הטכנולוגיה האלטרנטיבית של המחר – האם יש דבר כזה?

הטכנולוגיה האלטרנטיבית של המחר – האם יש דבר כזה?

האם אפשר לזהות היום מה תהיה הטכנולוגיה האלטרנטיבית של המחר ולדעת באילו חברות להשקיע?

הטכנולוגיה של המחר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

רבים שואלים את עצמם מהי הטכנולוגיה האלטרנטיבית של המחר והאם יש דבר כזה. הנבואה, כך אומרים, ניתנה לשוטים, והעתיד מלא בסימני שאלה. מצד שני, הטכנולוגיות של ההווה יכולות לסמן כיוון לעתיד… הטכנולוגיות האלטרנטיביות הפכו להיות למקום שבו רוב המשקיעים מעדיפים להשקיע את כספם, אך האם הם באמת יודעים איפה להשקיע את הכסף? אולי הם פשוט משקיעים אותו במקום שבו כולם משקיעים את הכסף? לפני שאתם משקיעים את הכסף במקום כזה או אחר, כדאי לעיין בשורות הבאות

המצב יכול להשתנות כל רגע

הרצון לדעת מהי הטכנולוגיה האלטרנטיבית של המחר הוא רצון טבעי של כל משקיע, המעוניין להשקיע את כספו במקום שירגיש בטוח לגביו. עם זאת, כאשר מדובר בניסיון לחזות את הטכנולוגיות שיצליחו באמת מתוך אלפי פיתוחים שקורמים עוד וגידים, חשוב לכל משקיע להבין כי המצב דינמי וצריך להיות עם היד על הדופק כל הזמן. אל תצאו מנקודת הנחה כי אם בדקתם מה קורה בעתיד הקרוב זה יחסוך לכם לעשות את אותן הבדיקות שוב בעתיד.

מגוון תחומים יכולים להיות רלוונטיים

כמובן, כאשר מדברים על הטכנולוגיה האלטרנטיבית של המחר, לא מדובר בטכנולוגיה אחת או בתחום אחד. הטכנולוגיה משנה תחומים רבים ובכל ענף יש פיתוחים טכנולוגיים משלו. יש טכנולוגיה בתחום הרפואה, יש בתחום הרכב, יש בתחום הדיגיטל ועוד ועוד. ההשקעות האלטרנטיביות מתפצלות להמון תחומים קטנים וגדולים. מבחינת המשקיעים, יש תחומים רבים ומעניינים שיכולים להיות רלוונטיים לעתיד הקרוב. ההחלטה אם להתמקד בתחום אחד או להתפרס על מספר תחומים תלויה בכל אחד ואחד. פיזור השקעות אינו עניין של מה בכך, והוא עשוי לעשות את כל ההבדל.

סקטור הטכנולוגיה להשקעה עתידית

סקטור הטכנולוגיה עצמו הוא כמובן אחד הסקטורים המסקרנים והמגוונים ביותר כאשר מסתכלים על העתיד. הקורונה נתנה לסקטור הזה דחיפה משמעותית, בזמן שבענפים אחרים הייתה בלימה. הסקטור הזה דוחף קדימה תחומים רבים, כמו רפואה, רכב, סייבר ועוד, ומן הסתם הסקטור כולו צפוי לזנק כלפי מעלה גם בהיבט של חברות ישראליות וגם בהיבט של חברות בינלאומיות.

השקיעו באנרגיה ירוקה כמה שרק אפשר

כאמור, הטכנולוגיה האלטרנטיבית של המחר אינה באמת ידועה לנו, ומן הסתם יש כמה כמה טכנולוגיות כאלה, אולם דבר אחד ברור: האנרגיה הירוקה היא תחום עם עתיד ורוד (או ירוק…). מי שרוצה להשקיע השקעה נבונה, לא יכול להוריד את האפשרות הזאת מסל האפשרויות.

לא רק שאנרגיה הירוקה הופכת להיות מאוד פופולרית בשנים האחרונות, נראה אף כי אנו נזדקק לה יותר. ככל שהשימושים הירוקים יהפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו, הסקטור צפוי להיות בקפיצה מתמדת קדימה. תוכלו לקצור את הפירות תוך זמן קצר על השימושים התדירים שלנו באנרגיה הירוקה.

איך יודעים איפה הכי כדאי להשקיע?

השאלה הזאת היא שאלת מיליון הדולר. אמנם מצד אחד, אין דרך לדעת בוודאות מה הטכנולוגיה האלטרנטיבית של המחר, אך מצד שני, אפשר לזהות מגמות שתופסות תאוצה וצרכים שמתעוררים. לכן, על מנת שתוכלו לעשות בחירות נכונות, יהיה עליכם להתייעץ עם האנשים הנכונים. הכוונה היא אנשי מקצוע שמכירים את עולם ההשקעות על בוריו. הם יוכלו להמליץ  היכן להשקיע את הכסף ובאיזו דרך לעשות זאת, על סמך המגמות שהם מזהים ועל סמך ניסיון העבר.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
1
נגישות