משרד הבריאות על יוניליוור: "רצף טעויות רשלני" ו"מקור הזיהום לא אותר"

משרד הבריאות על יוניליוור: "רצף טעויות רשלני" ו"מקור הזיהום לא אותר"

במקום להרגיע, הניסוח של משרד הבריאות לאחר הבדיקה במפעל מעורר סימני שאלה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

במסגרת השקיפות שהבטיח לציבור, משרד הבריאות פרסם היום הודעה בתום בדיקתו במפעל תלמה בערד. אלא שההודעה בעיקר מדאיגה, והנה הסיבות:

"צוות משרד הבריאות התרשם כי מדובר ברצף טעויות רשלני ולא באירוע עם כוונת זדון מצד הנהלת החברה ומערך האיכות".

סיבה לדאגה: אם במקרה הזה נחשפה התנהלות כה רשלנית, לעולם לא נדע אם היו מקרים רשלניים אחרים או מוצרים מזיקים אחרים, שפשוט חמקו מתחת לראדאר של משרד הבריאות והגיעו לשולחנם של הצרכנים.

"עד כה מקור הזיהום לא אותר. ייתכן שהמקור הוא תחלואת עובד או זיהום משני".

סיבה לדאגה: אתם רציניים? אם עד כה מקור הזיהום לא אותר, מה הסיכוי שתצליחו לאתר אותו? אולי הסיבה היא שלא חיפשתם את מקור הזיהום בזמן ונתתם לחברה לטפל בבעיה בעצמה?

"הומלץ לבצע בדיקות מעבדה לעובדים על מנת לנסות להשלים את החקירה".

סיבה לדאגה: מה זאת אומרת "הומלץ"? ומה אם החברה לא תקבל את המלצתכם? ובכלל, איך ייתכן שהעובדים לא נשלחו לבדיקת מעבדה כבר ברגע שהזיהום התגלה? ומה זה "לנסות להשלים את החקירה"? האם לא התהפכו כאן היוצרות? החקירה צריכה להגיע לסיומה עם מסקנות ברורות וללא המלצות.

"עדיין נדרש תהליך השלמת חקירה בעניין הדליפה של המוצרים מהחברה. לשם כך החברה גם שכרה שירותי משרד חקירות חיצוני, כדי לבדוק את הסיבה לזליגת המשטח לדרכי השיווק. בכפוף לשימוע, יותלה רישיון ה-GMP של החברה, עד לביצוע מספר פעולות מתקנות ודיווח עליהן".

סיבה לדאגה: איפה הייתם כל השבוע האחרון? הרי צוות של משרד הבריאות ביקר במפעל, אז מדוע הוא לא דאג לבדוק את זה קודם? לא קצת מאוחר לאתר עכשיו את הסיבה?

עד להודעה חדשה: דיגום המזון מדי יום

הצוות שביקר במפעל כלל את פרופ׳ איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור, ואת אלי גורדון, מנהל שירות המזון הארצי. המשרד הודיע שיוציא הנחיות כדי למנוע מקרים דומים בעתיד, כגון הגברת תדירות הדיגום באופן שיבוצע מדי יום, עד להודעה חדשה. בנוסף, הוא ימשיך בניטור ומעקב, כולל אחר תוצאות בדיקות המעבדה שנלקחו מהמפעל ומדרכי השיווק, וידווח באופן שוטף לציבור.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות