התקלה בפלאפון: הסתיימו השיבושים שנמשכו מאז אתמול - פואנטה

התקלה בפלאפון: הסתיימו השיבושים שנמשכו מאז אתמול

במשך שעות סבלו לקוחות משיבושים בפלאפון – מה הסיבה?

שיבושים בפלאפון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עדכון: 3.9.2018, שעה 12:30

השירות בחברת פלאפון חזר לפעילות תקינה כמעט עבור כל המנויים אתמול בשעה 20:30, ובמהלך שעות הלילה בוצעו עבודות נוספות על מנת לוודא רציפות למנויים. במהלך הבוקר עדיין טופלו פניות בודדות של לקוחות מנותקים – כך הודיע מנכ"ל החברה, רן גוראון.

גוראון פתח בהתנצלות, אך טרם פרסם כיצד מתכוונת החברה לפעול כעת ואיזה פיצוי יקבלו לקוחות פלאפון.

נזכיר כי לרשת פלאפון יש כ-2.4 מיליון מנויים – ורבים מהם היו מנותקים אתמול, מבלי יכולת לקבל שיחות, להוציא שיחות או לגלוש ברשת הסלולרית. התקלה החלה ב-2.9.2018 סביב השעה 11:00, ובפלאפון אומרים כי סבלו ממנה כ-20% ממנויי החברה לסירוגין. לקראת שעות אחר הצהריים, הנפגעים העיקריים היו לקוחות שמספר הטלפון שלהם מתחיל ב-6 או 7.



למעשה, זו תקלה שנייה תוך זמן קצר, כי כבר ביום ה' היו בפלאפון תקלות שמנויים רבים סבלו מהן.

לדברי גוראון, כחלק משדרוג רשת פלאפון, מתבצע תהליך החלפה של בסיס המנויים המרכזי ברשת (HLR) למערכת מתקדמת יותר, והתקלה נגרמה כתוצאה מהעבודות: "בהתחלה נוצרו עומסים ברשת ובהמשך התמקדה התקלה במספרים המתחילים בספרות 6 ו-7 שמוקמו על אחד השרתים, שהתגלה בהמשך כתקול. מרגע שהתגלה מקור התקלה, התחיל מעבר המנויים לשרת הגיבוי ובוצע עדכון תוכנה שהשיב שירות למנויים אלה. השירות חזר לתקנו עד השעה 20:30".

לדבריו, בהמשך הלילה בוצעו עבודות נוספות על מנת לוודא שירות רציף למנויים ונכון לעכשיו הרשת יציבה ותקינה.

גוראון הוסיף: "אנחנו עדיין מטפלים בפניות של מנויים בודדים למוקדי השירות, כאשר לרוב פעולה של כיבוי והדלקת המכשיר פותרת את הבעיה".

מה יהיה הפיצוי ללקוחות פלאפון?

כאמור, רשת פלאפון טרם פרסמה מה יהיה הפיצוי ללקוחות, ובכל מקרה נראה שיש רבים מאוד שנפגעו ששום פיצוי לא יוכל להוות עבורם תחליף על לקוח שהפסידו או על פגישה שהחמיצו בשל העובדה שלא היו זמינים. מדובר בתקלה חמורה ביותר שפגעה בהתנהלות התקינה של אזרחים רבים דווקא ביום הראשון ללימודים, וכן במקומות עבודה רבים. נזכיר כי רשת פלאפון משרתת גם את עובדי המדינה.

גוראון אמר הבוקר כך: "ידוע לנו כי אירוע כזה מחייב פיצוי ללקוחות ואנו נדון בכך בהקדם. במקביל יתחילו תחקורים של התקלה ותהליך הפקת לקחים מסודר" לדבריו, "באופן טבעי המאמץ המרכזי של כולנו היה ממוקד קודם בהשבת השירות ללקוחות שהם הדבר החשוב ביותר עבורנו".



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות