שותים נספרסו? אופני Re-Cycle של Velosophy יכולים להיות שלכם - פואנטה

מה הקשר בין נספרסו לבין אופניים של Velosophy ואיך אתם יכולים לזכות בהם?

שיתוף פעולה מעניין בין נספרסו מותג האופניים Velosophy הוליד את Re-Cycle, אופניים שמיוצרים מהקפה שאתם שותים… איך בדיוק, כמה הם עולים ואיך תקבלו אותם חינם?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הנה פרויקט יפה שחשוב לפרגן לו, במיוחד לאור משבר האקלים שסוף סוף הולך ותופס מקום בשיח העולמי. מדובר בפרויקט RE:CYCLE – שיתוף פעולה בין נספרסו לבין יצרנית האופניים השוודית Velosophy לניצול קפסולות הקפה הממוחזרות לייצור אופניים (שימו לב גם למשחק המילים המקסים שמשלב את המילים מיחזור לדיווש – Recycle ו-Cycle).

איך זה בעצם עובד? צרכני נספרסו מכירים ודאי את האפשרות למחזר את הקפסולות שהם קונים, ויש לקוות שהם אכן עושים זאת. מדובר במאות מיליוני קפסולות המיוצרות מאלומיניום, ואין שום סיבה לא לעשות שימוש חוזר באלומיניום הזה.
אחת הדרכים היא להשתמש בחומר הגלם לייצור אופניים, ולשם כך נוצרה השותפות עם מותג אופני הלייפסטייל השוודי Vélosophy – אשר מוביל באופן כללי מדיניות חברתית, ונוהג לתרום בקביעות זוגות אופניים לילדות באפריקה (על כל זוג אופניים שנקנה במערב, נתרם זוג אופניים אחד לנערה באפריקה). הקפסולות עוברות תהליך של עיבוד וחומר הגלם משמש לייצור האופניים.

אגב, עיצוב האופניים אינו מקרי… הצבע הוא סגול כמחווה לתערובת הקפה הפופולארית, ארפג'יו, והפעמון מעוצב בצורת קפסולת ורטו (Vertue).

כמובן שלא שכחו כאן את הקפה לדרך, כך שבסלסלה קדמית יש שני תפסים לכוסות קפה, רב פעמיות כמובן.

מהדורת אופני CYCLE של Vélosophy ונספרסו היא מהדורה מוגבלת (קיימים כ-1000 זוגות בלבד). המחיר עומד על כ-1,300 אירו דרך אתר Vélosophy (לא כולל המשלוח), אבל יש גם דרך לקבל אותן חינם… במטרה להעלות את המודעות לחשיבות המיחזור של הקפסולות, נספרסו ישראל מאפשרת להגריל זוג אופני RE:CYCLE בין הלקוחות השולחים את הקפסולות המשומשות. לשם כך יש להדביק מדבקה ייעודית על שקית המיחזור של הקפסולות המשומשות הנשלחות למפעל המיחזור של נספרסו במודיעין. מבין השולחים ייבחרו 5 לקוחות שיזכו באופניים.



מיחזור, קיימות והחברות המסחריות שביניהם

תאגידים כמו נסטלה, המחזיקה בנספרסו, אחראים ישירות לחלק מהזיהום הסביבתי, ולכן מן הראוי שהם גם יפעלו לצמצום הזיהום הזה. שימוש חוזר בחומרי גלם הוא שיטה מתבקשת לצמצום הזיהום וליצירה של משהו חדש. נספרסו אכן משקיעה תקציבים לא מעטים במיחזור (כ-40 מיליון פרנק שוויצרי בשנה), וקפסולות האלומיניום של נספרסו ניתנות למיחזור מלא. יש לקוות שהיא תגדיל את המשאבים שהיא משקיעה במיחזור ואף תעניק השראה ליצרניות אחרות. תוכנית המיחזור זמינה ביותר מ -53 מדינות, ביניהן ישראל. הצרכנים יכולים להחזיר את הקפסולות במגוון דרכים, כך שיש פה הרבה עניין של מודעות גם בצד של הצרכנים.

בצד של גידול הקפה, בנספרסו מציינים כי הוא החברה עובדת עם למעלה מ-100,000 חקלאים ב-12 מדינות באמצעות תוכנית איכות סביבה מתמשכת להטמעת שיטות הקיימות בחוות ובנופים שמסביב. התכנית הושקה בשנת 2003 בשיתוף עם ארגון יערות הגשם. בישראל הקפה ממערך המיחזור של נספרסו נמסר ליקב הרי גליל, שמדשן את הכרמים בקומפוסט הקפה.

החבירה של נספרסו ל-Vélosophy משרתת את המטרות של שני הצדדים. מבחינת Vélosophy, יש תועלת ברורה בשיתוף פעולה עם אחת החברות הגדולות בעולם. "יצרנו את Vélosophy במטרה ברורה: להשפיע באופן חיובי על העולם", מסביר ג'ימי אוסת'ולם, מנכ"ל ומייסד Vélosophy, "מטרה זו מניעה את כל מה שאנחנו עושים, מההבטחה שלנו לתרום אופניים לכל תלמידה בבית הספר עבור כל Vélosophy שאנחנו מוכרים, ועד לייצור אופני הערים המסוגננות שלנו על טהרת האלומיניום הממוחזר. אני רואה ב Nespresso שותפה למחויבות בנושא הקיימות, ולכן זו שותפות שהיא מבחינתי כמו חלום שהתגשם. אנו גאים ליצור יחד את אופני העתיד – הן מעוצבות להפליא מחומרי גלם ממקורות אחראיים ומיוצרים בהלימה מלאה לקיימות סביבתית".

כאמור, Vélosophy הוא מותג אופניים שוודי צעיר (שנוסד ב-2015 בשטוקהולם) שתומך באופן שוטף בתלמידות בית ספר צעירות בגאנה, על ידי תרומת אופניים עבור כל זוג אופני Vélosophy שנמכר.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

נספרסו



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות