מקרר יין – האם חובה בישראל?

מקרר יין – האם חובה בישראל?

במדינה כמו ישראל, שבה החורף יחסית חמים, הצורך במקרר יין ברור לחלוטין. מה צריך לדעת על טמפרטורת היין?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כאשר חזה הרצל את מדינת היהודים שעה שישב בבאזל הקרירה, הוא ודאי לא שיער בנפשו שמקרר יין יהיה פריט חובה בכל בית. אבל בארצנו החמימה, שבה אפילו בימות החורף יכולה הטמפרטורה בתוך הבית להגיע ל-20 מעלות ויותר, מקרר יין הופך למצרך נדרש ביותר. הנה כמה טיפים שיכולים להועיל לחובבי היין שביניכם.

איך שומרים על יין?

על מנת לשמור על יין לטווח ארוך, חשוב להקפיד על טמפרטורה נכונה, כשהטמפרטורה האידאלית היא סביב 16 מעלות.

חשוב לא פחות שהיין לא יהיה חשוף לשינויי טמפרטורה קיצוניים מדי, לכן מקררי היין דואגים לטמפרטורה יציבה של בין 15 ל-18 מעלות צלזיוס.

גם הלחות חשובה בכדי לשמור על פקק השעם. ולכן סביבה המספקת לחות יחסית ברמה של 60%-70% היא סביבה אידאלית הנדרשת לשימור נאות של פקק השעם.



בנוסף, יין אמור להיות במקום יציב, ללא רעידות או הזזות תדירות של היין ממקומו. טלטולו עלול לגרום לנזק לשרשראות הרגישות שבתוך היין, ופוגע בטעמו ובטיבו. בעבר נהגו לשמור את היין במרתף בסביבה אפלה ללא חשיפה ישירה לשמש, זאת מכיוון שהיין עשוי לעבור תהליכי חמצון כתוצאה מחשיפה לאור.

היום לרובנו אין מרתפים בבתים, ולכן רובנו דואגים למצוא פינה אפלה בבית כדי לאחסן את אותם בקבוקי יין מיוחדים. אבל האם זה מספיק?

דעו לכם כי חמצן הוא אחד האויבים הגדולים בתהליך שימור היין. לכן חשוב מאוד לשמור על בקבוקי היין במצב שכיבה. בתנוחה זו הנוזל בא במגע עם פקק השעם מבפנים, ולמעשה גורם לפקק להתרחב מה שתורם לאטימה טובה יותר של הבקבוק. לעומת זאת אחסון היין בעמידה מביא להצטמקות הפקק ולחדירת אוויר לבקבוק, ובעצם גורם על ידי כך להתחמצנות היין.

מה חשוב בעת רכישת מקרר יין

מאחר וקניית מקרר יין ביתי היא השקעה שתשמש אתכם למספר שנים כדאי לכם לרכוש אותו מחברה מוכרת ומקצועית.

בנוסף, מטרת מקרר יין ביתי הוא לשמר את היין בצורה איכותית לאורך זמן ובאיכות גבוהה במיוחד. לכן בבחירת מקרר היין לביתכם שימו לב היטב לוויסות של הטמפרטורה של המקרר (ישנם מקררים שלא קיימת אופציה לוויסות הטמפרטורה).

מומלץ לרכוש מקררי היין מצוידים בבורר טמפרטורה הבוחר בין טמפרטורה נמוכה כלומר טמפרטורה של כ 14-15 מעלותו בטמפרטורה גבוה של כ 20-21 מעלות. ומומלץ בהתחלה לכוון את המקרר בדיוק באמצע בין הנמוך לגובה. כמו כן דאגו לכך שהמקרר יהיה מצויד בתאורה פנימית ובמסנן אבק שניתן להוציא ולנקות מעת לעת.

בין השיקולים הנוספים שכדאי לקחת בחשבון בעת רכישת מקרר יין ביתי גם קיבולת המקרר. עליכם לחשוב כמה בקבוקים תרצו לאחסן ולשמור בו-זמנית. יש מקררי יין ביתיים בגדלים שונים, ועליכם לבחור במקרר שישמש אתכם בצורה הטובה ביותר. כדאי לוודא את הימצאותה של בקרת לחות, בעיקר אם אתם מתכוונים לאחסן בקבוקי יין לאורך זמן.

גם העיצוב והגימור חשובים. לכן, בחרו במקרר היין שיוכל להתאים לכם בצורה מושלמת לאזור שבו הנכם מעוניינים להציבו. בהרבה מאוד בתים מדובר בפריט ריהוט שאנשים נוהגים לשים במקום מרכזי.

כמובן, רצוי לברר מהי טכנולוגיית הקירור, שכן קיימות מספר טכנולוגיות קירור שונות. שתי שיטות הפעולה העיקריות שבהן עובדים מקררי היין הביתיים, הן השיטה התרמו-אלקטרית ושיטת המדחס. שיטת תרמו אלקטריים היא החדשנית יותר, המקררים שקטים יותר ומחזיקים לאורך זמן. החיסרון המשמעותי שלהם הוא שלרוב הם בעלי קיבולת קטנה במיוחד. אולם היתרונות במקררי היין שעובדים בשיטת תרמו-אלקטריים הם חוסר הרעידות והתנודות של מקרר היין. המקררים שעובדים בשיטה החדשה הם שקטים יותר וצריכת החשמל שלהם נמוכה יחסית.

מקרר יין בשיטת המדחס, לעומת זאת, הוא מקרר אשר מונע על ידי מנוע ומדחס. היתרונות למקרר מסוג זה רבים: יש לו עוצמה גדולה יותר, לרוב המקררים הללו בעלי קיבולת גדולה יותר והם למעשה הטכנולוגיה הוותיקה והמוכרת לקהל הרוכשים.

לכן אם אתם חובבי יין ומעוניינים לאחסן לאורך זמן רב יינות שונים, ואם אתם זקוקים למקררי יין בעלי קיבולת גדולה, מקרר יין מדחס יהיה ככל הנראה הפתרון המושלם לשימור היין ואחסונו בצורה המקצועית.

עוד מידע על שימור יין…


תגובות: 0

נגישות