מזמינים מלון בארץ דרך Hotels.com? שימו לב שהמחיר לא כולל מע"מ

מזמינים מלון בארץ דרך Hotels.com? שימו לב שהמחיר לא כולל מע"מ

אם אתם משווים מחירי מלונות בארץ באתר הפופולרי Hotels.com ומתלהבים מהמחיר הנמוך במלון מסוים – קחו בחשבון שהמחיר שאתם רואים אינו כולל מע"מ

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם משווים מחירי מלונות בארץ באתר הפופולרי Hotels.com ומתלהבים מהמחיר הנמוך במלון מסוים – קחו בחשבון שהמחיר שאתם רואים אינו כולל מע"מ. כך למשל, אם תזמינו שני לילות במלון הרודס באילת ל-22-24.9.2016 (חדר אקזקיוטיב), המחיר שיוצג באתר הוטלס.קום יהיה 3,202 שקל, אלא שכאשר תגיעו למלון תידרשו להוסיף עליו מע"מ, ששיעורו כ-544 שקל. באתר של פתאל, למשל, תראו שהמחיר הוא כ-3,500 שקל.

העובדה הזאת לא תקפוץ לעיניכם באותיות קידוש לבנה כמו הפרטים האחרים שבאתר טורחים להבליט, כמו למשל "התחייבות למחיר הטוב ביותר". למעשה, אפילו להפך. בעמוד שנפתח כתוב כי המחיר כולל עמלות ומסים.

בעניין זה הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית (ת"צ 23241-09-16), ובה טוען התובע, המיוצג על ידי עו"ד אמיר ישראלי, כי אמנם מדובר בחברה היושבת בטקסס שבארה"ב, אך היא מפעילה אתר בעברית שמשרת לקוחות ישראלים, ולכן היא חייבת להציג את המחיר המלא כפי שדורש החוק בישראל. התובע הזמין דרך האתר לילה במלון אלנבי 106 בתל אביב, ולמרות שתהליך ההזמנה בוצע בעברית, בסופו נמסר לו מחיר בדולרים. בנוסף, לאורך התהליך בכל פעם הוצג לו מחיר שונה שהוצג מחיר כולל. עוד צוין כי המחיר כולל עמלות ומסים.

בתביעה נטען שהאתר מציע שירות דומה לזה שמציעים אתרי תיירות אחרים, כמו איסתא או הדקה ה-90, ולכן מצופה ממנו להתנהג כמותם. התובעים מציינים שהעובדה שהמחיר המוצג בו נמוך יותר, גורם להטעיית הצרכנים משום שהם מתבלבלים ולא משווים את המחירים הנכונים בין האתרים השונים. בנוסף, הצגת מחיר ללא מע"מ פוגעת באתרים המתחרים.

בשורה התחתונה, עד שתהיה תוצאה, מוטב לצרכנים הישראלים להיות עירניים ולהשוות את המחירים המלאים בכל האתרים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות