק: ג'ונסון & ג'ונסון פתחה באיסוף מוצרים (Recall) - פואנטה

זהירות, אסבסט בטלק: ג'ונסון & ג'ונסון פתחה באיסוף מוצרים (Recall)

בזמן שג'ונסון & ג'ונסון נתבעת על-ידי אלפי נשים חולות סרטן בארה"ב, ה-FDA מגלה כמות קטנה של אסבסט בטלק התינוקות שעומד במוקד התביעות

טלק מסרטן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחת הפרשות הבריאותיות-משפטיות המעניינות ביותר בשנים האחרונות מקבלת אתמול עוד מפנה בעלילה: חברת ג'ונסון & ג'ונסון הכריזה בארצות הברית על ריקול (Recall) בהול של טלק לתינוקות מתוצרתה – כתוצאה מזיהוי אסבסט בבקבוק טלק שנדגם על-ידי מינהל התרופות האמריקני (FDA). זאת, כאשר בשנים האחרונות היא מתמודדות עם עשרות תביעות נגדה מצד נשים שלקו בסרטן, כשהמשותף לכולן הוא שימוש בטלק של ג'ונסון & ג'ונסון (פרטים בהמשך). איסוף המוצרים נוגע לכמה עשרות אלפי בקבוקי טלק של ג'ונסון & ג'ונסון, לאחר שבבקבוק אחד של טלק אשר נדגם ע"י ה-FDA נמצאה כמות קטנה מאוד של אסבסט – שהוא כידוע חומר מסרטן.

הטלק, הסרטן ומה שידעו או לא ידעו בג'ונסון & ג'ונסון

כפי שפורסם במדור הבריאות של פואנטה, מספר נשים זכו בתביעות נגד חברת ג'ונסון & ג'ונסון וקיבלו פיצוי של מאות מיליוני דולרים מהחברה. בכל המקרים הנשים היו חולות סרטן השחלות וחלקן נפטרו עוד בטרם הסתיים המשפט. הטענה המרכזית של הנשים הללו הייתה שהן השתמשו בטלק תינוקות של ג'ונסון & ג'ונסון במשך שנים באברים האינטימיים שלהן, ואובחנו בהמשך כחולות בסרטן.


כך למשל, לפני כשנה (ביולי 2018) בית המשפט פסק פיצוי בסכום עתק של כ-4.7 מיליארד דולר ל-22 נשים שחלו בסרטן השחלות והגישו תביעה נגד ג'ונסון & ג'ונסון. בסיום המשפט, 6 מהן כבר נפטרו. הטענה בתביעה היתה שג’ונסון&ג’ונסון הסתירה את דבר הימצאותו של אסבסט בטלק במשך יותר מ-40 שנה.

שנה קודם לכן פסק בית המשפט פיצוי של 417 מיליון דולר לחולת סרטן השחלות שגססה למוות, ותבעה את ג'ונסון & ג'ונסון בטענה שבמשך עשרות שנים השתמשה בטלק מסרטן.

ג'ונסון אנד ג'ונסון מצדה טוענת במשך שנים שהמוצרים שלה היו ועודם בטוחים לשימוש ואינם מכילים אסבסט. היו גם כמה תביעות שהוגשו נגדה ובהן היא זו שזכתה, אלא שלפני כשנה פורסם ברויטרס תחקיר שלפיו ג'ונסון & ג'ונסון ידעה במהלך השנים שהטלק מכיל אסבסט אך המשיכה לשווק אותו.

ג'ונסון & ג'ונסון: "אנו בודקים את עצמנו"

כאמור, בבדיקה שביצע מינהל התרופות האמריקני בבקבוק טלק אחד של ג'ונסון & ג'ונסון נמצאה כמות של אסבסט, והחברה מיהרה להכריז על ריקול של עשרות אלפי בקבוקי טלק. עם זאת, החברה פרסמה תגובה שלפיה היא מבצעת בדיקות קפדניות במוצריה כבר 40 שנה, והם אינם מכילים אסבסט.

לפי הודעת החברה, ההחלטה לבצע את הריקול היא החלטה עצמאית שלה כדי לנקוט את כל אמצעי הזהירות. זאת, לאחר שבקבוק טלק תינוקות אחד של ג'ונסון אנד ג'ונסון נמצאה כמות קטנטנה של אסבסט. את הבדיקה ביצע ה-FDA בבקבוק טלק שנקנה אונליין. איסוף המוצרים מתייחס לסדרה אחת בלבד של טלק תינוקות של ג'ונסון אנד ג'ונסון, אשר מספרה #22318RB.

"במקביל, החברה עובדת בשיתוף עם ה-FDA כדי לוודא את מהימנות תוצאות הבדיקה", נכתב בהודעת ג'ונסון & ג'ונסון. החקירה של החברה בודקת לעומק אם המוצר היה אטום לחלוטין לפני שנבדק, או שהיה פתוח ובא במגע עם הסביבה. בנוסף, בג'ונסון רוצים לוודא שהמוצר מקורי ואינו מזויף.

בחברה מדגישים שהם מבצעים בדיקות מחמירות במשך עשרות שנים, כולל בדיקות שעומדות במבחן ה-FDA. בנוסף הם מדגישים שהם רוכשים את הטלק ממקור אחד אמין.

ומה עם הצרכנים? יש להניח שלפחות חלקם יעדיפו שלא לקחת סיכון ולא לרכוש את המוצר.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה

טלק מסרטן

 



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות