קיבלתם העלאה? 4 דברים שאתם חייבים לעשות - פואנטה

קיבלתם העלאה? 4 דברים שאתם חייבים לעשות

עלייה בשכר היא הזדמנות מעולה למחזר את המשכנתא, לפתוח תכנית חיסכון, לבנות תיק השקעות ולבדוק את הוצאות הניהול. לא יודעים מאיפה להתחיל? הנה המדריך שיסדר אתכם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

מספר השכירים בישראל באוקטובר 2018 עמד על 3.6 מיליון משרות, ולפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, השכר החודשי הממוצע בחודשים הראשונים של 2019 עומד על כ-10,000 ש"ח, עם עלייה של 5% בהשוואה לאוקטובר 2017. נתונים אחרים מצביעים על עלייה בשכר הממוצע לשכירים במחירים שוטפים וקבועים כבר כמה שנים ברצף. לכן, יש לא מעט עובדים שהשאלה "מה לעשות אחרי שמקבלים העלאה" רלוונטית לגביהם. הנה כמה הצעות לדברים שכדאי לכם לעשות כדי לשדרג את איכות החיים מיד אחרי שהשכר החודשי עולה:

1. מחזרו את המשכנתא

המטרה של מיחזור משכנתא היא לבצע שינוי בהלוואה הקיימת כדי לקבל את התנאים הנוכחיים בשוק. בנוסף, זו פעולה שמומלצת על רקע כל שינוי בהכנסות ובהוצאות של משק הבית – בין אם מדובר בגידול או בירידה. מבחינה פיננסית, את המיחזור מומלץ לבצע רק אם יש אפשרות לשפר את התנאים ולהחזיר פחות כסף מדי חודש ובתום התקופה, או אם רוצים לשנות את ההחזר החודשי.

במהלך מיחזור כדאי לקחת בחשבון שיקולים כמו גובה ההחזר החודשי החדש לעומת הקיים, עמלות פירעון למשכנתא וגובה החיסכון בניכוי עמלות הפירעון. בנוסף, רצוי לנצל את ההזדמנות ולבחון את נתוני הריבית והאינפלציה כדי לבחור את התזמון המתאים לנטילת הלוואה חדשה.



2. פתחו תכנית חיסכון

נתונים שפורסמו על ידי בנק ישראל במרץ 2017 הראו ששיעור הפיקדונות והמזומנים בתיק הנכסים של הציבור הגיע לשיא של עשור. מאז הנתונים קצת התמתנו, אך ההשערות עד היום הן שכ-50% מהחזקות הציבור נמצאים במזומן בעובר ושב בבנק או בפיקדונות שמניבים ריבית אפסית.

אם קיבלתם העלאה בשכר, זה בדיוק הרגע לפתוח תכנית חיסכון. מטרת התכנית היא להעניק לכם שקט נפשי ולהבטיח גם את העתיד הכלכלי של הילדים והמשפחה.

3. השקיעו בשוק ההון

השקעה בשוק ההון היא מסלול סולידי ובטוח יותר מכפי שנהוג לחשוב. על רקע תקופה שבה שוררת במשק ריבית אפסית, אין כמו אגרות חוב או מניות כדי להגדיל את התשואה מהכסף שאתם חוסכים מדי חודש. יתרה על כך, אפשר מלכתחילה לבנות תיק השקעות בהתאמה לרמת הסיכון המבוקשת ולהצטרף לשורה ארוכה של חוסכים.

מלבד מזומן ופיקדונות, כ-19% מהציבור מחזיק נכון לסוף 2016 במניות בארץ ועוד 9.1% באגרות חוב של חברות. לשם השוואה, 8.9% משקיעים בחו"ל ול-7.4% יש אגרות חוב ממשלתיות ומק"מ. קיבלתם העלאה בשכר אבל אתם לא מבינים מה זה אומר? הנה משהו שכדאי ללמוד עוד היום.

4. בדיקת הוצאות ניהול

עלייה בשכר היא גם הרגע שבו מומלץ לבדוק את הוצאות ניהול הכסף. בתקופות רגועות ומאוזנות אנחנו פחות שמים לב לשאלות כמו כמה כסף כדאי להפקיד לחיסכון או ניירות ערך, מה גובה העמלות שנגבות מאתנו בגין ניהול חשבון בנק וכרטיס אשראי וכמה שילמנו עד היום בריבית על המינוס. מנגד, הוצאות קטנות כאלה של כמה מאות שקלים בחודש מצטברות לאלפי שקלים בשנה ויש להם השפעה מהותית על איכות החיים.

אם אתם עצמאים, תוכלו ליהנות מהטבות מס וזיכויים בגין הפקדות לקרנות השתלמות, קופות גמל וכן הלאה. זה אולי נראה מסובך, אבל שווה להשקיע את הזמן הדרוש כדי להבין איזה מסלול מתאים לכם ומה היתרונות של כל אפשרות.



1
נגישות