לחם בשקל ברשת ויקטורי, עוף בשקל ואבטיח בשקל ברמי לוי

לחם בשקל ברשת ויקטורי, עוף בשקל ואבטיח בשקל ברמי לוי

חוזרים למבצע עוף בשקל – אבל עכשיו יש גם לחם בשקל ואבטיח בשקל… פואנטה עם כל הפרטים על המבצע ברשת ויקטורי שגרר מבצע ברשת רמי לוי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם יש לכם שלושה שקלים, אתם יכולים לקנות גם לחם, גם אבטיח וגם עוף… לפחות בסוף השבוע הקרוב. רשת ויקטורי יצאה במהלך מפתיע של לחם בשקל וחלה בשקל, ורמי לוי יצא במבצע של עוף בשקל ואבטיח בשקל. אצל רמי לוי יש התניית קנייה לגבי העוף (ראו בהמשך), וברשת ויקטורי לא. בכל מקרה, התוצאה היא שהצרכנים מרוויחים ממאבק בין שתי הרשתות, וייתכן שרשתות מזון נוספות יצטרפו.

לחם בשקל בויקטורי, עוף בשקל ברמי לוי

ראשונה הפעם הייתה רשת ויקטורי של אייל רביד. הרשת הודיעה כי תמכור הרשת לחם או חלה בשקל אחד בלבד. בימים חמישי יימכרו חלות לשבת בשקל אחד, ובתחילת שבוע הבא, בין הימים ראשון-שלישי, יימכר לחם אחיד פרוס בשקל אחד (במקום ב-7.20 ש"ח). הקנייה אינה מותנית בקנייה בסכום מסוים, אך יש הגבלה על מספר הלחמים: כל לקוח יוכל לרכוש לחם אחד ליום בלבד.

פואנטה

רמי לוי, שכידוע חתום על הקונספט של "עוף בשקל" והגה אותו לפני כמה שנים טובות, לא נשאר חייב ומיד יצא עם הכרזה על מבצע משלו: עוף בשקל ואבטיח בשקל ליומיים: חמישי ושישי. "רכישת עוף בשקל אחד מותנית בקנייה בסכום 100 שקל, ואילו אבטיח בשקל אפשר לקנות ללא התניות", אומר לוי. "מדובר בעוף במשקל של כשלושה ק"ג. המבצע הוא רק על רכישה בסניפים, בשל העניין של המשלוח של מוצר טרי".

לגבי האבטיח, אומר לוי, אין התניית קנייה בסכום מסוים וגם אין הגבלת קנייה – אפשר לקנות כמה שרוצים.

מהלך שיווקי עם תועלת לצרכן

מן הסתם, המהלך של "מוצר בשקל" הוא מהלך שיווקי מצוין שמייצר סביב הרשת הרבה מאוד שיח חיובי ופרסום בכל אמצעי התקשורת. ועדיין, עם כל הציניות, הצרכנים מרוויחים ואת זה אי אפשר לקחת משתי הרשתות.

"קשה לאנשים. רואים את סל הקנייה מתכווץ. לא צריך להיות מהנדס כדי לדעת את זה", אומר מנכ"ל ויקטורי, אייל רביד, לאתר פואנטה. "ציפיתי שנרד בשלב הזה ל-10% אבטלה, אבל זה לא קורה, וזה משפיע ישירות על יכולתם של האנשים לקנות אוכל הביתה. בעשרה ימים האחרונים אני מקבל הרבה פניות מאנשים שמבקשים עזרה ופשוט אין להם כסף. החלטתי שהדרך שלי לעזור לעם ישראל לקנות לחם בשקל", אומר רביד לאתר פואנטה. "אני רוצה שכל משפחה תוכל להניח חלה על השולחן בשבת. הזמנתי פי 5 יותר חלות למחר. המטרה היא שמי שצריך יקבל. מי שצריך, שיבוא וייקח… מי שלא, שישאיר לאחרים".

עוף בשקל ברמי לוי – וגם אבטיח

כאמור, רמי לוי מיהר להגיב. לוי, כזכור, היה הראשון להשתמש בשיטה הזאת כאשר הגה את המבצע "עוף בשקל" לפני כעשור. למעשה, לוי הצליח להפוך את המונח "עוף בשקל" כמעט לשם נרדף שלו.

אין בכלל ספק שהרווח שצמח לרמי לוי מסבסוד אותו מבצע של "עוף בשקל" היה הרבה יותר גדול מהכסף שהוא היה משקיע בפרסום לאורך השנים. כעת, אייל רביד משתמש באותה טקטיקה – והצרכנים מרוויחים. לדברי רביד, הוא מקצה למבצע הזה מיליון שקל, וביום שלישי יחליט אם להמשיך.

נזכיר כי לפני כשבועיים פרסם המוסד לביטוח לאומי נתוני אבטלה מבהילים, העומדים על כ-18%: מתחילת מרץ הוגשו 920 אלף בקשות לאבטלה לביטוח הלאומי, וגם לאחר שהמשק החל לחזור לפעילות נותר מספר המובטלים גבוה מאוד. במועד פרסום הנתונים, היו בביטוח הלאומי כ-738 אלף תביעות אבטלה.

לדברי רביד, החלטתו התקבלה לאחר ששמע את הנתונים ולאחר שביקר באחד מסניפי ויקטורי וראה לנגד עיניו כיצד הם מתורגמים בפועל לפחות קונים.

בתגובה למבצע "הגומלין" של רמי לוי, אומר רביד: "אני שמח שהוא התעורר, טוב שהוא נזכר שהוא קמעונאי. בכל מקרה, הצרכנים מרוויחים".

היה לכם מעניין? תהיו חברים, פרגנו לנו בלייק… זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה





תגובות: 0

נגישות