איזו רשת מזון הכי זולה וממי להתרחק? משרד הכלכלה מפרסם השוואה קבועה

איזו רשת מזון הכי זולה וממי להתרחק? משרד הכלכלה מפרסם השוואה קבועה

מתלבטים איזה סופר הכי זול? האם תחליפו את רשת השיווק הקבועה שלכם כדי לשלם 800 שקל במקום 1000 שקל? ומה הפער בין רמי לוי לשופרסל?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




לכתבה מעודכנת על הסופר הכי זול במשבר הקורונה לחצו כאן

באיזה סופרמרקט אתם קונים? זה שהכי קרוב לבית או זה שנדמה לכם שהוא הכי זול? איזו רשת מזון הכי זולה? וכמה מהמוצרים שאתם קונים הם מוצרים קבועים? שימו לב לכמה נתונים מעניינים: השוואת מחירי רשתות מזון של סל מוצרים רחב, הכולל 68 פריטים, גילתה פער של 17% בין הרשתות היקרות ביותר (שופרסל שלי ומגה בעיר) לבין הרשת הזולה ביותר (רמי לוי). מדובר על עלות ממוצעת של הסל בחודש דצמבר 2018, כאשר הפער הגבוה ביותר נמצא בקטגוריית פירות וירקות והסתכם ב-33%.

 איזו רשת מזון הכי זולה?

הנתונים האלה ואחרים מתגלים בכלי השוואתי חדש שהשיקו משרד הכלכלה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמטרתו לענות לצרכנים על שאלת מיליון הדולר – איזו רשת מזון הכי זולה. הכלי משווה סל שכולל את 68 המוצרים הנמכרים ביותר ברשתות המזון הגדולות. הסל כולל חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות, ירקות ומוצרי טואלטיקה וניקיון. את מחירי הסל מעבדת המועצה לצרכנות בהסתמך על נתוני אתר פרייסז, כאשר החיסרון בכלי הזה הוא תדירות העדכון – משום שהוא יתעדכן רק פעם בחודש.

אם אתם מעוניינים לבצע בעצמכם השוואת רשתות שיווק ולאתר את רשת המזון הכי זולה הקרובה למקום מגוריכם, שווה לבדוק באתר CHP – שמיועד להשוואת מחירים ומאפשר לבחור את המוצר ו/או את רשת השיווק באזור שמעניין אתכם, וכך לקבל מידע שימושי.

איזה סופרמרקט הכי זול

רמי לוי: הרשת הכי זולה באופן משמעותי

בכל פעם מדהים לראות איך רשתות שונות גובות על מוצרים זהים מחירים שונים. במקרה הזה, לקוחות רמי לוי שילמו 878 שקל על סל שלקוחות מגה בעיר ושופרסל שלי שילמו עליו 1,059 שקל – כלומר, 180 שקל יותר. מחירו הממוצע של הסל עמד על כ-970 שקל.

איזה סופר הכי זול אחרי רמי לוי? קצת אחרי רמי לוי דורגה רשת יינות ביתן, בה עלות הסל עמדה על 910 שקל. השלישית היא רשת "שוק מהדרין" (924 שקל).



ובאילו עוד רשתות יקר לקנות? ברשתות קינג סטור וסטופ מרקט – (1,025 שקל ו-1013 שקל בהתאמה).

במילים אחרות, רוב הרשתות המוזלות (כמו יינות ביתן, ויקטורי ויוחננוף) אמנם יקרות יותר מרמי לוי, אבל זולות יותר מהממוצע. לעומת זאת, מה שבולט הוא ששופרסל דיל – אשר ממותגת כרשת זולה, נמצאת בצד היקר של הרשימה, והיא יקרה מרמי לוי בצורה משמעותית.

איפה הכי יקר לקנות בשר?

אחד המרכיבים היקרים בסל הקניות הוא הבשר והעוף – ושימו לב לפערים: מגה בעיר היא הרשת הכי יקרה שבה תקנו את הבשר שלכם. הסל שנבדק כלל בשר, עוף ודגים.

חומרי ניקוי: איפה הכי יקר?

גם בחומרי הניקוי נמצאו פערים לא מבוטלים, שמגיעים עד ל-20%, כאשר הרשתות היקרות הן שופרסל שלי, מגה בעיר וקינג סטור – והרשתות הזולות הן רמי לוי, יוחננוף, שוק מהדרין ויינות ביתן.

איזה סופר הכי זול
איזה סופר הכי זול בתחום מוצרי ההיגיינה

איזה סופר הכי זול – כך תעבוד ההשוואה הקבועה

על מנת שתתאפשר השוואה של סל מוצרים אחיד, נבחרו מוצרים ספציפיים תחת מתודולוגיה סדורה. רשתות המזון שנכללו בהשוואה הנן הרשתות המוגדרות קמעונאי גדול לפי חוק המזון ושיעור מוצרי הסל הנמכרים בהן גדול מ-80%.

כאמור, הסל כולל רק 68 מוצרים – כך שהוא אינו סל מוצרים שמשקף את כלל המוצרים הבסיסיים של משק בית. לפי נתוני משרד הכלכלה, הסל מהווה כ-45% מסך ההוצאה הממוצעת של משקי הבית על קטגוריות המזון (כולל פירות וירקות) ומוצרי ניקיון וטואלטיקה.

המוצרים נבחרו על פי שלושה קריטריונים: משקלם היחסי ב"סקר הוצאות משקי הבית" המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; רמת השונות בין חמישוני ההכנסה בישראל באופן בו נבחרו מוצרי בסיס הנצרכים על ידי כלל החמישונים; מוצרים שנמכרים לאורך כל עונות השנה.

במשרד הכלכלה רואים בכלי הזה לא רק אמצעי עבור הצרכנים, אלא אמצעי עבור משרדי הממשלה לזיהוי מגמות הדורשות העמקה ביחס ליוקר המחיה במוצרי צריכה.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות