התמחור החדש של אל על: המותג UP נסגר - וזה מה שתשלמו על טיסות לאירופה - פואנטה

התמחור החדש של אל על: המותג UP נסגר – וזה מה שתשלמו על טיסות לאירופה

בכמה יקר כרטיס לייט מכרטיס קלאסיק של אל על, ומה מקבלים בכרטיס הגמיש?

אל על לייט פלקס קלאסיק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי כארבע שנות פעילות, מותג הלואו קוסט UP של אל על נסגר. עם זאת, אל על ממש לא נפרדת משיטת הלואו קוסט, אלא פשוט מתחילה להציע אותו לכל יעדיה באירופה. זאת, לעומת חמישה יעדים בלבד עד כה. המשמעות היא שמעתה, בכל פעם שמזמינים טיסה באל על ליעד באירופה, אפשר לבחור בין שלושה סוגי כרטיסים – לייט, קלאסיק וגמיש.

כפי שמקובל בענף שבו יש יותר ויותר טיסות לואו קוסט, ההבדלים בין אל על lite, אל על classic ואל על flex באים לידי ביטוי במספר המזוודות שמותר להביא / להעלות למטוס, תשלום על ארוחה, בחירת מושב ועוד.

המשמעות היא שהטיסות של אל על לאירופה מתחילות במחיר נמוך יותר מבעבר – אבל המחיר הזה לא כולל למשל מזוודה. מי שיטוס בפורמט הרזה, יוכל בחודשים הקרובים לטוס ללרנקה ב-119 דולר הלוך-חזר, לאתונה ב-129 דולר ולברלין, קייב או בריסל – ב-209 דולר הלוך חזור. אבל מרגע שמתחילים להוסיף מזוודות, בחירת מושב וכו', המחיר עולה.




אז האם הטיסות של אל על לאירופה התייקרו, הוזלו, או לא השתנו? למען האמת, הן פשוט הפכו למשימה יותר מסובכת להבנה. המחירים ההתחלתיים נראים לא פעם קורצים, אבל כמה מאיתנו יייסעו לאירופה (במיוחד בחורף) בלי מזוודה גדולה? הנה דוגמה למחירים של אל על לאמסטרדם במועד אקראי שבחרנו.

באל על מנסים להציג שיטת תמחור מודולרית שתאפשר הזמנת טיסות זולות לאירופה, אך יודעים היטב שבשורה התחתונה, המחיר הסופי עבור רוב הצרכנים גבוה ואולי אפילו לא משתלם ביחס למתחרות, שהן חברות לואו קוסט אמיתיות כמו ריינאייר או איזי ג'ט.

מצד שני, יש לא מעט ישראלים שיעדיפו לטוס באל על מטעמי ביטחון וכדי לחוש בבית ולקבל שירות בעברית, והעובדה שאל על מתחילה לשחק בזירת הלואו קוסט תשרת אותם.

בשורה התחתונה, אל על היא עדיין החברה המועדפת על ישראלים רבים, והחלטתה להציע שיטת תמחור מודולרית הופכת אותה למתחרה לגיטימית יותר מכפי שהיא נתפסה עד כה.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות