חוק הצהרונים אושר סופית. כמה תשלמו ואילו צהרונים הוחרגו?

חוק הצהרונים אושר סופית. כמה תשלמו ואילו צהרונים הוחרגו?

החוק קובע מחיר מירבי ומכניס את הצהרונים לפיקוח של משרד החינוך. כמה ישלמו בתל אביב, כמה בחיפה וכמה בירושלים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סופית: החל משנת הלימודים הקרובה יוכנסו רוב הצהרונים בארץ לפיקוח של משרד החינוך, והמחיר בצהרונים אלה לא יעלה על 935 שקל לפני סבסבוד משפחה נטו, וכ-600 שקל בחודש אחרי הסבסוד.

זאת, לאחר שאתמול סוף סוף אושר חוק הצהרונים שמסדיר את הענף הן מבחינת מחירים והן מבחינת פיקוח על התכנים ועל המזון.

מפעיל צהרון שיגבה יותר מהמחיר המרבי, צפוי לקנס של עד 50,000 שקל.

החקיקה לוותה בהתנגדות ובמאבקים מצד גורמים שונים. כך למשל משרדי החינוך והמשפטים ניסו עוד ממש בתחילת השבוע להוציא מהחוק את הצהרונים הפועלים במרכזים קהילתיים – אך לא הצליחו.

מי שכן הוחרג לשנה אחת הם צהרונים שפועלים בגנים המוגדרים "מוכר שאינו רשמי", והתוצאה היא שהציבור החרדי וחלק מהציבור הדתי לא ייהנו מהרפורמה השנה.

הוחרגו גם 500 צהרונים פרטיים, וזאת לאור בקשתם של נציגי הגנים הפרטיים. 

בסיכומו שלדבר, החוק מתייחס לצהרונים שמיועדים לילדים עד כיתה ג', הפועלים במוסדות חינוך וכן על צהרונים הפועלים במרכזים קהילתיים ומופעלים על ידי רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות.

מי ישלם וכמה?

חוק הצהרונים, המתייחס באופן עקרוני לתמחור המירבי ולפיקוח על הצהרונים ע"י משרד החינוך, משתלב עם תוכנית "משפחה נטו" שאחד מסעיפיה מתייחס לצהרונים ומתוקצב ב-900 מיליון שקל.

לפי תוכנית זו, יינתן סבסוד של עד 350 שקל לילד בצהרון עד סוף שנת 2018.

אלא שהורים בתל אביב לא יזכו לסבסוד זהה של הורים בירושלים. ישראל מחולקת ל-10 אשכולות בהתאם לרמה הכלכלית-חברתית (חלוקה סוציו-אקונומית), כאשר באשכול 10 מדורגים היישובים המבוססים ביותר ובאשכול 1 היישובים החלשים ביותר. 

מה שעוד משתנה הוא הגיל שבו זוכים הילדים לסבסוד – כך שבאשכולות החלשים יותר הסבסוד מתחיל כבר בגיל 3, ואילו באשכולות חזקים הסבסוד נוגע רק לתלמידי כיתות א ו-ב'.

כך, ברשויות מאשכול 1-5 (כמו ירושלים) התכנית תחול על ילדים בגילאי הגן +כיתות א' ב' , ואילו באשכולות 6-10 (כמו תל אביב או מודיעין) התכנית תחול על ילדים בכיתות א'-ב'.

רוצים לדעת איזה סבסוד תקבלו? היכנסו למפת ההנחות.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות