אם כבר הלוואה - אז הלוואה חברתית של טריא

אם כבר הלוואה – אז הלוואה חברתית של טריא 

מסתבר שיש דבר כזה אשראי אחראי שמיטיב עם הלווה. טריא, פלטפורמת ההשקעה החברתית P2P הגדולה בישראל, מסבירה איך

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

נתחיל דווקא מהסוף. בניגוד למדיניות של מדינת ישראל, המקדמת ומעודדת צריכה של משקי הבית על חשבון חסכונות (בוודאי בחסות הריבית האפסית של השנים האחרונות), ובניגוד למערכת הבנקאית שמאפשרת ודוחפת בכל דרך אפשרית נטילת הלוואות מפתות בריביות מטורפות – בטריא לא מעודדים מתן הלוואות בכלל. זאת, אלא אם האשראי ניתן באופן שמיטיב עם הלווה, וגם אז הוא ניתן בצורה אחראית ששומרת היטב על המשקיעים.

מהפכה בעולם הבנקאות

בזמן שהלוואות דרך הבנקים ניתנות בלא מעט מקרים ללא בטוחות ובריביות מוגזמות, מודל העבודה בטריא שונה. החברה מאפשרת מתן הלוואות רק עבור מטרה ספציפית, כמו רכישת רכב או נדל"ן, כשמטרת ההלוואה לרוב משמשת כבטוחה להחזרתה. זאת, בריבית נוחה. 

שחף ארליך, מנכ"ל חברת טריא, מסביר לעומק את דרך העבודה. 

מי מלווה למי?

בבסיס מודל ההלוואות החברתיות של טריא עומדים משקיעים בעלי כסף פנוי, המחפשים להשקיע אותו בדרך סולידית ובטוחה. כספי המשקיעים מפוזרים על פני הלוואות רבות. מנגנון חכם של קרנות הגנה, שפותח בטריא, מפצה על אחוז מסוים של חשיפה להלוואות שבפיגור, וכך ניתן להקטין את הסיכון לכספי המשקיעים. 

בוחרים את פרופיל ההשקעה

המודל הגמיש של טריא מאפשר לכל משקיע לבחור את פרופיל ההשקעה המתאים לו לפי העדפות ההשקעה ומידת הרגישות שלו לסיכון.

הבחירה אפשרית מבין ארבעה פרופילים: אגרסיבי, אוטומטי, שקול או שמרן. משקיע המעדיף לייצר  פרופיל השקעה הייחודי לו, יוכל לבחור על פי דירוגי ההלוואות והמטרות שלשמן הן ניתנות.

הצלחות בזמן אמת

משבר הקורונה הציף את משברים בכל מערכות החיים, ובמיוחד בהיבט הכלכלי. בזמן ששוק המניות סובל מתנודתיות גדולה ומתשואה שלילית, דווקא בקרב המשקיעים של Tarya החוויה היא הפוכה, לפחות בכל מה שקשור לכסף המושקע בפלטפורמה זו. הסיבה פשוטה: המודל היציב והסולידי שבו ההשקעות מגובות בבטוחות הוכיח את עצמו ומאפשר למשקיעים להמשיך וליהנות מתשואה שנתית של 4.5%-6% גם בתקופה זו.

מודל הקהילה

נסיים עם מילה על חזון וקהילה שפועלים לטובת המשקיעים. את חברת טריא מובילה קבוצת מייסדים ששמה לעצמה לקדם גם  אג'נדה חברתית פיננסית. בשונה מפלטפורמות p2p אחרות הקיימות בעולם, בטריא ישראל שילבו בפלטפורמה גם את מודל הקהילות. 

המודל הזה בא לידי ביטוי בכך שלחברי הקהילה ברורה מה מטרת ההלוואה ויש אינטרס הדדי שכל אחד מחברי הקהילה יחזיר את ההלוואה. ביטוי נוסף למודל הקהילות הוא ביצירת כרית בטחון כאחוז מהאשראי הניתן, כדי להגדיל את המוטיבציה להחזר ההלוואה ומבלי לסכן את כספי המשקיעים.  



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!

    1
    נגישות