סטינג TV: שווה או לא שווה? סקירה

סטינג TV: שווה או לא שווה? סקירה

סטינג TV של yes מציע תוכן רב, אך פחות מהתוכן המוצע ב-yes. האם משתלם לעבור אליו? תלוי למי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




שירות הטלוויזיה סטינג TV (באנגלית Sting TV), השייך לחברת הלוויין yes, הושק לאחר המתנה ממושכת. בניגוד לשאר שירותי הטלוויזיה האינטרנטיים, למשל סלקום TV ופרטנר TV, במקרה של סטינג TV קשה לנקוב במחיר השירות, משום שהמחיר תלוי במספר החבילות שהלקוח מזמין. כך למשל, מי שיזמין את חבילת family ויוסיף את חבילת ספורט צ'רלטון – ישלם 167 שקל, ואילו מי שיזמין רק חבילת ילדים ישלם 40 שקל.

בניגוד לשירות של yes, שהוא שירות יקר המבוסס על ממיר פיזי ועל חבילת ערוצים בסיסית שאליה מוסיפים חבילות נוספות, סטינג TV הוא שירות אינטרנטי שמציע הרכבה אישית של החבילה, הוא מבוסס על אנדרואיד TV  ומגוון התכנים שלו צר יותר מזה של yes.

לכן, השאלה אם משתלם לעבור ל-sting TV היא שאלה מורכבת שהתשובה עליה מתבססת לא רק על איכות התכנים והממשק, אלא גם למחיר שתשלמו.

קהל היעד של סטינג TV הוא פחות אנשים מבוגרים שמתקשים לתפעל לבד את הטלוויזיה, אלא הצעירים שהתרגלו לצפייה ב-VOD, לשירות עצמי ולהתאמה אישית, אבל מצד שני, דווקא גמלאים ומבוגרים הם לעתים אלה שלא צורכים חבילות ילדים או חבילות ספורט, ולכן דווקא עבורם הוא משתלם.

תוכן ב-STING TV: מה רואים ומה לא?

כמו שירותי הטלוויזיה האחרים – התוכן כאן כולל את הערוצים הרגילים (כמו ערוצים 12, 13, 14, כאן 11 – המשודרים ב-HD, ערוץ 20 וערוץ 24), ו-36 ערוצי VOD שמגיעים בחבילות שונות.

החבילה היקרה ביותר היא חבילת הספורט (צ'רלטון), ומחירה 67 שקל. היא כוללת את ערוצי הספורט ספורט 1, ספורט HD ועוד.

חבילת הסרטים כוללת את ערוצי הסרטים של yes – 1,2,4, ו-5 (בלי ערוץ 3), ומחירה כ-40 שקל בחודש.

חבילת הסדרות כוללת את ערוץ יס דוקו ושלושה ערוצי סדרות (אקשן, דרמה וקומדי). מחירה כ-40 שקל בחודש.

חבילת הילדים כוללת 10 ערוצים, ביניהם ניקולדיאון, הופ ועוד, וגם כאן המחיר 40 שקל.

אם אתם מעוניינים לרכוש את כל החבילות הללו – לא כולל חבילת הספורט – ולא לשלם על כל אחת בנפרד, יש חבילה שנקראת חבילת family ב-100 שקל לחודש. שוב, החבילה הזאת אינה כוללת את ערוצי הספורט. לכן, לקוח שיזמין את חבילת ה-family ויוסיף את חבילת הספורט – כבר יגיע להוצאה של 167 שקל בחודש.

עד 15.1 אפשר גם לקבל חינם את ערוץ ספורט ONE. הערוץ הוא חלק מחבילת ספורט נוספת, שתכלול שני ערוצי ספורט נוספים ותעלה כ-10 שקלים בחודש.


מבחינת כמות התוכן, אפשר לראות ש-yes עשתה מאמץ ללכת בין הטיפות – מצד אחד להציע למנויי סטינג TV שפע של תוכן, ומצד שני לא להציע את כל התוכן שהיא מציעה למנויים של Yes.

לכן, יש סדרות שאין להן עונות ישנות ויש סדרות שקיימות ב-yes אך לא קיימות בסטינג TV. עם זאת, בסדרות הבולטות והפופולריות, כמו משחקי הכס והומלנד, הכול קיים.

סטינג TV: הצטרפות ותפעול

אם יש דבר שמעצבן את לקוחות Yes (והוט, כמובן), הרי שזה שירות הלקוחות.

בסטינג TV אין שירות לקוחות – לטוב ולרע. ההתחברות מתבצעת באופן עצמאי באינטרנט, וכך גם ההתנתקות. אין שימור לקוחות.

סטינג TV: סטרימר ואפליקציות

כאמור, סטינג TV הוא שירות טלוויזיה הפועל על מכשירי אנדרואיד TV, כך שמי שיש לו כזה בבית לא צריך לקנות סטרימר אחר, אלא פשוט לבצע את ההתקנה ולהתחיל לצפות.

מי שזקוק לסטרימר, יכול לרכוש אותו מסטינג TV במחיר של 480 שקל. אפשר לשלם במזומן ואפשר לחלק ל-20 תשלומים תוך קבלת זיכוי בכל חודש בחשבונית.

בנוסף, אפשר להתחרט כעבור חודש, להחזיר את הסטרימר ולקבל החזר כספי.

יש לחבר את הסטרימר שמקבלים לאחר ההרשמה (כאמור, ההרשמה מתבצעת באתר ולא באמצעות שירות לקוחות אנושי).

מדובר בסטרימר שפועל על אנדרואיד TV, כך שאפשר להתקין בו אפליקציות שונות כמו יוטיוב ואפילו אפליקציה של השירות המתחרה סלקום TV. בניגוד לשירות של פרטנר TV, כאן אין חיבור לנטפליקס (עדיין).

השירות לא קיים עדיין על אפל TV וגם לא בטלוויזיות החכמות של LG ושל סמסונג. אפשר להפעילו על שלושה סטרימרים ובעוד שני מכשירים (סמארטפון / טאבלט / טלוויזיה).

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת הטלוויזיה של פואנטה בפייסבוק >

 

סטינג TV: שווה או לא שווה?

אין ספק שסטינג TV הוא מוצר טוב ומגוון, אך מטבע הדברים הוא לא יכול להציע את כל מה שמקבלים מנויי yes – כי אחרת, מן הסתם, yes תגרום במו ידיה למעבר מנויים לשירות המוזל שלה.

היתרון הגדול של השירות הוא ביכולת להרכיב חבילה – לכן, הוא משתלם למי שיודע בוודאות שהוא לא זקוק לחבילות מסוימות, יכול ליהנות באמצעות סטינג TV משירות טלוויזיה זול.

למשל, גמלאים שאינם צופים בספורט ובערוצי ילדים, יכולים להזמין רק ערוצי סרטים וסדרות, ולשלם 78 שקל בחודש.

מצד שני, לקוחות שאוהבים להשאיר לעצמם את כל האופציות פתוחות – ימצאו שהם משלמים כ-200 שקל על התוכן, ואז הכדאיות פוחתת מעט.





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות