מה ההבדל בין Xbox Series X ל-Xbox Series S? פואנטה בודקת

מה ההבדל בין Xbox Series X ל-Xbox Series S?

המשחקים אותם משחקים, אבל הביצועים שונים וגם המחיר. מה ההבדל בין Xbox Series X ל-Xbox Series S? כך תחליטו איזו קונסולה של מיקרוסופט לרכוש

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




השקת קונסולות משחק חדשות לא מתרחשת כל יום, גם לא כל שנה. השקת הדור הקודם של קונסולת מיקרסופט (Xbox ONE) התרחשה בשנת 2013, לכן ברור מדוע ההתרגשות של הגיימרים גדולה. מיקרוסופט משיקה ב-10 בנובמבר לא קונסולה אחת, אלא שתיים. אז מה ההבדל בין Xbox Series X ל-Xbox Series S, ואיך תדעו באיזו מהן לבחור?

מה ההבדל בין Xbox Series X ל-Xbox Series S?

Xbox Series X יקרה יותר מ-Xbox Series X בכ-800 שקל והיא גם גדולה יותר, אבל יש ביניהן גם קווי דמיון רבים.

נתחיל דווקא בדמיון בין Xbox Series X ל-Xbox Series S:

  • שני הדגמים תומכים באופן מלא במשחקים מהדורות הקודמים של Xbox עם ביצועים משופרים.
  • שני הדגמים מספקים תמיכה מלאה בבקרים ובאביזרים של Xbox One.
  • שני הדגמים תומכים במנויי Xbox הקיימים כולל Xbox Game Pass: מנוי הכולל גישה למאות משחקים כולל הכותרים החדשים ביותר במחיר חודשי נמוך.
  • לשני הדגמים ממשק מלא בעברית.
  • לשני הדגמים מעבד AMD ZEN 2 וכרטיס מסך ייעודי של AMD בארכיטקטורת RDNA 2.
  • בשני הדגמים שופרו זמני הטעינה באמצעות תכונה ששמה Velocity Architecture, המקצרת את זמני הטעינה ב-40%.
  • בשני הדגמים שולבה תכונת חידוש משחק במהירות (Quick Resume), כך שניתן לדלג בין מספר משחקים שונים ולהמשיך בדיוק מאותה נקודה ללא הצורך להפעיל את המשחק מחדש.
  • בשני הדגמים יש מערכת קירור חדשה, המאפשרת לקונסולה להישאר קרירה גם אחרי שעות משחק רבות, ולעבוד בשקט מוחלט.
  • שני הדגמים מאפשרים לגיימרים לרכוש משחקים ולשחק בדור הקודם (Xbox One) או בדור הבא (Xbox Series) וליהנות מהגרסה הטובה והמותאמת ביותר ללא תשלום נוסף (Smart Delivery).
  • שני הדגמים יאפשרו למשחים קודמים לעבוד. משחקים רבים שכבר הושקו בעבר, יקבלו תמיכה ואופטימיזציה לביצועים טובים יותר על הקונסולות החדשות (box Series X/S Enhanced).
  • בשני הדגמים שולבה טכנולוגיה שמעמיקה אלמנטים כמו השתקפויות, תאורה וצללים, ומספקת חווית משחק מציאותית (DirectX Ray-Tacing).

ההבדל בין Xbox Series X ל-Xbox Series S

אולם, כפי שניתן לראות גם בגודל של שתי הקונסולות המשחק החדשות, לא מדובר כמובן בקונסולות זהות. יש ביניהן כמה הבדלים מהותיים, שמתבטאים בסופו של דבר גם במחיר, והן פונות לקהלי יעד שונים.

 

מיקרוסופט, כמו יצרניות אחרות, מבינה שכדאי לה להגדיל את טווח האפשרויות העומדות בפני הצרכן, כדי להגדיל את מספר הלקוחות שרוצים ויכולים לרכוש את המוצרים שלה. בדומה לאפל, שהשיקה את אייפון SE לפני מספר שנים ומשיקה את אייפון 12 מיני בסדרת אייפון 12, גם מיקרוסופט רוצה לתת ללקוחות שלה אפשרות תמרון ולהציע מוצר פרימיום שמציע את מיטב היכולות, ומוצר בסיסי יותר – שנותן תמורה טובה גם הוא.

ההבדל בין Xbox Series X ל-Xbox Series S מתבטא כמובן לא רק בגודל, אלא במפרט.

