איזה פיצוי מגיע לכם לפי חוק טיבי על ביטול טיסה בתקופת הקורונה?

איזה פיצוי מגיע לכם לפי חוק טיבי על ביטול טיסה בתקופת הקורונה?

עקרונית, חוק טיבי מבטיח פיצוי למי שספג ביטול טיסה או עיכוב טיסה, אבל מה קורה בתקופת הקורונה? פואנטה עם חדשות התעופה

חוק טיבי בקורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הזמנת טיסה בתקופת הקורונה הפכה במידה רבה להימור – וביטול טיסה הוא לא תרחיש בלתי סביר. בימים כתיקונם, חוק טיבי מסדיר את כל מה שנוגע לפיצוי בגין ביטול טיסה או עיכוב טיסה, והוא כולל גם התייחסות למימון הלינה בגין העיכוב למשל. אבל האם חוק טיבי תקף גם בתקופת הקורונה? ועדת הכלכלה של הכנסת ערכה שינויים בחוק טיבי כבר לפני מספר חודשים, והתיקונים הוארכו עד סוף מרץ 2021.

כאן יש לחדד את ההבדל בין החזר כספי לבין פיצוי כספי. החזר כספי על ביטול טיסה בגלל הקורונה הוא סוגיה נפרדת והוא הוסדר בחקיקה שמחייבת את חברות התעופה ואת סוכנויות הנסיעות להחזיר את הכסף לצרכנים תוך זמן קצוב. את כל הפרטים תוכלו לקרוא בכתבה "החזר על ביטול טיסה".

הוראת השעה מתייחסת לנושא הפיצוי. באופן עקרוני, וכפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, לפי חוק טיבי המקורי, צרכן שטיסתו בוטלה או עוכבה מעל זמן מסוים, זכאי באופן עקרוני לפיצוי כספי שנגזר מיעד הטיסה. החוק גם מחייב את חברות התעופה לספק לצרכנים מזון בשדה התעופה ואפשרות לינה אם הדחייה נמשכת זמן רב. כל ההטבות האלה הופחתו.

הוראת השעה מבטלת את הפיצוי על ביטול טיסה שמקנה חוק טיבי

לפי הוראת השעה שמתקנת את חוק טיבי ואושרה בוועדת הכלכלה, נוסעים שטיסתם בוטלה או עוכבה זכאים להרבה פחות הטבות מאשר מה שמקנה החוק המקורי:

  • הנוסעים לא זכאים לפיצוי כספי בשל טיסה שבוטלה
  • הזכות להלנה הוגבלה לשני לילות
  • חברות התעופה רשאיות להציע ללקוחות שוברים במקום החזר כספי

התיקונים בתוקף גם באשר לטיסות שימריאו החל מה-1 בינואר 2021 ועד ל-31 במרץ של אותה שנה, על רקע המשך הפגיעה בענף התעופה בשל משבר הקורונה. ההארכה היא עד סוף תקופת החורף של ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א).

בדיון בוועדת הכלכלה העריכו המשתתפים כי מדובר בהארכה אחרונה.

 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

     


    היה לכם מעניין?
    לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות