למי מתאים ניתוח מתיחת בטן והאם יש ניתוח למתיחת בטן ספציפית לנשים אחרי לידה?

מתיחת בטן – אילו שיטות קיימות ולאילו נשים היא מיועדת

אנשים רבים, ובעיקר נשים רבות, שוקלות לעבור מתיחת בטן. מה חשוב לדעת?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תוכן מקודם

ניתוח מתיחת בטן הוא פעולה כירורגית המבוצעת על ידי רופא מנתח מומחה העוסק בתחום הפלסטיקה. הניתוח נעשה לגברים ולנשים, בגילאים שונים ובהתאם למצבם הבריאותי והפיזי.

לרוב, הניתוח נעשה בשל השמנת יתר, לאחר לידה או לאחר הרזייה שהביאה לעודפי עור. ישיותר מדרך אחת לעיצוב ושינוי מראה הבטן ומתיחת בטן היא אחת מהן. קיימות מספר שיטות לניתוח מתיחת הבטן ועליהן נפרט בהמשך מאמר זה.

שיטות למתיחת בטן

כאמור, הניתוח מתאים לכל אדם המעוניין להביא את הבטן למראה מוצק וחטוב. הניתוח מתאים לגברים ונשים כאחד, אך בשנים האחרונות ניתן להבחין כי את הניתוח עושות לרוב נשים המעוניינות לחזור אל המראה שלהן כפי שהיה לפני ההיריון. מתיחת בטן לנשים אחרי לידה נפוצה יותר, ולמעשה ישנו ניתוח מתיחת בטן ספציפי שמתאים ומיועד להן.

בחלק מן המקרים ממליץ הרופא לבצע מתיחת בטן היקפית – זוהי מתיחה יותר נרחבת אשר מיועדת לרוב לנשים שירדו במשקל בצורה דרסטית (למשל, בעקבות ניתוח שרוול או קיצור קיבה) ויש להן עודפי עור רבים. במהלך הניתוח של מתיחת בטן היקפית מותח הרופא גם את הישבן והגב של המטופלת.

במקרים של נשים שאין להן עודפי עור אלא הבעיה העיקרית היא בטן שמנמנה, נהוג לעשות שאיבת שומן בלבד.

בין השיטות למתיחת בטן קיימת גם שיטה המכונה "מתיחת פרח הלילך". מתיחת בטן זו מתאימה לנשים שיש להן עודפי עור אורכיים מרובים. שיטה זו בולטת בחסרונה בכך שבסוף הניתוח נותרת צלקת לאורך הבטן ולכן ישנם רופאים שמעדיפים לבחור בשיטות אחרות.

ישנה אפשרות לבצע ניתוח זה כשהחתך מתבצע בצד הבטן וגם שם תהיה ממוקמת הצלקת. מתיחת בטן מלאה זוהי שיטה המזכירה את ניתוח מתיחת בטן היקפית.

ההבדל המרכזי בין השיטות הוא מיקום החתך. לרוב, במתיחת בטן מלאה החתך נעשה כמה סנטימטרים מעל המפשעה. במהלך הניתוח מסיר הרופא את עודפי השומן והעור ובדרך כלל נהוג לבצע ניתוח זה לנשים לאחר לידה שנותרו עם עודפי עור והחלשות שרירים באזור הבטן.

האם קיימת אפשרות למתיחת בטן גם ללא ניתוח?

תחום הפלסטיקה והטיפוח מאוד מפותח כיום ומדי יום יוצאות אל השוק אפשרויות שונות שנועדו למצק את הבטן ולהביאה למראה חטוב. הדרך הטובה ביותר למתוח את הבטן ולחטב אותה היא באמצעות כושר גופני. בין השיטות הקיימות למתיחת בטן יש גם כל מיני אלטרנטיבות שמאפשרות לא להיכנס לחדר ניתוח. עם זאת, שיטות אלו אינן וודאיות ולא תמיד מספקות את המטופלת בתוצאה הסופית. יש לציין כי מתיחת בטן שמבוצעת ע"י מנתח פלסטי מומחה תביא לתוצאות הטובות ביותר מבין כל האלטרנטיביות הקיימות כיום בשוק.

כמה זמן אורכת ההחלמה לאחר ניתוח מתיחת בטן?

כשבוע לאחר הניתוח מזומנת המטופלת לביקורת. לאחר מכן, הרופא יבדוק את המטופלת אחת לחודש ובכל שנה עוקבת. ההחלמה מהניתוח תלויה בכמה גורמים: כמה עור הוסר; מהי הכמות של השומן שנשאבה; האם הייתה קשירת שרירים ומצבה הבריאותי של המנותחת בטרם ביצוע הניתוח.

יש להתייחס גם למחלות רקע ותנאים החלמה.רצוי שלא לחזור לעבודה במשך מספר ימים אך במרבית המקרים ההחלמה אינה עולה על מספר שבועות.

במקרים מורכבים יותר, יכולה ההחלמה לארוך גם מספר חודשים. בסיום תקופת ההחלמה ניתן לחזור ולבצע כל פעולה פיזית, ניתן לתפקד כרגיל ולהנות ממראה הבטן השטוחה.

תגובות: 0

נגישות