מיקרוסופט Xbox Series X

קונסולת המשחק Xbox Series X היא דגם הפרימיום של החברה. דגם ה-X מתמקד על הביצועים הגבוהים ביותר, והוא הדגם העוצמתי והמהיר ביותר של Xbox עד כה.

  • Xbox Series X נבנה עבור המשחקים המתקדמים והחדשים ביותר.
  • הדגם מציע ביצועים ברזולוציית 4K בקצב רענון פריימים (FPS) של עד 120 פריימים לשנייה.
  • הדגם תומך ב-HDR (טווח דינמי רחב המאפשר צבעים יותר חיים ומציאותיים).
  • הדגם בסאונד תלת מימדי Dolbi Atmos.
  • הדגם מגיע עם 1 טרה-בייט זיכרון פנימי SSD NVME , כונן בלו-ריי וכוח עיבוד של 12 טרה-פלופ – יותר מכל קונסולה אי פעם.
  • מחיר: כ-2,200 ש"ח.

מיקרוסופט Xbox Series S

דגם ה-S הוא הקונסולה הקטנה והנגישה ביותר של Xbox עד כה.

  • Xbox Series S תומך בכל המשחקים של הדור הבא.
  • הדגם מציע ביצועים ברזולוציית 2K בקצב רענון פריימים (FPS) של עד 120 פריימים לשניה.
  • דגם זה מגיע ללא כונן דיסקים.
  • דגם זה תומך במשחקים דיגיטליים בלבד.
  • הדגם מגיע עם כונן 500 ג'יגה-בייט SSD NVME וכוח עיבוד של 4 טרה-פלופ.
  • מחיר: כ-1,350 שקל.

במיקרוסופט בכלל, ואצל היבואן בנדא בפרט, תולים תקוות רבות בקונסולת XBOX SERIES S בשל המחיר האטרקטיבי שלה. לדברי פול גלנד, סמנכ'ל השיווק של בנדא, המחירים מקבילים למחירי השוק העולמי ואגרסיביים ביותר: "היכולת להקנות לצרכן קונסולת S ב-1350 ₪ היא הישג. המחיר הזה מנגיש את עולם החוויה של XBOX להרבה יותר צרכנים בישראל, מה שיאפשר הרחבת קהל המעריצים והגדלת השירותים לקהל גדול יותר.

ושאלת מיליון הדולר – מה לגבי המשחקים?

כאמור, במקרה הזה אין הבדל בין XBOX Series X ל-XBOX Series S. במיקרוסופט אומרים שהמשחקים שיגיעו השנה עבור ה-Series X ו-Series S עוצבו ופותחו במטרה לעבוד באופן אידיאלי עם שתי הקונסולות החדשות.

על הפרק עומדות גרסאות הדור הבא למשחקים כמו Gears Tactics, Tetris Effect: Connected, Assassin’s Creed Valhalla ו-Watch Dogs: Legion.

קונסולות Xbox Series S ו- Series X הן קונסולות הדור הבא היחידות, שגם תואמות משחקים מ-4 דורות אחורה ומאפשרות לשחק אלפי משחקים בכל מקום. עם Xbox Game Pass, המגוון והערך אף גדול עוד יותר.

בשורה לא פחות חשובה: מנוי זול למשחקים: Xbox Game Pass Ultimate

בנוסף לשתי הקונסולות, מיקרוסופט משיקה גרסה חדשה ל-Xbox Game Pass Ultimate. כאן מדובר בבשורה של ממש, כי מדובר במנוי חודשי ממש לא יקר לחבילה של מעל 100 משחקים הן עבור קונסולה והן עבור מחשבים אישיים.

שירות הסטרימינג Xbox GamePass Ultimate מגיע עם מנוי חינם גם ל-PC וכן גישה חופשית ל-EA Play. גישה זו מאפשרת לשחקני XBOX להנות מלמעלה מ-60 המשחקים הכי גדולים בספריית EA Play במחשבים אישיים ובקונסולות ,Xbox One Series S ו- Series X, מעבר ל-100 המשחקים המוצעים כיום במנויים, ביניהם: FIFA 20, Titanfall 2, Need for Speed Heat לצד המשחקים הפופולריים ביותר של EA כמו Battlefield, Mass Effect, Skate, The Sims.

מחיר: כ-40 ש"ח בחודש. 

 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות