מי שמע על ביטוח צד ג' לדירה?

מי שמע על ביטוח צד ג' לדירה?

להיות הבעלים של דירה או לגור בה בשכירות זו גם אחריות כלפי אנשים שמגיעים אליה, על רכוש של אחרים לעיתים ואפילו עוברי אורח שעוברים מתחת לחלונה. הגיע הזמן לדבר על ביטוח צד ג' לדירה ואת מי הוא נועד לכסות

ביטוח צד ג' לדירה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

במהלך אחת מתקופות הסגר עלה איתי לדירה בקומה שנייה בגבעתיים. איתי, שליח עם חולצה בתכלת שסיפק מאות הזמנות ביום ממסעדות ברחבי גוש דן, לא סתם עלה אלא רץ במעלה המדרגות במטרה לספק משלוח מהיר ועדיין חם ככל האפשר. מדרגות ספורות לפני דלתו של אהרון, הנמען הרעב, נפל השליח, נפגע קשה ברגלו ונדרש לתהליך טיפול ושיקום ארוך. בכך גם איבד כמובן את יכולתו להתפרנס לתקופה של כמה חודשים. בעצת עורך דין תבע איתי את אהרון בעבור אובדן פרנסה והוצאות טיפול רפואי.

אהרון, כבעל הדירה הוא אחראי גם לשלומם של אי אלו הבאים והמבקרים בה או חולפים גם מתחת לחלונה. אורח שמועד בדירה או נפגע ממכשיר חשמלי בתוכה, שכן שננשך ע"י הכלב, עובר אורח שנפגע מחפץ שנפל מחלונה וגם איש המקצוע האקראי שמגיע לתיקון או איש הניקיון הקבוע שעלולים להיפגע בעודם שוהים בדירה. או להינשך ע"י הכלב.

מיהו צד ג'?

צד ג' הוא מונח שמתאר את הגורם שאינו צד בחוזה אך משפיע עליו בצורה כלשהי. ובביטוח: צדדים א' ו-ב' הם המבוטחים (אתם) וחברת הביטוח. הפוליסה שרכשתם ממנה היא חוזה שמעגן את הפיצוי שלה בעת נזקים שונים שעלולים לקרות לכם. צד ג' הוא מי שיקבל פיצוי מחברת הביטוח שלכם, על אף שאינו צד בחוזה. זה יכול להיות פגיעה גופנית שלו או פגיעה ברכוש שלו.

מהו ביטוח צד ג'?

זהו הכיסוי שלכם מפני תביעות של אנשים שונים שעלולים להיפגע אצלכם בדירה. כאמור, אתם אחראים לתוצאותיהם של אירועים שמתרחשים בה. וזה כולל אובדן ימי עבודה שלהם בעקבות פציעה. חשבו על כך, מדובר במכה כלכלית לא קלה. ביטוח צד ג' לדירה נמכר בד"כ כחלק מביטוח תכולת דירה – הכיסוי הביטוחי עבור הרכוש שלכם שנמצא בדירה ועלול להיפגע מנזקי מים וצנרת, נזקי מזג אוויר, שריפה, רעידת אדמה וכדומה.

כאן נכנס ביטוח צד ג' לרכוש. באותה שריפה שפרצה בדירה או הצינור שהתפוצץ עלולה להיפגע גם דירת השכנים או החפץ שנפל מהחלון נוחת ישירות על הרב החונה למטה. כלומר, רכוש של גורם שלישי נפגע בעקבות אירוע שהתרחש בתוך הדירה ומגיע לו פיצוי על כך.

ביטוח דירה וחוזה שכירות

בתיקון בשנת 2017 לחוק שכירות הוגנת נאמר מפורש כי בעלי הבית (המשכירים) הם שיישאו ברכישת ביטוח המבנה לדירה ואין הם מותרים לדרוש מהשוכרים לרכוש ביטוח זה. מצד שני, אין החוק אוסר על דרישה מהשוכרים לרכוש ביטוח תכולה וצד ג'.

הביטוח שיגן על תכולת הבית, שבד"כ שייכת לשוכרים וגם מפני תביעות צד ג' שנפגע בעקבות אירועים שקרו בדירה. המשכיר ירכוש ביטוח מבנה להגנה מפני אירועים שרבים מהם אינם בשליטתו של השוכר כמו בלאי של הצנרת, שריפה, נזקי מזג אוויר, רעידת אדמה וכו'.

באיזו קומה אתם גרים?

עלותו של ביטוח מבנה לדירה תלוי בגודל המבנה ובאלמנטים כמו מרפסות, שבילי גישה, גגות רעפים, גיל ומצב המבנה. פוליסת ביטוח תכולה וצד ג' לדירה אינה פוליסה יקרה ומסתכמת בכמה מאות שקלים בשנה. זאת, כמובן, בהנחה ואתם לא מחזיקים בפרטי אומנות יקרים או שאר פרטי ערך. כן ניתן להוסיף כיסוי למחשבים ניידים, על אף שאלה יוצאים מהבית.

עלות הפוליסה נקבעת גם על פי פרמטרים שונים של הדירה והמבנה. קומת הקרקע, למשל, חשופה יותר לפריצות מאשר קומה גבוהה ממנה והפרמיה עליה יכולה להיות מעט יותר גבוהה. לעומת זאת אמצעי אבטחה והגנה כמו סורגים או אזעקה יעניקו הנחות שונות בביטוח דירה.

דירה חדשה עם צנרת חדשה מועדת פחות לפורענות מדירה עם צנרת ישנה ורעועה וכיסוי זה יכול להשתנות ממבוטח למבוטח, ולבית פרטי יש סיכוי הרבה יותר נמוך לגרום לפגיעה ברכוש צד ג' משום שהוא לא חולק קירות עם צד שלישי.

כשתרכשו ביטוח צד ג' ותכולה לדירה תתבקשו לענות על שאלות מעין אלה לפני שתקבלו הצעת מחיר.

1
נגישות