חנות דקטלון נתניה נפתחה ומציעה מתחמי התנסות - פואנטה

חנות דקטלון נתניה נפתחה ומציעה מתחמי התנסות

חנות דקטלון נתניה היא החנות הרביעית של DECATHLON בישראל, וייפתחו חנויות נוספות. סקירת ענף חנויות הספורט בישראל מגלה מי האיש שגורף את רוב הכסף מהאימונים שלכם

דקטלון נתניה
דקטלון נתניה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כצפוי, היום נפתחה חנות דקטלון נתניה – בדיוק שנתיים אחרי פתיחת החנות הראשונה של רשת Decathlon בישראל (דקטלון ראשון לציון). שערי החנות בנתניה נפתחו בשעה 10:00 בבוקר, ובניגוד לפתיחה של חנויות דקטלון אחרות – הפעם הלקוחות מצאו בחנות לא רק פריטי ספורט שונים, אלא אימונים פונקציונליים, חוגי ספורט וברכת שחיה בה ניתן היה להתנסות באבזרי המים (מסכת הצלילה, גלשני סאפ וכו').

חנות דקטלון נתניה שונה בעיצובה מחנויות Decathlon קודמות שנפתחו בישראל, לא רק משום שהיא בנויה כחלל גדול עגול גדול, אלא משום שהיא מציעה מתחמי התנסות בציוד הספורט הנמכר בחנות. לאחרונה החלה רשת דקטלון למכור אונליין בישראל, אך המטרה היא כמובן להביא את האנשים אל החנויות – ולשם כך מושקע במאמץ ביצירת חוויית קנייה.



לאחרונה פתחה הרשת הבינלאומית את דקטלון תל אביב – וגם שם היא מציעה קונספט שונה. החנות היא בדגש על סוגי הספורט העירוניים וספורט ימי, במטרה לתת מענה לקהל המקומי. בשלב זה יש לרשת ארבעה סניפים בישראל (דקטלון ראשון לציון, דקטלון חיפה, דקטלון תל אביב ודקטלון נתניה), וסניפים נוספים צפויים להיפתח (למשל, דקטלון באר שבע ודקטלון פתח תקווה).

חנות דקטלון נתניה
חנות דקטלון נתניה. צילום: יח"צ

דקטלון נגד מגה ספורט, אדידס ופוט לוקר

פתיחת עוד ועוד סניפי דקטלון מצביעה על כוונה להגדיל את נתח השוק בישראל. בשלב זה, רשת DECATHLON היא עדיין לא שחקנית משמעותית בענף חנויות הספורט בישראל – הן משום שהיא צעירה יותר ובעלת סניפים מעטים, והן משום שהיא אינה מוכרת מותגי ספורט אלא רק את המותג הפרטי שלה. יהיה מעניין לראות האם הרשת, שהישראלים אוהבים לבקר בה בביקוריהם בחו"ל, תצליח לתפוס מקום של כבוד בשוק הישראלי.

ענף מוצרי הספורט הוא ענף מאוד ריכוזי בישראל, גם אם הצרכנים לא יודעים זאת – וזאת משום שהאדם המרכזי בענף, גדעון מולאייב, הוא גם בעליה של רשת מגה ספורט ורשת אליטל וגם היבואן של אדידס. נתוני דן אנד ברדסטריט, שפורסמו השבוע לרגל פתיחת דקטלון נתניה, מציירים את התמונה המלאה והמעניינת, שלפיה הענף נשלט על ידי 3 קבוצות אשר חולשות יחדיו על למעלה מ-50% מהענף באופן מצרפי – ושתיים מהן בעצם נמצאות בבעלות מלאה או חלקית של מולאייב.

מדובר בקבוצת מגה ספורט, בקבוצת FOX ובאדידס ישראל (בנטרול מכירות המתבצעות בבתי כלבו ובחנויות אופנה רגילות, שאינן ממוצבות כחנויות ספורט מקצועיות, קבוצות אלה אף חולשות באופן מצרפי על כ-70-75% משוק הספורט המקצועי).

להערכת דן אנד ברדסטריט, ענף מוצרי הספורט, גלגל בשנת 2018 פדיון מצרפי של כ-2 מיליארד ₪. בשלב זה, דקטלון חולשת על אחוזים בודדים מהשוק והחנויות העצמאיות הולכות ונחלשות. הריכוזיות בענף עלתה לאחר סגירת רשת 'ספורט ורטהיימר' ב-10/2018, לאחר שבעליה החדשים לא הצליחו לשקם את הרשת שנקלעה לקשיים עוד קודם לכן תחת מבנה הבעלות הקודם (בשנת פעילותה האחרונה הפעילה הרשת כ-30 חנויות וגלגלה מחזור מכירות שנתי של כ-100 מיליון ₪).

שחקנים מובילים בענף אופנת הספורט בישראל

קבוצת מגה ספורט (חברת אמ. ג'י. אס. ספורט טרדינג בע"מ)

החברה, בבעלות איש העסקים גדעון מולאייב, מייבאת מותגי ספורט ומפיצה לכ-500 נקודות מכירה בפריסה ארצית. בין המותגים המיובאים: ארנה, Converse, דיאדורה, מיזונו, סקטצ'רס, Kappa ועוד.

הרשתות הקמעונאיות של הקבוצה כוללות את מגה ספורט, אליטל ואלוף ספורט.

בנוסף, מחזיקה החברה (באמצעות מולאייב) ב-15% מהון המניות של חברת אדידס ישראל בע"מ. לחברה נתח שוק של כ-20% מענף אופנת הספורט בישראל.

קבוצת FOX (באמצעות חברת ריטיילורס בע"מ)

החברה עוסקת בשיווק ומכירת נעלים, בגדים ואביזרי ספורט באמצעות הפעלת 2 רשתות: רשת הקונספט של המותג Nike בישראל (בזיכיון, מטעם נייקי העולמית) ורשת אופנת הספורט Foot Locker (בזיכיון מטעם הרשת העולמית). תוך 4 שנים מתחילת פעילותה תחת קבוצת FOX, הפכה הקבוצה לשחקן המוביל בישראל בתחום אופנת הספורט (בצוותא עם קבוצת מגה ספורט), עם נתח שוק מוערך של כ-20% מענף אופנת הספורט בישראל.

אדידס ישראל (באמצעות חברת אדידס ישראל בע"מ)

החברה נוסדה בשנת 2003, בבעלות אדידס העולמית (85%) וגדעון מולאייב (15%), שהוא כאמור בעל השליטה בקבוצת MGS. החברה מייצגת ומנהלת את המותג Adidas בישראל, מפעילה כ-50 חנויות ובנוסף מפיצה באופן סיטונאי לחנויות ספורט ברחבי הארץ, לרבות לרשתות קבוצת MGS (מגה ספורט, אליטל ואלוף ספורט) המוחזקת על ידי גדעון מולאייב.

החברה מחזיקה בנתח שוק מוערך של כ-15% מענף אופנת הספורט בישראל (לא כולל הכנסות המותג כפי שנמכר בחנויות ספורט אחרות ורשתות מולטי-ברנד).

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות