השוואת רשתות מזון: 200 שקל הפרש על סל מוצרים זהה באותה עיר. היכנסו ובדקו מה קורה בעיר מגוריכם

השוואת רשתות מזון: 200 שקל הפרש על סל מוצרים זהה באותה עיר. היכנסו ובדקו מה קורה בעיר מגוריכם

מיהם הסניפים הזולים והיקרים בכל עיר? בדקתי יותר מ-10 ערים – התשובות בפנים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה
[iframe width="480" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/ksRp670S8Vs" frameborder="0" allowfullscreen ]

אנחנו שונאים להרגיש פראיירים, אבל כנראה שיש הרבה מאוד ישראלים שמשלמים הרבה יותר מדי בכל שבוע בסופר. האם גם אתם כאלה? בסופו של דבר, לא משנה היכן אתם גרים – תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע, ראשון לציון וכו' – בכל עיר הפערים בין רשתות השיווק עצומים ומגיעים ל-200 שקל ויותר בין סניפים הממוקמים במרחק קצר זה מזה. 

כן, גם השבוע נמצאו פערים גבוהים בין רשתות המזון על סל מוצרים זהה, וגם השבוע מגלה הבדיקה כמה חשוב להשוות אפילו כשנדמה לכם שאתם יודעים מי הרשת הזולה ומי לא. 

הבדיקה, שנעשתה ביותר מ-570 סניפים של רשתות מזון בכל רחבי הארץ, בוצעה על-ידי המועצה לצרכנות בהתבסס על אתר פרייסז, וכוללת 65 מוצרים שמרכיבים את רוב סלי הקניות של המשפחות הישראליות – החל מירקות ופירות, דרך בשר ועד מוצרי חלב, מוצרי ניקיון ועוד. מבצעים נלקחים בחשבון למעט מבצעי חבר מועדון וכרטיסי אשראי. 

הרשימה מוכיחה שוב שבמרבית המקרים הסניפים של רמי לוי הם הזולים בעיר, וסניפי מגה בעיר הם היקרים. 

 הסניפים היקרים והזולים בערים 10.1.17 2

הסניף הזול ביותר בבדיקה היה גם השבוע סופר דבאח בעין המפרץ (623 שקל), והסניף היקר ביותר היה טיב טעם ברחוב דיזנגוף בתל אביב – שם ישלמו הלקוחות על אותו סל בדיוק 944 שקל, כלומר, 321 שקל יותר!!

למעשה, הפער בין הרשת הזולה ביותר ליקרה, בממוצע, עומד על כ-30% – אך אם לא מתייחסים למחיר הממוצע – הפערים כמובן גבוהים יותר, והפער בין הסניף הזול ביותר והיקר ביותר עומד על 51%! 

מומלץ להיכנס לרשימה כולה באתר המועצה לצרכנות.

ממוצע עלות סל 11.1.17

סיירי המועצה לצרכנות הבחינו לאחרונה במגמה נוספת: רשת מחסני השוק מבססת את עצמה כרשת דיסקאונט מהזולות יותר בשבועות האחרונים. לדבריהם, הדבר בא לידי ביטוי גם במיקומה כשנייה בממוצע עלות הסל ברשת וגם בכך שהיא מכניסה שלושה סניפים לעשרת הסניפים הזולים ביותר השבוע.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות