טעמנו: רסק עגבניות טבעי חדש של יכין עם עגבניות ישראליות חדשניות

מה כבר אפשר לחדש ברסק עגבניות? מסתבר שאפשר

רסק עגבניות טבעי לא בעיה למצוא, אבל המותג הישראלי הוותיק יכין השיק סדרה מעניינת עם זן חדש של עגבניות ישראליות מזינות במיוחד

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

במשך שנים הישראלים אוכלים רסק עגבניות של יכין. תכל'ס, רסק עגבניות במטבח הישראלי הוא מרכיב די בסיסי. במשך שנים המוצר הבסיסי גם לא השתנה באופן מהותי. אבל לאחרונה נכנס שחקן חדש שלוחץ על בלוטות התחרות: MUTTI. ועם התחרות מגיעה גם התחדשות. לאחרונה השיק המותג הוותיק יכין רסק עגבניות בסדרה חדשה: סדרת 100% עגבניות. באופן כללי, ארבעת מוצרי הסדרה מכילים רכיב טבעי אחד בלבד – 100% עגבניות ישראליות מהשדה, ללא תוספת סוכר, מלח, וחומרים משמרים. אולם, הדובדבן שבקצפת (או ברסק, במקרה הזה), הוא זן העגבניות הייחודי שיכין משלבת בשניים מהמוצרים: זן LRT, שהוא עשיר פי שלושה בליקופן בהשוואה לכל עגבניה אחרת. פיתוח הזן הזה מהווה פריצת דרך ישראלית בקנה מידה עולמי, ועד עתה הזן הזה לא שולב ברסק עגבניות ובכלל נועד לייצוא.

פואנטה בטלגרם

זה אולי המקום להזכיר שעגבניות שרי הן פרי פיתוח ישראלי – כך שבהחלט יש בסיס להאמין שהחדשנות בנושא נמשכת.

בכל אופן, בחברה גם מתחייבים שכל תהליך ההכנה משלב הקטיף עד שלב הקופסה אורך 4 שעות בלבד, במטרה לשמור על איכותן וערכן התזונתי של העגבניות. זו אמנם הבטחה שהצרכנים לא יכולים לבדוק, אבל המסר ברור: הרסק מיוצר בתהליך מהיר, כמה שיותר קרוב למועד הקטיף, ומכיל הרבה יותר ליקופן.

רסק עגבניות יכין: מה כוללת סדרת 100% עגבניות?

סדרת 100% עגבניות של יכין כוללת 4 מוצרים:

פולפה ליקופן טבעי: 100% עגבניות LRT טריות מהשדה

פולפה עגבניות 100% טבעי יכין - מעגבניות LRT

  • Polpa – עגבניות חתוכות למרקם עדין. מתאים במיוחד לבישול ארוך עם עגבניות
  • ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר ונתרן
  • רק עגבניות LRT עם פי 3 ליקופן
  • משקל: 400 גרם ליחידה, מגיע בזוגות, כ-17 ₪ מחיר לזוג (800 גרם).

רסק ליקופן טבעי (22 Bx), 100% עגבניות LRT טריות מהשדה

רסק עגבניות 100% טבעי יכין - מעגבניות LRT

  • מתאים במיוחד להעשרת טעמים והעמקת גוון הבישול
  • ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר ונתרן
  • רק עגבניות LRT עם פי 3 ליקופן
  • משקל: 200 גרם ליחידה, מגיע בזוגות, כ-15 ₪ לזוג (400 גרם).

פולפה טבעית 100% עגבניות טריות מהשדה

פולפה עגבניות 100% טבעי יכין

  • מתאים במיוחד לבישול ארוך
  • ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר ונתרן
  • משקל: 200 גרם ליחידה, מגיע בשלשות, כ-17 ₪ לשלשה (1,200 גרם).

רסק טבעי 100% (22 Bx) עגבניות טריות מהשדה

רסק עגבניות טבעי יכין

  • מתאים במיוחד להעשרת טעם והעמקת גוון הבישול
  • ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר ונתרן
  • משקל: 200 גרם ליחידה, מגיע בשלשות, כ-15 ₪ לשלשה (600 גרם).

כאמור, ביכין אומרים כי החדשנות של ענף האגרוטק הישראלי בא לידי ביטוי בכך שלראשונה נעשה שימוש בזן עגבניות הישראלי פורץ הדרך: זן ה-LRT ( ראשי תיבות של Lycopene Rich Tomato). מדובר בזן עגבניות חדש ויחיד מסוגו בעולם, על טהרת הפיתוח הישראלי. ערכיו התזונתיים של זן ה-LRT עשירים משמעותית יותר מכל עגבנייה אחרת, המכילים לפחות פי 3 ליקופן מעגבניות רגילות.

השוואה בין מחירי רסק עגבניות יכין בסדרת 100% עגבניות

פולפה 100% עגבניות LRT פולפה 100% רגיל  רסק 100% עגבניות LRT רסק 100% עגבניות רגיל
4.25 ש"ח ל-200 גרם 5.6 ש"ח ל-200 גרם 7.50 ש"ח ל-200 גרם 5 ש"ח ל-200 גרם

מה מיוחד בעגבניות ליקופן LRT?

עגבניית הליקופן LRT, המגיעה לראשונה לזירת הבישול, גדלה בשדות העמק והגליל. זן ישראלי ייחודי זה טופח במשך שנים עבור שוק הליקופן העולמי. טיפוח העגבנייה נעשה באמצעות השבחת זנים בשיטות טבעיות וללא הנדסה גנטית (NON GMO), וזו הפעם הראשונה בעולם שהן נגישות לציבור הרחב באמצעות הזירה הקולינרית.

בשל כמות נוגדי החמצון הגדולה שבהן (לפחות פי 3 ליקופן מכל עגבנייה אחרת), עגבניות הליקופן LRT נחשבות כמזון-על ("סופר פוד"). ליקופן הוא נוגד חמצון הנלחם ברדיקלים חופשיים המצויים בגוף. הוא אינו מיוצר בגוף האדם והספקתו מגיעה ממזונות המכילים אותו כמו העגבנייה, אשכולית אדומה, גויאבה ורודה ועוד. 80% מצריכת הליקופן בעולם המערבי מגיעה מזני העגבניות השונים.

לדברי הדס יריב (M.Sc, MBA), יועצת מדע ותזונה ליכין, ליקופן מצוי באופן טבעי בעגבניות ובישול העגבניות עשוי להשפיע באופן משמעותי על זמינותו לגוף: "במוצרי עגבניות דוגמת רסק עגבניות או פולפה, שעברו טיפול תרמי – זמינות הליקופן גבוהה יותר בהשוואה לעגבניות טריות. הליקופן מסיס שומן ולכן על מנת למקסם את יתרונותיו מומלץ לשלב מוצרי עגבניות יחד עם מרכיב מזון ממשפחת השמנים הטובים: שמן זית, אבוקדו, טחינה גולמית מלאה".

פיני גורביץ, מנכ"ל יכין, מציין כי ההשקה היא חלק מהאסטרטגיה השיווקית החדשה של החברה לספק לצרכנים יותר ערכים תזונתיים מוספים, יותר טעם, יותר נוחות בשימוש ויותר חדשנות: "השקענו משאבים רבים של זמן, תכנון ותקציב בפיתוח הסדרה החדשה ואנו מתרגשים במיוחד להיות שותפים להשקה של זן חדש של גידול ישראלי, כך שהבשורה החדשה יוצאת מאתנו לעולם כולו".

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות