קריסת אתר הקופונים באליגם: מה יכולים הצרכנים לעשות? - פואנטה

קריסת אתר הקופונים באליגם: מה יכולים הצרכנים לעשות?

לקוחות באליגם שרכשו קופונים ולא הספיקו לממש אותם, הפכו למעשה לנושים של החברה. האם יש דרך להציל את כספם?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בימים האחרונים קרס אתר הקופונים באליגם, והותיר לא מעט צרכנים בלי הכסף ובלי המוצר או השירות רכשו – החל משואב אבק ועד חופשה. מה עושים במקרה כזה? האם הצרכנים יוכלו לקבל את כספם? למרבה הצער, המצב רחוק מלהיות פשוט. החברה נמצאת כעת במצב של כינוס נכסים, וזאת לאחר שבית המשפט המחוזי אישר בקשה של על ידי קרן קוגיטו קפיטל נגד חברת באליגם ומינה שני כונסי נכסים לחברה (אשר שמה הרשמי הוא 'סיטי לייף סטייל בע"מס). כונסי הנכסים הם עו"ד אהוד ורו"ח שלומי פליבה.
מהבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ממשרד ליפא מאיר ושות', עולה כי החובות של באליגם מסתכמים ביותר מ-22 מיליון שקל.

האם יש לצרכנים סיכוי לראות את כספם או לממש את העסקה?

עסקת תשלומים באשראי:

במועצה לצרכנות מזכירים כי אם מדובר בעסקה שלקוחות באליגם ביצעו בתשלומים באשראי, עליהם לפנות לפנות אל חברת האשראי ולדרוש ממנה את הפסקת החיובים העתידיים, בנימוק כי נפתחו הליכי חדלות פירעון כנגד החברה וכי כבר מונו לה כונסי נכסים.

כאן יש לציין שבבאליגם חלק ניכר מהעסקאות לא בוצעו בתשלומים משום שמדובר בעסקאות קטנות במסגרת רכישת קופונים. לכן, במועצה לצרכנות מטילים ספק בכך שיהיו הרבה לקוחות שיוכלו לפנות לחברת האשראי ולבקש התערבותה בביטול אותן עסקאות.

בדיקה מול הספק:

במועצה לצרכנות ממליצים ללקוחות באליגם לבדוק מול ספק המוצר או השירות אם ניתן לממש אצלו את השובר שניתן ע"י באליגם: "בדרך זו ניתן יהיה ללמוד אם התמורה הועברה כבר מבאליגם לספק או שנותרה בבאליגם וכיום היא חלק מקופת הכינוס".

אם הספק לא קיבל מבאליגם תשלום, על הצרכן לפנות לכונסי הנכסים שמונו ולהגיש תביעת חוב כנושה החברה. זאת, משום שמרגע שהחברה נמצאת במצב של כינוס נכסים, הצרכנים הופכים מלקוחות לנושים.

אם ספק המוצר או השירות מאשר את מימוש השובר אצלו, מומלץ להקדים ולעשות זאת.

אתר באליגם פועל כרגיל

למרות הדרמה ולמרות שאתר באליגם נמצא במצב של כינוס נכסים, צרכנים שנכנסים אליו כעת רואים אתר פעיל שנמכרים בו מוצרים וקופונים. הסיבה היא שבתקופת כינוס הנכסים, למשך 30 יום, כונסי הנכסים מפעילים את האתר ופועלים מול הספקים, כאשר העסקאות בתקופה זו מנותקות מחובות העבר. בינתיים, כונסי הנכסים מנסים להגיע למצב של מכירת החברה כעסק חי.

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות